Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Leirintämatkailua vai kakkoskodilla kulkemista?
Alan:
Mikä se on tämän harrastuksen perimmäinen ajatus.
Onko tarkoitus kuljettaa mukana kaikki samat välineet kuin kotona vai mennäkö kevyemmällä?
Ite kavahdan mukanaraahattavia sähköuuneja, kompurapakastimia ja varsinkin kahvinkeittimiä (mihin sen edes laittaisi??). En halua rakentaa autoon sähköjärjestelmää, jolla ihan-sama-mikä sähkövempain toimii ilman ulkoista sähkönsyöttöä. Suihkussa käyn autossa, jos tarve on, mutta suosin alueiden ja stellplatzien suihkuja. Silloin ei tarvi neliömetriä erillistä suihkua varten.
Oma tapa johtuu siitä, että matkailu on kehittynyt pelkästä repusta, henkilöautosta ja vähän veneestäkin ensin vaunuun ja sitten autoon. Ei ole käynyt mielessäkään, että autossa pitäisi olla kerrostaloyksiön palvelut riippuvaatekaappein een. Isosta jääkaapista kyllä tykkään ja grilli on tärkeä ylellisyys.
Mitenkä muilla? Onko tärkeämpää liikkuvuus kuin asumisväljyys, pitääkö olla leivänpaahtimet ja vohveliraudat mukana?
winemaker:
Kyllä Jorwagonissa kulkee mukana kahvinkeitin + tarpeelliset kattilat ja kipot. Vaunussa vakiona mikro ja kaasuhella, kuten yleensä.
No, radio ja tv kulkevat mukana ja tämä läppäri tietty, suihkukin on, mutta ei kertaakaan käytetty, toimii meillä " kuivaushuoneena " kätevien plexiovien ansiosta. Saa pyyhkeet ja saunakamppeet kuivamaan ovien taakse.
Crameri toki mukana .
:)
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 19.03.2016 kello on 13:40 ---Mikä se on tämän harrastuksen perimmäinen ajatus.
Onko tarkoitus kuljettaa mukana kaikki samat välineet kuin kotona vai mennäkö kevyemmällä?
Ite kavahdan mukanaraahattavia sähköuuneja, kompurapakastimia ja varsinkin kahvinkeittimiä (mihin sen edes laittaisi??). En halua rakentaa autoon sähköjärjestelmää, jolla ihan-sama-mikä sähkövempain toimii ilman ulkoista sähkönsyöttöä. Suihkussa käyn autossa, jos tarve on, mutta suosin alueiden ja stellplatzien suihkuja. Silloin ei tarvi neliömetriä erillistä suihkua varten.
Oma tapa johtuu siitä, että matkailu on kehittynyt pelkästä repusta, henkilöautosta ja vähän veneestäkin ensin vaunuun ja sitten autoon. Ei ole käynyt mielessäkään, että autossa pitäisi olla kerrostaloyksiön palvelut riippuvaatekaappein een. Isosta jääkaapista kyllä tykkään ja grilli on tärkeä ylellisyys.
Mitenkä muilla? Onko tärkeämpää liikkuvuus kuin asumisväljyys, pitääkö olla leivänpaahtimet ja vohveliraudat mukana?
--- Lainaus päättyy ---
Se vähän riippuu kenen kanssa kulkee ja mihin vuodenaikaan.
Talvella meininki on tämä.
Fenix:
Kuljin on enemmän matkailua varten. Ja siinä huomioidaan se, että rälläkkää ei välttämiti voi aina käyttää, tai sitten sitä mikroaaltouunia. Pesut hoituvat tilanteen mukaan, eli joko kulkimen tarjoamin mahdollisuuksin tai alueella saunavuorolla. Oletan, että näkemykseni on melko pitkälti sama kuin sinulla.
Kerrostaloyksiöön verrattavaa concordea voisi sitten harkita, jos esim elämäntilanne muuttuu huomattavasti ja ulkoruokinta on tosiasia. Toki teen elämästäni mahdollsimman mukavaa missä sitten olenkin tai liikunkin.
Vähän off-topic, mutta tulipa mieleeni yksi kämppä, jossa olin reppurina noin kolme viikkoa. Siellä yli vuoden viikkonsa viettäneet eivät olleet saaneet aikaiseksi edes laittaa kämpän käytävään valaisinta, vaikka siinä oli jo sokeripala valmiina. Mä laitoin sen sitten toisena kämpässä asumanani iltana, kun mokoman muutaman euron investoinnin tein todettuani tilanteen. Homma ku tuppaa olemaan niin, että se "joku muu" ei paikalle ilmaannu, vaan hommat on tehtävä ihan itse.
Yllämainittu pätee myös leinrintämatkailuun . Siellä on ihan niin mukavaa tai kurjaa, kuin itse hommasta tekee. Itse teen mielummin vähän hommia sen eteen, että on pääosin mukavaa, oltiin sitten 200km lähimmästä ihmisasutuksesta tai hyvinvarustetulla leirintäalueella.
Yrjö:
Kyllä vaatimattomassakin vaunussa on mahottomasti "ylellisyyttä" aina mukana, jos vaikka verrataan vanhaan eränkäynti/retkeily kulttuuriin.
Suihkussa ulkona kait pari kertaa oon ollut, vaimo ei kertaakaan. Hiuskone hänelle tuntuu tarpeeliselta. Kaasu grilli myös on varalla vain 2-3 krt. vuodessa käytetty. Vesisäiliöt , potta. akut, telkkari,läppäri, radio, parempi sänky, astioita, ruoka-aineita ja sähköasennukset myös lisävarusteita , muuten on tehtaan jäljiltä. Paljot vaatteet myös ylellisyyttä. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta