rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 12v pistokkeita autoon  (Luettu 10846 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:29
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #30 : 3.05.2016 kello on 06:24 »

esim. tämmösellä? http://www.motonet.fi/fi/tuote/481752/Posliinisulakerasia-6-sulakkeelle

Esimerkiksi, vaikka tämä on ehkä enemmän nykyaikaa ;)
http://m.motonet.fi/fi/tuote/481796/Laattasulakerasia-6-sulakkeelle--siv

Näppärä asentaja laittaa aina kaksi 2,5 neliön johtoa keltaiseen neljän neliön latta-abikoon.
Mutta sitten tarvii kunnon pihdit.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.06.2021 kello on 17:07
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #31 : 8.09.2020 kello on 08:29 »
Nostellaas kun puhuttiin pistokkeista ja rasioista. Kumpi parempi ja miksi? Omasta mielestä pikkutulppa näppärämpi ja ainakin kaapistoon kun laittaa niin uppomallina istuu paremmin. Eikä taatusti sekoa 230V rasioiden kanssa, ei edes yritä.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:23
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #32 : 8.09.2020 kello on 08:53 »
Nostellaas kun puhuttiin pistokkeista ja rasioista. Kumpi parempi ja miksi? Omasta mielestä pikkutulppa näppärämpi ja ainakin kaapistoon kun laittaa niin uppomallina istuu paremmin. Eikä taatusti sekoa 230V rasioiden kanssa, ei edes yritä.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Hmm.. miksi laitella näitä, jos niille ei löydy paria?

Mökkiaurinkosähköpu olelta nuo kaivettu, jos jotain seinälamppua sun-muuta noihin tökkisi, mutta mitä matkailuvermeessä?
Kaupasta tuotu aparaatti pitää mukanaan tupsyn tai sen pienemmä - noille joutuisi hommaa pistokkeet ja vielä sähkötöihin rakennekynsin  ;D

Ehkä se mitä useasta kulkimesta uupuu, on usb-tökkelit - niihin löytyy runsaasti tökittäviä laitteita matkalaisilta..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:14
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #33 : 8.09.2020 kello on 09:35 »
Ehkä se mitä useasta kulkimesta uupuu, on usb-tökkelit - niihin löytyy runsaasti tökittäviä laitteita matkalaisilta..
Meillä on asenneltu jokaiselle petipaikalle 2xUSB sekä dinetteenkin vielä omansa juuri tästä syystä Thumb

Ja ihan winkkinä niin näissä kannattaa käyttää sellaisia malleja joissa se USB-liitin on pienen johdon päässä sen sijaan että se liitin olisi kiinteästi panelissa. Meinaan ei ole kerta eikä kaksi kun noita on sitten siitä laturin johdosta nypitty milloin mistäkin syystä ja tuollainen johdollinen liitin tästä ole moksiskaan, johto kääntyy vedon suuntaan ja liitin irtoaa. Vaan tuollainen kiinteä saattaakin sitten ottaa joko se liitin itse tai tuo laturin johto osumaa moisesta nyppäyksestä. Tästä samasta syystä myös sairaaloissa petipaikoilla olevien potilaspäätteiden kajari- ja kutsunappi-liittimet ovat pienen piuhan päässä eikä suinkaan suoraan liittiminä itse potilaspäätteen panelissa 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #34 : 8.09.2020 kello on 10:53 »
Mulla on lisättynä viisi tupsy pistorasiaa...

Niistä saa usein tarvittavaa 12 volttia ja tarvittaessa vaikka monta USB liitäntää adpterillä. Pelkkä USB on mielestäni hyvin rajallinen 5 voltin jännitteineen.
Sanotaan, että tupsy on löysä, mutta kyllä minulla ne ovat hyvin kontaktinsa pitäneet.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #35 : 8.09.2020 kello on 11:00 »
Ihan mielenkiinnosta, mitä laitteita on käytössä asunto-osassa, jotka tarvitsee 12v? Telkkarilla nyt oletettavasti on oma pistoke kun se on aina yhdessä paikassa.

Läppärin laturi tulee ehkä ekana mieleen mutta eikös nekin lataa nykyään usb cllä?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:29
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #36 : 8.09.2020 kello on 11:02 »
Ihan mielenkiinnosta, mitä laitteita on käytössä asunto-osassa, jotka tarvitsee 12v? Telkkarilla nyt oletettavasti on oma pistoke kun se on aina yhdessä paikassa

Meillä on telkkarin lisäksi läppärille 12V virtalähde.  Muut sitten pelaa USB:llä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #37 : 8.09.2020 kello on 11:12 »
Mulla on joitain 12 V härpäkkeitä...

Navigaattori tulee ekaksi mieleen. Se ei edes kelpuuta muuta kuin oman tupsyyn yhdistettävän. Sitten on TV antennin virtajohto, joka muistaakseni on 12V. Televiso on myös 12 V. Samoin läppärin autokytkentä on tupsyllä. Sitten on erinäisiä kodinkoneita 12 V. Ne olen useimmiten korvannut jo invertterillä 230 Volttisilla.
Sitten on matkaimuri, matkakompura, akkuparistolaturi, ym.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.06.2021 kello on 17:07
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #38 : 8.09.2020 kello on 11:37 »
Onhan noita tupsyjäkin, mutta ne vie jonkin verran syvyydessä tilaa, vaikka olisi minimalliakin (ei-tupsy). Joissakin laitteissa on tuo universaali joka menee molempiin.

Kyllähän noita 12V jakopisteitä on hyvä olla jo mainituista syistä ja ainakin mulla on tarve kolvailla uudet pistokkeet sillä se laite mikä koppiin menee siellä myös pysyy. Navi on integroitu radioon, löytyy molemmat sekä 1DIN että 2DIN Android 7" näytöllä. 2A tarjoavia usbeja kyllä kylvän riittämiin. Televisio on ehkä pelkkä näyttö jossain jota ajaa Raspilla tms käkättimellä eli IP-TV Elisan/Telian kautta kun moiset löytyy. Toki telkkua voi katsoa noilla androideillakin...


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Retkeilijä
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #39 : 8.09.2020 kello on 11:46 »
Mulla ei ole kuin puhelin telkkarin lisäksi. Olen puhelimella korvannut jo vuosia sitten läppärit ja tabletit. Paljon näppärämpi kuljettaa mukana kun vaan tottuu.. Kaiuttimessa  akku ja lisävirtaa sitten inventterin kautta jollen sähköpaikalle ole eksynyt.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.06.2021 kello on 17:07
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #40 : 8.09.2020 kello on 12:57 »
Riippuu mitä softia tarvitsee laitteella ajella. Lisäksi puhelimen näyttö on mun silmille liian pieni. 7" on minimi mutta se ei ole enää puhelin...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Retkeilijä
Vs: 12v pistokkeita autoon
« Vastaus #41 : 8.09.2020 kello on 13:23 »
Kyllä, mulla ei muuta kun laskunmaksu ja uutisia vähän, YouTube ja Singa.