Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Kevytperävaunun hankinta

<< < (13/61) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 22.03.2016     kello on 13:37 ---Niin, minulla ei ole yhdessäkään henkilöautossa vetokoukkua juuri siitä syystä että henkilöauto on henkilöauto.

--- Lainaus päättyy ---

Jos tarvitset vaikkapa kolmekymmentä kappaletta pihalaattoja jotka painavat 15 kiloa kappale, eli 450 kiloa. Viitsitkö tuollaisen määrän takia tilata kuorman toimittajalta vai tyhjennätkö sitten Bavarian takatallin tavaroista ja haet laatat sillä kun henkilöautoon ne ei taida mahtua. Ellet ole sitten vaihtanut sitä C3 Plurieliä tilavampaan ?

Tuossa yksi syy miksi valitsin edelleen farkun, pystyy sisällä tuomaan vaikka yli 230 senttisen viihdetason, ei tarvitse aina olla peräkärryä mukana vetämässä.  :-\

"Masi":
sitikka tallissa kangaspeiton alla talvehtimassa. Vaimon mersu, ja suomen vw ja ei koukkua. Eihän pihalaatoille tarvitse kuorma-autoa tarvitse, riittää pieni paketti-auto.
Ai se ei koske se harraste homma subbea vaan se on normi romun rahtaus vehe.
Häpeäisit pikkasen, kohta uusi auto aivan naarmuilla vaikka kuinka koittaisi varoa.
Minä osta huonekalut aina paikalleen, en kuljetattavaksi tai arkarteluun. ;)

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 22.03.2016     kello on 14:02 ---Ai se ei koske se harraste homma subbea vaan se on normi romun rahtaus vehe.
Häpeäisit pikkasen, kohta uusi auto aivan naarmuilla vaikka kuinka koittaisi varoa.
Minä osta huonekalut aina paikalleen, en kuljetattavaksi tai arkarteluun. ;)

--- Lainaus päättyy ---

Tuo kuva oli Toyotasta ja ei autoon naarmuja tule kun vaan huolellisesti peittelee.  Thumb

Ja voisit laittaa kuvia niistä muistakin autoista kuin Plurielista, eihän sitä muuten tiedä millä mennään. Ja noita suomalaisia (Laulumaan) huonekaluja on ihan mukava askarrella lasten kanssa, jotain tekemistä.

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 22.03.2016     kello on 12:51 ---Ne jarrut on mitotettu vähintäänkin veturin kokonaismassa + jarruton kokonaismassa. No nyt jos veturi on about tyhjänä kuormasta, ei tuota massaa nyt sentään ihan hirveitä ole enempää pysäytettäväksi jos lainkaan, vai mitä. Eli aika ontuva selitys syyttää kärryä jos jarrutus menee pitkäksi, ellei sitä kuormaa ole todella reippaasti liikaa ja/tai jarrut jo muutenkin vähän hiinä ja hiinä :-X

--- Lainaus päättyy ---

Asia ei aina ole ihan noin yksoikoinen. Monessa autossa on takajarrupiiri kuorman tunteva, eli jos autossa ei ole perällä kuormaa rajoitetaan takajarrujen jarrupainetta voimakkaastikin.
Tässä tapauksessa kun kuormaan onkin tuplasti mitä autolle (oletuksia tietty kun en ollut itse näkemässä) on varmaankaan kokonaiskantavuuten a suunniteltu mutta niin että kuorma ei olekaan autossa itsessään joten jarrutus tehdään pääosin etujarruilla ilman että takajarrut välttämättä paljoakaan osallistuu koko operaatioon.

Eli, tietyissä tilanteissa en ihmettelisi ollenkaan jos näin on tapahtunut.

Itse olen päätynyt jarrulliseen kärryyn jossa on kantavuutta reilusti yli oman tarpeen, näin ei pääse turhia turvallisuusriskejä tulemaan. Katsastus ei ole kummoinen homma ja tavaraakin kulkee sen mitä  tarvitsen. Liekkö koskaan minulla ollut kärryssä yli 1500kg kuormaa ja kärryssä on kuitenkin kantavuutta n. 2000kg, kokonaispainon ollessa 2700kg.

Kuskaan sillä sitten joulukuusesta kíihdytysautoon omia rojujani. Upposinkitty kärry irroitettavalla pressukapellilla. Edellinen oli kiinteällä alumiinikorilla mutta vaihdoin tällaiseen koska tämä antaa enemmän joustavuutta kuormaamisen suhteen.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 22.03.2016     kello on 14:31 ---Asia ei aina ole ihan noin yksoikoinen. Monessa autossa on takajarrupiiri kuorman tunteva, eli jos autossa ei ole perällä kuormaa rajoitetaan takajarrujen jarrupainetta voimakkaastikin.
Tässä tapauksessa kun kuormaan onkin tuplasti mitä autolle (oletuksia tietty kun en ollut itse näkemässä) on varmaankaan kokonaiskantavuuten a suunniteltu mutta niin että kuorma ei olekaan autossa itsessään joten jarrutus tehdään pääosin etujarruilla ilman että takajarrut välttämättä paljoakaan osallistuu koko operaatioon.

Eli, tietyissä tilanteissa en ihmettelisi ollenkaan jos näin on tapahtunut.

--- Lainaus päättyy ---

ja kun se jarruton kärry puskee perää, se nostattaa vielä lisää ja takajarruteho huononee entisestään - joissain tapauksissa vielä peräpainoinen kuorma kärryssä...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View