Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
onko nois uudemmis autois poistettu VARAPYÖRÄ kaikist ?
jip59:
Taitaa sen varapyörän poistoon ainakin henkilöautoissa olla syynä pienempi paino jonka kautta pienempi kulutus. Kaikki litran sadasosat käytetään hyväksi.
Itse olen vuosikymmeniä ollut autonasentajan hommissa ja varmaan 90% autoilijoista joilla ei ole varapyörää mukana ovat jääneet tienpäälle. Nykyautot kun tahtovat olla sen verran hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu että jos kumiin osuu vaikka naula ja se tyhjenee hitaasti niin sitä ei huomaa ennenkuin rengas (varsinkin takapäässä) on niin pahoin hajalla että mitkään litkut ja kompurat eivät tilannetta enää pelasta.
Usein naiskuskit ja nykyään enenevässä määrin myös mieskuskit ajavat rikkinäisellä pyörällä niin pitkälle kuin on mahdollista ja sitten tienpäältä soitellaan korjaamoille että tarvis apuja kun autossa ei näemmä olekkaan varapyörää.
ose:
Ei ollut varapyörää Bravossakaan, vain paikka-ainepullo ja kompressori. Nyt on VW 15" 4*100 jakoinen tilapäispyörä joka käy vaunuun ja peräkärryyn, autoon sitten epäkeskopulteilla. Nykyrenkaat on kupeista aika arkoja, mökin pihalla terävää kivenreunaa vasten psuh ja taas tarvittiin varapyörää, siitä tuuman mittaisesta reiästä ei paikkapullolla selviä.
Dorotea:
Varapyörä on auton takakopassa. Ei kylläkään koskaan käytetty, edelleen ihan "neitseellinen" rengas.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 3.06.2011 kello on 21:35 ---Taitaa sen varapyörän poistoon ainakin henkilöautoissa olla syynä pienempi paino jonka kautta pienempi kulutus. Kaikki litran sadasosat käytetään hyväksi.
Itse olen vuosikymmeniä ollut autonasentajan hommissa ja varmaan 90% autoilijoista joilla ei ole varapyörää mukana ovat jääneet tienpäälle. Nykyautot kun tahtovat olla sen verran hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu että jos kumiin osuu vaikka naula ja se tyhjenee hitaasti niin sitä ei huomaa ennenkuin rengas (varsinkin takapäässä) on niin pahoin hajalla että mitkään litkut ja kompurat eivät tilannetta enää pelasta.
Usein naiskuskit ja nykyään enenevässä määrin myös mieskuskit ajavat rikkinäisellä pyörällä niin pitkälle kuin on mahdollista ja sitten tienpäältä soitellaan korjaamoille että tarvis apuja kun autossa ei näemmä olekkaan varapyörää.
--- Lainaus päättyy ---
Ja jos joutuu tien päällä rengas hommiin, niin se ei monestikkaan onnistu, kun ostetussa palvelussa pultit on isketty kiinni paineilma työkalulla. ???
Dorotea:
Onneksi olen itse kiristänyt h-auton pultit momenttiavaimella 14 kg. Puolimetrisellä avaimella saa auki.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta