Tekniikkakeskustelut > Alde

Alde 2921 kysymyksiä

<< < (2/5) > >>

Ruutiukko:

--- Lainaus käyttäjältä: JariS - 11.03.2016     kello on 18:47 ---Tiputtaminen tiedossa ja siitä taitaa johtua tuo sähköpatruunan ongelmat, neste tippuu suoraan patruunan päälle.....mutta mitenkähän sitä hantaakia saisi kiristettyä? , tuo pömpeli on viheliäisessä paikassa , eikä sinne ole oikein meinaa taipua/nähdä.

--- Lainaus päättyy ---

http://karavaanari.org/index.php/topic,10088.msg185864.html#msg185864

Noissa kuvissa tuo pääty purettuna

Ota tuosta vivusta kiinni ja koita vetää sitä vähän alaspäin (nitkuttamalla). Jos se tulee niin siinä on pieni kiristysvara.
Tuo vipu on lukittu kiinni akseliin kuusiokololukitusmu tterilla. Akselin päästä jollakin työkalulla kiinni, ruuvi auki, vedä akselia alaspäin, nosta vipu niin ylös kuin menee ja käännä lukitusmutteri kiinni. Nyt tuon sulkuläpän pitäisi olla hieman tiiviimpi. Siellä sisäpuolella muistaakseni on joku jousi (ei näy kunnolla kuvassa) ja se kiristyy tuolla keinoin. Noin minä aikanaan sain tuon vuodon loppumaan. No näkyyhän se jousi tuossa yhdessä kuvassa lämminvesikierukan sisällä.
Onhan tuo vähän ahdas paikka, mutta ei tekemätön.

JariS:

--- Lainaus käyttäjältä: Ruutiukko - 11.03.2016     kello on 20:04 ---http://karavaanari.org/index.php/topic,10088.msg185864.html#msg185864

Noissa kuvissa tuo pääty purettuna

Ota tuosta vivusta kiinni ja koita vetää sitä vähän alaspäin (nitkuttamalla). Jos se tulee niin siinä on pieni kiristysvara.
Tuo vipu on lukittu kiinni akseliin kuusiokololukitusmu tterilla. Akselin päästä jollakin työkalulla kiinni, ruuvi auki, vedä akselia alaspäin, nosta vipu niin ylös kuin menee ja käännä lukitusmutteri kiinni. Nyt tuon sulkuläpän pitäisi olla hieman tiiviimpi. Siellä sisäpuolella muistaakseni on joku jousi (ei näy kunnolla kuvassa) ja se kiristyy tuolla keinoin. Noin minä aikanaan sain tuon vuodon loppumaan. No näkyyhän se jousi tuossa yhdessä kuvassa lämminvesikierukan sisällä.
Onhan tuo vähän ahdas paikka, mutta ei tekemätön.

--- Lainaus päättyy ---
No niin, kiristetty on, akseli tuli alaspäin parimilliä..... vielä ei tiputtelu loppunut, mutta seurataan.
Suuret kiitokset Ruutiukolle hyvistä vinkeistä.

Sähköpatruunaa samalla tutkailin paremmin ja vastukset toimii, mutta kiertovesipumpun kytkentä laukaisee vikavirtasuojan, joten vika paikallistettu pumppuun.....

....minkäs moinen rakenne siinä on, pitänee tyhjentää nesteistä ennen noiden neljän ruuvin irroitusta ?

Vai kannattaako päätään sen vuoksi vaivata, hoituu tuo nesteen kierrätys 12v pumpulla yhtä lailla

reissuauto:
Vuotava neste on rikkonut pumpun, niin oli käynyt minullakin oli täynnä ruostetta. Letkut tukkoon puristimilla niin ei tarvitse tyhjentää kokonaan ja uusi pumppu tilalle.

Ruutiukko:
Jos vuoto ei tuolla korjaannu, niin sitten laite pöydälle ja purkuun. Anna ensin kuitenkin varmuudeksi sille vivulle vähän liikettä.
Aikanaan kysyin tuon pöntön hintaa ja silloin se oli senverran hintava että korjaaminen kannatti. En tiedä vieläkö noita jostakin löytyisi. Minun ei tarvinnut tuota venttilisysteemiä tuon remontin yhteydessä purkaa kun se piti jo tuolla kiristämisellä, eli vika oli ilmeisesti vivun akselin tiivistepinnassa. Jonkinlainen tiivistehän siellä on oltava ja jos vika on siinä niin silloin ei auta kuin tiivisteen vaihto.

Minun mielipiteeni on että kaikki mikä on autossa, sen pitää myös toimia. Ota vaan se sähköpatruuna ja pumppu irti, vika saattaa vielä olla helposti korjattavissa.

Onhan tuo sellaista puuhastelua, mutta on se mukavampi olla reissussa kun tietää mikä ei ainakaan heti petä, kun se on itse  korjattu.  :)

JariS:
Meneeko sähköpatruunaan tämä pumppu ?

http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=812

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View