Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Kevytperävaunun hankinta

<< < (19/61) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 15.04.2016     kello on 07:17 ---Aloittelija ;D
Toinen inssi oli marraskuussa 1987. Veturina Mitsubishi Carter, 3500kg 5*2,3m lavalla ja perävaununa lainavaunu.
 Inssin jälkeen perässä yleensä 2.3*8m lavalla varustettu 2500kg kärry. Yhdistelmän kyydissä parhaimmillaan toistakymmentä kevytperävaunua ;)

--- Lainaus päättyy ---

Miksi tuo piti ajaa? Sitä en muista koska vaunua ja erilaisia kevytyhdistelmiä olin siihenkin asti ulkoiluttanut.
Olds veturina ja vaimon Corolla trailerin päällä minä tuon ajoin, muutama viikko sitten löysin kuvan tuosta yhdistelmästä.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 15.04.2016     kello on 11:05 ---Miksi tuo piti ajaa? Sitä en muista koska vaunua ja erilaisia kevytyhdistelmiä olin siihenkin asti ulkoiluttanut.
Olds veturina ja vaimon Corolla trailerin päällä minä tuon ajoin, muutama viikko sitten löysin kuvan tuosta yhdistelmästä.

--- Lainaus päättyy ---

Sehän oli niin helppo ja halpa homma, että kannatti ajaa vaikka varmuudenvuoksi, jos iso veturi tai iso kärry.  Silloinhan alettiin hyväksyä yli omapainon olevia vetopainoja ja nelivetoiselle max. kaksinkertaista - piti olla BE, jos vedettävän paino oli yli auton omapainon.

Täällä ei muistaakseni silloin hyväksytty traileriyhdistelmää, kun ei tarpeeksi estänyt näkyvyyttä taakse - periaatteessa piti olla vaunu. Sehän oli sitä aikaa kun katsastusmies oli lähinnä kuninkaasta seuraava ja sai käyttää täysin omaa mielivaltaa siitä mikä on hyväksyttyä ja mikä ei ;D
Helpoin olisi ollut ajaa sillä firman omalla yhdistelmällä, kun oli "sopivasti" mittaa akseliväleillä  ;)

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 15.04.2016     kello on 13:00 ---Sehän oli niin helppo ja halpa homma, että kannatti ajaa vaikka varmuudenvuoksi, jos iso veturi tai iso kärry.  Silloinhan alettiin hyväksyä yli omapainon olevia vetopainoja ja nelivetoiselle max. kaksinkertaista - piti olla BE, jos vedettävän paino oli yli auton omapainon.

Täällä ei muistaakseni silloin hyväksytty traileriyhdistelmää, kun ei tarpeeksi estänyt näkyvyyttä taakse - periaatteessa piti olla vaunu. Sehän oli sitä aikaa kun katsastusmies oli lähinnä kuninkaasta seuraava ja sai käyttää täysin omaa mielivaltaa siitä mikä on hyväksyttyä ja mikä ei ;D
Helpoin olisi ollut ajaa sillä firman omalla yhdistelmällä, kun oli "sopivasti" mittaa akseliväleillä  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se oli jo silloin laissa että peräkärryn täytyy olla niin korkea ettei sen ylitse voi katsoa.
Ja on edelleen. Eli ei se katsastusmies sitä keksinyt itse.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 15.04.2016     kello on 13:14 ---Kyllä se oli jo silloin laissa että peräkärryn täytyy olla niin korkea ettei sen ylitse voi katsoa.
Ja on edelleen. Eli ei se katsastusmies sitä keksinyt itse.

--- Lainaus päättyy ---

Oli oli, mutta joissain paikoissa hyväksyttiin tuo traileri+auto, täällä ei.  Ja se oli laissa että todellisen painon pitää olla inssissä yli 3500kg, joten iso tyhjä umpikärrykään ei ollut hyväksytty, jos keveä veturi.

kimi:
Oli minulla korkeus isompi kun farkulla tuon ajoin. Vaunu ei olisi täyttänyt painovaatimuksia niin siksi tuo yhdistelmä

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View