rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hymer korirakenne  (Luettu 4877 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:14
Hymer korirakenne
« : 3.04.2016 kello on 13:48 »
Vähän saattaa olla arka aihe....

Olen katsellut vähän sillä silmällä integroituja ja puoli-integroituja Hymereitä.
Pitääkö paikkansa, että Hymer ei ime kosteutta koriinsa, elikä voiko huoletta ostaa ilman kosteustarkastuksia?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:05
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #1 : 3.04.2016 kello on 13:59 »
Voi ne Hymeritkin vuotaa ja jos vesi pääsee seisomaan puuosiin, tai vaikkapa vain sisäverhoiluun, niin mätäneehän se.
Itsellä vuoti puoli-integroidun Hymerin kattosauma joka korjattiin takuuseen.
Lisäksi kosteusmittauksessa tiivistetään lattian saumat alhaalta päin.
Eli en jättiäsi pois kosteustarkastuksia, vaikka se maksaakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #2 : 3.04.2016 kello on 14:20 »
Voi ne Hymeritkin vuotaa ja jos vesi pääsee seisomaan puuosiin, tai vaikkapa vain sisäverhoiluun, niin mätäneehän se.

Puuta ei hevin löydä, muualta kuin kalusteista.  Se 'pyöreäkulmainen' rakenne ei yleensä ajan kanssa vuoda. Joko heti, jos on joku tekovika, tai sitten ei koskaan.
Ikkunat ja luukut on sitten kiinni perinteisesti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:56
  • viva la France
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #3 : 3.04.2016 kello on 14:41 »
Vähän saattaa olla arka aihe....

Olen katsellut vähän sillä silmällä integroituja ja puoli-integroituja Hymereitä.
Pitääkö paikkansa, että Hymer ei ime kosteutta koriinsa, elikä voiko huoletta ostaa ilman kosteustarkastuksia?
Hymerin eriste ei ime vettä, mutta rakenne vaurioituneena aivan samalla tapaa kuin muutkin. Eli kaikki kulmat ovat riski aluetta.
Saumat korin ala-osassa ovat hymerin heikko kohta. Kosteus nousee seinä ja lattia elementin välistä lattia rakenteeseen.
Siellä on ne hymerin heikot kohdat asunto-osan ja alusta rungon liitoksen lisäksi.
Harvoin se missään matkailuvälineessä sieltä ehyen seinän pinnnoitteen läpi vesi menee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:14
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #4 : 3.04.2016 kello on 15:23 »
^
Elikä kostesumittaus kannattaa teettää....

Seuraava kysymys. Missä sellaisen tarkastuksen puolueettomasti ja riittävän tarkasti voisi tehdä?
Onko tarkastuspöytäkirja jollakin tavalla sitova tarkastajaa, tai auton myyjää kohtaan?
Mites paljon tuollainen tarkastus mahtaisi sitten kustantaa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:56
  • viva la France
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #5 : 3.04.2016 kello on 15:30 »
Jos myyjä teettää, niin myyjä myös vastaa että tarkastuksen tulokset on totta. Ja jos itse teettää, niin itse vastaa.
Ja mittaaja tuskin ottaa tuloksesta mitään vastuuta.
Ja 100 euron molemmin puolin paikasta riippuen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:14
Vs: Hymer korirakenne
« Vastaus #6 : 3.04.2016 kello on 15:42 »
Jos myyjä teettää, niin myyjä myös vastaa että tarkastuksen tulokset on totta. Ja jos itse teettää, niin itse vastaa.
Ja mittaaja tuskin ottaa tuloksesta mitään vastuuta.
Ja 100 euron molemmin puolin paikasta riippuen.
No tuota, jos myyjän nimiin teetetään ja auton ostaja maksaa, niin kummankohan vastuulla se sitten olisi?

  • Vieras
  • Vs: Hymer korirakenne
    « Vastaus #7 : 3.04.2016 kello on 15:48 »
    Jos myyjä teettää, niin myyjä myös vastaa että tarkastuksen tulokset on totta. Ja jos itse teettää, niin itse vastaa.
    Ja mittaaja tuskin ottaa tuloksesta mitään vastuuta.
    Ja 100 euron molemmin puolin paikasta riippuen.


    Olen samaa mieltä vastuun ottamisesta.

    Eiköhän se mittauksen vastuu nivoudu  lauseeseen," mittaukset ovat suuntaa antavia, ei sitovia."

    Mielestäni, siis vain minun mielestä jos kosteusmittaukset ovat samaa tasoa kuin Suomessa rakennuksiin kohdistuvat mittaukset, saadaan varma tulos kun rakenne avataan, ei muilla tavoilla.

    Korjaan hieman yllä olevaa sen verran että rakennuksen kosteusmittauksessa jos / kun kairataan erimerkiksi betoniin reikä, asennetaan reikään kosteutta mittaava anturi, saadaan siltä osin  ja hieman ympäristöstä mahdollisia kosteuslukemia.
    Kosteusmittauksia tehdessä, olisi hyvä olla paikalla myös myyjä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:51
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Hymer korirakenne
    « Vastaus #8 : 3.04.2016 kello on 16:04 »
    Kosteusmittaukset eivät edes voi olla 100%:a, koska kaikkiin, jopa kriittisiin,   paikkoihin ei pääse purkamatta kalusteita. Nykyisen autoni, Hymer,  mukana tullutta kosteusmittauspaper ia pidän luotettavana, koska sen oli tehnyt luottamani caravanhuolto eikä myyjä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:27
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Hymer korirakenne
    « Vastaus #9 : 31.08.2016 kello on 20:28 »
    Kosteusmittaukset eivät edes voi olla 100%:a, koska kaikkiin, jopa kriittisiin,   paikkoihin ei pääse purkamatta kalusteita. Nykyisen autoni, Hymer,  mukana tullutta kosteusmittauspaper ia pidän luotettavana, koska sen oli tehnyt luottamani caravanhuolto eikä myyjä.

    Kävin tänään paikallisessa caravanliikkeessä oven topparin ostamassa. Pihalla oli Teven tekemä matkailuauto. Uskoisin että ei vuoda seinän ja katon liitoskohta. Oli vähän niinkuin Hymerissä, liitoslista kääntyi katolta seinän päälle.