Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Koulumuistoja
Dorotea:
Mä kuulun siihen sukupolveen, kun käytiin kansakoulua. Sitä käytiin loppuun asti tai osa neljännen luokan jälkeen lähti joko ammatti- tai oppikouluun. Mä valitsin sen viimeksi mainitun, vaikka en sielläkään sitä loppuun asti käynyt. Kuitenkin on jotenkin pärjätty tähän asti. ;D
Eikä ollut silloin mitään opoja olemassa!
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 3.06.2011 kello on 11:56 ---Mä kuulun siihen sukupolveen, kun käytiin kansakoulua. Sitä käytiin loppuun asti tai osa neljännen luokan jälkeen lähti joko ammatti- tai oppikouluun. Mä valitsin sen viimeksi mainitun, vaikka en sielläkään sitä loppuun asti käynyt. Kuitenkin on jotenkin pärjätty tähän asti. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Ei se kansakoulu ny niin vanha asia vielä ole - minäkin olen aloittanut opintoni kansakoulussa. Tosin vain ekaluokan ;D
Onhan tämä nykyinen systeemi parempi, kun ei tarttee 4. Luokalla tehdä ensimmäistä uravalintaa, joka saattaa määrätä koko loppuelämän suunnan.
Edit: typot korjattu...
4ntti:
Siihen suuntaan ollaan kuitenkin taas paljon menossa kun lukion ainevalinnoilla pyritään jo rajaamaan jatko-opiskelupaikkoja (pääsykokeiden asteittainen katoaminen)
vesako:
No, menin sitten seuraavaan opinahjoon.
Oli jo ajokortti ja autokin.
Taas tuli aihetta palaveriin ruottin open kanssa :D
Ehdotin että vien hänet kotiin ja neuvotellaan
siinä matkalla. neuvottelut käytiin
ja opettajan kotipihaan saavuttiin.
Pyysi ope kahville, mutta kohteliaasti
kieltäydyin. :(
Hitaana hämäläisenä vasta myöhemmin
ymmärsin, että kenties olisi neuvottelut
vielä jatkuneet. ;D
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 3.06.2011 kello on 11:56 ---Mä kuulun siihen sukupolveen, kun käytiin kansakoulua. Sitä käytiin loppuun asti tai osa neljännen luokan jälkeen lähti joko ammatti- tai oppikouluun. Mä valitsin sen viimeksi mainitun, vaikka en sielläkään sitä loppuun asti käynyt. Kuitenkin on jotenkin pärjätty tähän asti. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Historiani on muuten tuo, mutta meillä oli jo opo. Hän antoi ammattisuosituksens a minulle. Onneksi se ei totetunut koskaan, koka tuskin olisin viihtynyt tullimiehenä. Tai vaikea sanoa varmaksi, kun en ole sellaista työtä koskaan tehnyt.
Sattumalta aikanaan löysin ammatin, josta olen todella pitänyt. En kouluaikana edes tiennyt semmoisen olemassaoloakaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta