rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Led valot asuntoautoon  (Luettu 85260 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.03.2016 kello on 04:39
Led valot asuntoautoon
« : 1.03.2016 kello on 06:39 »
Olen ehtinyt jo pari viesti ketjua lukea ja tosiaan itsekkin olemme perheen kanssa vaihtamassa led valoihin. Olisin hieman kysellyt niiltä joilla jo on led valot että mistä hommasitte ne ja mitä merkkiä suosittelisitte. Olen tosiaan vasta liittynyt tähän ryhmään mutta todella innokkaita karvaanareita ollaan koko perhe.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #1 : 1.03.2016 kello on 08:25 »
Ledeistä en ossaa sannoo, mutta tervetuloa tähän joukkoon kummaan.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.03.2016 kello on 04:39
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #2 : 1.03.2016 kello on 09:22 »
Kiitoksia!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #3 : 1.03.2016 kello on 10:15 »
Tässä minun ratkaisuni, sillä pidän yksinkertaisuudesta ja tarkoituksenmukaisu udesta. Ja koska puoli-integroituun m-autooni on valmistaja laittanut sopivasti valaisimia, olen vain vaihtanut valaisimiin halogeenien sijalle Led polttimot.


Katossa pöydän päällä on kaksoisvalaisin, johon vaihdoin sisälle 2W G4 polttimot (Biltema, Tokmanni, ym.).
Samanlaiset valaisimet (puolikkaat) ja polttimot ovat myös keittiön työpöydän päällä ja WC:ssä. Alle 2W:n tehoisia ei kannatta hankkia.


Lukuvaloina sängyssä on suunnattavat kohdevalot, joiden sisälle tuli MR11 G4 5,5 W:n lamput.
Hankin ensin yhden 3,5W:n polttimon, mutta se osoittautui liian himmeäksi pidempiaikaiseen sängyssä lueskeluun.

Mutta lisääkin valoa tarvittiin  :)


Vaatekaapissa ei ollut valoa, joten tökkäsin seinään (ehkä katossa parempi) paristokäyttöisen valon muistaakseni Lidlistä.


Tarvittaessa suurempaa tarkkuutta pöytätasolla otamme kaapista lukulampun, jossa on 12V:n Led-lamppu E27 kannalla (clas ohlson). Valaisimeen on vaihdettu 12V:n pistoke.

Ohjaamon valoja en ole vaihtanut vähäisen käytön takia.
Tunnelmavalaistukse en on sitten tuikkukynttilöitä ja ulkovaloina isompia ulkokynttilöitä.
« Viimeksi muokattu: 1.03.2016 kello on 10:28 »

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.03.2016 kello on 04:39
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #4 : 1.03.2016 kello on 10:50 »
Kiitoksia. Tuossa on oli hyviä vaihtoehtoja. Täytyy katsella tällä viikolla jos laittaisi valaisun kuntoon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #5 : 1.03.2016 kello on 10:57 »
Taijanpa laittaa minäkin harkintaan.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.03.2016 kello on 04:39
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #6 : 2.03.2016 kello on 06:37 »
Olen käynyt täältä katselemassa vaihtoehtoja https://ledsale.fi/led-nauhat/led-nauhapaketit.html
Aika hyviä ratkaisuja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #7 : 2.03.2016 kello on 06:54 »
Olen käynyt täältä katselemassa vaihtoehtoja https://ledsale.fi/led-nauhat/led-nauhapaketit.html
Aika hyviä ratkaisuja.

Nuo kun tilata suoraan Kiinasta ilman välikäsiä, niin saat 2-3 kertaa halvemmalla. 5 metrin led- nauhakelan alkaa nykyään saamaan alle kympillä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #8 : 2.03.2016 kello on 13:19 »
Nuo kun tilata suoraan Kiinasta ilman välikäsiä, niin saat 2-3 kertaa halvemmalla. 5 metrin led- nauhakelan alkaa nykyään saamaan alle kympillä.

Ja laatu on sitä mitä sattuu saamaan. No eihän se hintakaan oo paha, joten jos harrastuksena hommailee, voihan ne vaihtaa joka vuosi uusiin. ;D
Itse ostan VipeLediltä, niin jos joku ei pelaa tai kestä käyn ohikulkiessa vaihtamassa parempiin ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #9 : 2.03.2016 kello on 13:23 »
Ja laatu on sitä mitä sattuu saamaan. No eihän se hintakaan oo paha, joten jos harrastuksena hommailee, voihan ne vaihtaa joka vuosi uusiin. ;D
Itse ostan VipeLediltä, niin jos joku ei pelaa tai kestä käyn ohikulkiessa vaihtamassa parempiin ;)
Just näin, liikkeeseenkin tilasin ledit maailmalta , niitä paloi aika ajoin ja syyksi paljastui ledin kannan sisällä oleva massaan valettu piirikortti. Siitä kuivui konkka ja ledit sai pa**aa sisäänsä.
Nyt Philipsin vastaavat eikä ainuttakaan lamppua vielä mennyt. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #10 : 2.03.2016 kello on 13:24 »
Olen käynyt täältä katselemassa vaihtoehtoja https://ledsale.fi/led-nauhat/led-nauhapaketit.html
Aika hyviä ratkaisuja.

VipeLediltä saa samaan hintaan sellaisia, jotka tarkoitettu matkakulkineisiin.
Esim. http://www.vipeled.fi/kauppa/product_details.php?p=19   ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #11 : 2.03.2016 kello on 16:43 »
Ja laatu on sitä mitä sattuu saamaan. No eihän se hintakaan oo paha, joten jos harrastuksena hommailee, voihan ne vaihtaa joka vuosi uusiin. ;D
Itse ostan VipeLediltä, niin jos joku ei pelaa tai kestä käyn ohikulkiessa vaihtamassa parempiin ;)


Oletko koskaan nähnyt muita kuin Kiinalaisia?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #12 : 2.03.2016 kello on 16:48 »


Oletko koskaan nähnyt muita kuin Kiinalaisia?
Tiedät ammattimiehenä varmaan että "kiinalaisia" ja KIINALAISIA on monenlaisia. Näissäkin pätee yhtälö halpa hinta on huono laatu :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #13 : 2.03.2016 kello on 17:47 »
Ja laatu on sitä mitä sattuu saamaan. No eihän se hintakaan oo paha, joten jos harrastuksena hommailee, voihan ne vaihtaa joka vuosi uusiin. ;D
Itse ostan VipeLediltä, niin jos joku ei pelaa tai kestä käyn ohikulkiessa vaihtamassa parempiin ;)

No onhan nuo kiinan vehkeet jo 5 vuotta kestänyt, että odotellaan sitä hajoamista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Led valot asuntoautoon
« Vastaus #14 : 2.03.2016 kello on 18:06 »


Oletko koskaan nähnyt muita kuin Kiinalaisia?

Olen, mutta hinta kiinalaiseen verrattuna 100 kertainen.

Olen myös nähnyt monen laatuisia kiinalaisia ja yhtä monenlaisia kauppiaita  ;)