rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Led valot asuntoautoon  (Luettu 87980 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #90 : 5.03.2019 kello on 15:47 »
Juuri tilasin

https://www.dx.com/p/waterproof-43-2w-6900k-960lm-60x5050-smd-led-white-light-strip-dc-12v-2012403#.XH55E7ozbIU

Laitan noi markiisin alle.

Ledinauhoja ja kytkimiä olen myös tuolta tilannut.

Kiinalaisista tuotteista ei ole muuta valittamista, kuin että sain yhdestä 230 V powerista sähköiskun kun suojamaa ja vaihe oli merkitty väärinpäin  :-X

Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli"..  :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.09.2022 kello on 11:11
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #91 : 5.03.2019 kello on 15:56 »
Juu nyt kun muistelen niin poika tilasi tietokoneeseen väriledinauhan kaukosäätimellä. Siinä ei toimi kun sininen valo.
12 v ledinauhoja on nyt ollut käytössä 6 kpl viisi vuotta ja yksi poweri on rentoutunut, muuten pelittää edelleen.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.09.2022 kello on 11:11
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #92 : 5.03.2019 kello on 16:01 »
"Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli"..  :-\"

Joo voi olla että ei kestä kovin kauaa, mutta ei vitosen ledin tartte kestääkään  ::)

Olen muuten tehnyt itse uima-altaan kestäviä ledinauhoja vetämällä ne kirkkaaseen muoviputkeen ja tulppaamalla päät liimamassalla. Liimamassaa kun laittaa putkenpäähän 10 senttiä niin putken voi laittaa vaikka Ducaton pohjaa valaisemaan.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #93 : 5.03.2019 kello on 16:40 »
"Älä laita, ei kestä kovin monta vuotta. Oikea IP68 luokkainen kestää, mutta ei IP65. Mulla oli ed. autossa markiisissa, ja ensimmäiset ledit pimenivät 3-5v aikana, 10v ja puolet pelissä - osa vielä "eli"..  :-\"

Joo voi olla että ei kestä kovin kauaa, mutta ei vitosen ledin tartte kestääkään  ::)

Olen muuten tehnyt itse uima-altaan kestäviä ledinauhoja vetämällä ne kirkkaaseen muoviputkeen ja tulppaamalla päät liimamassalla. Liimamassaa kun laittaa putkenpäähän 10 senttiä niin putken voi laittaa vaikka Ducaton pohjaa valaisemaan.
Juu, kestää ne varmaan sen veden hyvin, mutta kun se ledi pimenee niin hankalia korjata ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #94 : 6.03.2019 kello on 08:39 »
12 v ledinauhoja on nyt ollut käytössä 6 kpl viisi vuotta ja yksi poweri on rentoutunut, muuten pelittää edelleen.

Powerin kanssa nuo nauhat(kin) toimivat vuodesta toiseen ongelmitta, mutta autossa korkea latausjännite tuppaa olemaan noille halvoille kiina-ledeille myrkkyä :-\ Meilläkin himassa jo wanhimmat 5050-nauhat ovat pelittäneet 2011 keväästä mm. keittiön työtasovaloina ja tuoreimpia 5630-nauhoja vielä odottelen postiin saapuviksi ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #95 : 6.03.2019 kello on 11:24 »
Ostin autoon kahdenlaisia ledejä kun omi kahdenlaisia kantojakin. Pitäisi kaivella mitä oli, mutta srmmoset "maissintähkät" mikä meni kattovalaisimeen jossa siis oli semmonen kanta missä oli kaksi piikkiä. Kaksi kolmesta hajosi alle vuorokaudessa. Muissa lampuissa on vähän samanlainen kanta kuin auton lampuissa ja ne on toimineet ilman ongelmia.

Poika vaan valitti että lamppu on kuuma. Sanoin että ei voi olla se on ledi ja ne ei kuumene. Testasin itse ja oli ihan kunnolla kuumennut. Huomasin saman muissakin. Eli virtas vie varmasti ainakin enemmän kuin ilmoitettu ihan jo lämmitykseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:40
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #96 : 6.03.2019 kello on 12:46 »
Tilasikko kiinasta nuo toimimattomat?

Reklaa liikkeelle ja tukesille.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:28
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #97 : 6.03.2019 kello on 13:30 »
Reklaa liikkeelle ja tukesille.
Mitä hyötyä? Eka tuskin jaksaa asiasta murehtia ja toka vastaa ettei kuulu heille kun on itse tilattu Kiinasta ja näin tilaaja itse on toiminut maahantuojana ???

Mutta siis tosiaan nuo kumituttimaiset tähkät on ihan sieltä mihin aurinko ei paista. Toimivat 12V powerin perässä vielä aika hienostikin, mutta retkuleessa tuo akun napajännitteen pari lisävolttia on ihan liikaa noille => kuumenee ja kuolee todella hätäseen, kokemuksesta :(


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:05
  • Knaus Eifelland
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #98 : 6.03.2019 kello on 14:56 »
Heh, noita Airamin GU4 ledejä saa Tokmannilta 3 vuoden takuulla ja oikeasti, kyllä kestää.  ;D

Pari vuotta em. ledit loistaneet jopa Boxerin parkkeina T10 kantoihin laitettuna.  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:40
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #99 : 6.03.2019 kello on 14:57 »
Ei sitten olekaan hyötyä jos on kiinasta ostettu.
Mutta jos on täältä ostettu niin on hyötyä.

Tosin saattaa kiinastakin saada takuuna toiset...ja vaikka sormihyrrän hyvitykseksi  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:56
  • viva la France
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #100 : 6.03.2019 kello on 15:05 »
Ei sitten olekaan hyötyä jos on kiinasta ostettu.
Mutta jos on täältä ostettu niin on hyötyä.

Tosin saattaa kiinastakin saada takuuna toiset...ja vaikka sormihyrrän hyvitykseksi  :laugh:

Ei kaikkea elektronikkaa kiinassa tehdä, led valoja tehdään myös eu alueella.
Toiset ledit kuumenee ja toiset ei. Siellä se ero on kunnollisten ja kiinan krääsän välillä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #101 : 6.03.2019 kello on 15:30 »
Ei kaikkea elektronikkaa kiinassa tehdä, led valoja tehdään myös eu alueella.
Toiset ledit kuumenee ja toiset ei. Siellä se ero on kunnollisten ja kiinan krääsän välillä.
Kyllä, liikkeessä kiinan ledit kesti muutaman kuukauden ja massaan valetusta elektroniikka osasta oli konkat pullistuneet, avasin nimittäin yhden.
Philips master ledit ei hajonneet lainkaan minun käyttöaikana, useampi vuosi oli käytössä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #102 : 6.03.2019 kello on 18:19 »
Ihan kiinasta tilatut. Ja sen verran halpoja oli etten ihmettele jos olisi laadussa vika. Kokeilun piikkiin meni. Toiset kuitenkin toimii kuten pitikin tai siis kuumenevat kyllä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #103 : 6.03.2019 kello on 18:52 »
Kiina versio saunassa ja kaikki ok.Reilu vuos jo kun asennsin, ja Toimii Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:40
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #104 : 7.03.2019 kello on 08:23 »
Itse vaihdoin Mautoon kaikki sisävalot ledeiksi tuossa 2010 paikkeilla.
Sillon tuli ostettua kaikki lamput Suomalaisista butiikeista, osa vaivalloisella etsimisellä....ja hirveeseen hintaan jos ajattelee nykytasoa...
Lamppuja yhteensä parisenkymmentä. Pari pimentyi kokonaan vuodessa parissa ja parista muusta on sammunut osa ledeistä...
Muut on toimineet siitä asti.
Eli noin 75% toimivuus koko erälle.

Eka led viritys tuli tehtyä noin vuonna 1995 kun viritin retkeilyvaloon vihreen "suurteho" ledin.... kyllä oli kaverit kateellisia... valoa riitti viikoiksi pimeä vaelluksilla....kau pasta ei silloin vielä moisia saanut.
Vuotta-paria myöhemmin alkoi tulla niitä pieniä led valaisimia...ja kun niitä sai punasina ja sinisinä niin tuli ostettua eka valkoinen led...hintaan 120 markkaa.  :o Se kiinni vastukseen ja 9v patteriin...  Thumb