Osaisiko joku auttaa millainen polttimo kuuluu Upo Mobilife jääkaappiin? Vm 1990. Eli millä kannalla ja moni wattinen?Ota vanha pois ja katso...
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Osaisiko joku auttaa millainen polttimo kuuluu Upo Mobilife jääkaappiin? Vm 1990. Eli millä kannalla ja moni wattinen?Ota vanha pois ja katso... Ei siinä ole valoa, ainakaan meidän solikan kaapissa ei ollut. 12 volttia siitä puuttuu kokonaan.
Mitä minä olen joutunut tutustumaan jääkaappien valoihin, niin niissä on ollut sellaisia kantoja, että ainoa mahdollisuus on ottaa lamppu ja verrata uuteen kaupassa.
Ongelma on kun sitä poltinta ei ole koskaan ollut, eli ei ole mihin verrata. Paikka sille kyllä on, mutta se kanta näytti semmoiselta etten kyllä heti keksinyt minkälainen poltin siihen sopii.
9 mm kierrekanta 12 V ja 3 W. Minulla on 1990 mobilife Matkaajassa. Valon kupu lähtee altapäin yhdellä ristipääruuvilla irti. Poltin on muovikannassa kierteellä ja meni minultakin rikki irrottaessa, kun oli kasvanut 25 vuodessa kiinni kantaan. Kerron vielä, että takavuosina jääkaapin valo söi akun tyhjäksi aina salaa. Ovi oli laskeutunut saranoillaan ja valokatkaisimena toiminut muovilipukka meni oven rakoon eikä siihen vastinpintaan, johon olisi pitänyt. Prikoillahan se korjaantui.
Kyllä se on E10 kanta 12 V ja 3 W, vaikka mitattuna 9mm halkaisija. Vähän vaikea löytää enää 12 Voltin kierrekantapolttimo ita, mutta Motonetissa oli ja ainoastaan tuota kokoa.
Sivuja: [1] Siirry ylös
|