Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kysymys DPF puhdistusaineista

(1/3) > >>

JukkaP:
Olen saanut täällä jo pariinkin kysymykseeni hyviä ja asiantuntevia vastauksia ja kommentteja. Joten ihmettelen pikkuisen lisää.

Hiukkassuodattimien tukkeutumisviat ovat ilmeisimmin yksi nykymoottoreiden ongelmakohdista. Markkinoilla näyttää olevan polttoaineeseen lisättäviä aineita, joilla sanotaan olevan hiukkasloukkua puhdistavia ominaisuuksia. Joissakin ohjeissa sanotaan, että aineita pitäisi käyttää jopa 5000 tkm välein. Tämä herättää ihmetystä dieseltekniikkaa tuntemattomassa.

Onko noista aineista hyötyä loppukäyttäjälle vai pelkästään myyjille?
Ja jos on hyötyä, niin mitkä ovat hyviä aineita ja ovatko Motonetin ja Bilteman "halpis aineet" käyttökelpoisia?

Matkalainen:
Olen käyttänyt Forten tuotesarjaa. Saa vain korjaamo myymälöistä ja on kyllä kallista. Moneen eri tarkoitukseen. Esim. turbolle oma, mutta kyllä sen huomaa kuinka piristyy.
4dl pullo 50-80 euroa tuotteesta riippuen. En luota halpis litkuun. Ja ei tarvi käyttää 5000 kilsan välein.

Aakku:
^
Fortea saa nyt myös K1 katsastusasemilta. Hinta n. 40€
tai nettikaupasta:
http://www.autodude.fi/tuote/forte_dpf_cleaner_regenerator_400_ml/

Itse olen käyttänyt vain polttoainejärjestel män puhdistukseen Fortea n. 60 tuhannen välein:
http://www.autodude.fi/tuote/forte_advanced_formula_diesel_treatment_400_ml/

Uskoo ken tahtoo...

RRR:
Ne tukitaan nuo moottorit ja dpf:t nuukailemalla. Säästetään viimenenki desi polttoainetta ja maksetaan se säästö moninkertasesti huolto/korjauskuluina. Reilumpaa jalkaa ja pienempää vaihdetta useammassa tilanteessa.

HiTec:
Tuossa käyttis-sitikassa kokeilin noita Motonetin halpiksia, sekä DPF-puhdistusta että suutinpuhdistusta. Molemmilla aineilla ensin putelli pohjalle ja 1/2 tankillista Neste Pro päälle, tankki ajaen tyhjäksi ja toinen mömmö perään ja siis tuossa järjestyksessä. DPF-puhdistuksesta en havainnut mitään hyötyä, samalla tavalla tuo polttelee määrävälein kuin ennenkin vaikka Neste Pro olenkin käyttänyt talvilaatuna, kesäksi sitten taas siirrytään perinteisiin disuihin. Mutta tuo suutinpuhdistus sen sijaan piristi moottorin toimintaa selvästi. Kaasuun vastaavuus parani, auto tuntuu saaneen koninsa herätellyiksi ja kulutuskin vaikutti hitusella laskeneen Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View