Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Koko kesä vaunussa

<< < (6/8) > >>

teebasso:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  8.03.2016     kello on 20:31 ---Anteeksi todellinen offtopic, mutta mikä luontoihminen antaa kissojensa kulkea tuhoamassa linnunpesät?

--- Lainaus päättyy ---

No,jo ! Heitä jo volttia tollaisille jutuille! Maalla kissat on kulkeneet vapaina ties kuinka kauan. Maataloissa pitänyt hiiret poissa. Tuskin kaikkia lintuja viitsii edes häiritä. Muut tuholaiset sen tekee.
Meilläkin pihapiirissä kärppä huolehtii tihutöistä ja ilveskin.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  8.03.2016     kello on 20:31 ---Anteeksi todellinen offtopic, mutta mikä luontoihminen antaa kissojensa kulkea tuhoamassa linnunpesät?

--- Lainaus päättyy ---

Ja minä olen luontohihhuli, tiukempinutturaiset on erikseen ;)

Itse olen sillä kannalla että luonto hoitaa pitkälti itse poikkeamat, kun ei siihen liikaa puutu.
Lintujen ruokkiminen , jota itse harrastan, sotkee pahasti luonnon omaa järjestystä.
Jos nuo parikymmentä sinitiaista pariutuu, hyvänä keväänä ne voisivat saada tuhat poikasta.
Ilman ruokintaa täällä ei olisi yhtään sinitiaista.
Kissa hoitaa oman osuutensa ja saalistaa yhden per vuosi, sen jälkeen linnut osaavat parvena varoa, eikä kissalla juuri ole mahdollisuuksia.
Tikka, oravat, kirjosieppo, varpuspöllö, lumikko, varpushaukka, saavat poistaa ne 1000 muuta. Jos eivät, muutkin kuolevat nälkään.
Mikä luontoihminen ei ymmärrä luonnon lainalaisuuksia, on ehkä liikaa kaupungistunut.

Jos kissoja liikkuu valtoimenaan, ilves ja viirupöllö taas hoitaa ne, tasapaino säilyy. Rajuahan se on.

Luonnon kunnioitus on aina tärkeämpää kuin sen turhanaikainen suojelu. Soisi vaan ajatuksen koskevan kaikkia puoluekirjaan katsomati.

LappiT- by Jomppa

kimi:
Kiitos Gaphir selkeästä ja ytimekkäästä kirjoituksesta.  Thumb Thumb

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir -  8.03.2016     kello on 22:19 ---Ja minä olen luontohihhuli, tiukempinutturaiset on erikseen ;)

Itse olen sillä kannalla että luonto hoitaa pitkälti itse poikkeamat, kun ei siihen liikaa puutu.
Lintujen ruokkiminen , jota itse harrastan, sotkee pahasti luonnon omaa järjestystä.
Jos nuo parikymmentä sinitiaista pariutuu, hyvänä keväänä ne voisivat saada tuhat poikasta.
Ilman ruokintaa täällä ei olisi yhtään sinitiaista.
Kissa hoitaa oman osuutensa ja saalistaa yhden per vuosi, sen jälkeen linnut osaavat parvena varoa, eikä kissalla juuri ole mahdollisuuksia.
Tikka, oravat, kirjosieppo, varpuspöllö, lumikko, varpushaukka, saavat poistaa ne 1000 muuta. Jos eivät, muutkin kuolevat nälkään.
Mikä luontoihminen ei ymmärrä luonnon lainalaisuuksia, on ehkä liikaa kaupungistunut.

Jos kissoja liikkuu valtoimenaan, ilves ja viirupöllö taas hoitaa ne, tasapaino säilyy. Rajuahan se on.

Luonnon kunnioitus on aina tärkeämpää kuin sen turhanaikainen suojelu. Soisi vaan ajatuksen koskevan kaikkia puoluekirjaan katsomati.

--- Lainaus päättyy ---

Jep, Luonnonlaki hoitaa.

Aikoinaan otimme kissan pennun. Syysiltana oli ulkona, kuului kyseisen pennun huuto. Juoksimme ulos, joku eläin oli raadellut, ei selvinnyt enää elämään.

Tuon jälkeen "pelastimme" löytöeläin hoitolasta kaksi kaltoin kohdeltua aikuista kissaa, muutoin olisivat joutuneet määräajan jälkeen eläinlääkärin nukutettavaksi. Elivät meidän hoidossa mielestämme hyvin elämän.

Toisen kissan luottamuksen palauttaminen ihmiseen uudelleen, meni aikaa n. 3 vuotta.
Toinen ei ikinä oppinut luottamaan ihmiseen 100%:sti.

Viimeisin kasvatettiin pennusta. Ikää tulee toukokuussa 12 vuotta.  Thumb

Mautoilija:
Eipä sitten ole väilä jos koiratkin päästetään keväisin vapaasti metsiin juoksemaan.
Kiitos ja anteeksi.
Vaunussa asumisestahan tässä oli kyse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View