rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Toyota juttua ja huoltoa  (Luettu 76426 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 21:05
Toyota juttua ja huoltoa
« : 15.02.2016 kello on 22:22 »
Tehdään nyt tämmönen aihe  ;)
Eli vapaata keskustelua toyota merkkisistä autoista ja huolloista  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:56
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #1 : 16.02.2016 kello on 06:39 »
 ;D

Tähän tuskin paljoa keskustelua tulee.

Itse omistin Toyota CarinaE:n 12 vuoden ajan. Ainoa tarina siitä on ettei siitä ole mitään kerrottavaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #2 : 16.02.2016 kello on 07:01 »
Aygolla tullut sen verran vähän kilometriä, että otin ja pidensin huoltovälin 1,5 vuoteen. Tarkistin kyllä paikat läpi, ja katsastin syksyllä. Öljyä lisäämällä sitä tuoreutin. Kohta voisi viedä huoltoon. Touotalla on aika kohtuulliset hinnat. Ainoa siinä mikä päässyt jurppimaan oli taannoinen ohjaustehostimen boksin vaihto, oli kallis.

Onhan tuossa jo 75.000 lasissa, lokakuussa 2005 otettu käyttöön.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #3 : 16.02.2016 kello on 07:26 »
Työpaikalla 3 hiluxia uusin 4v ja muuta muutaman vuoden vanhempia. Uusin viellä ilman ylimääräistä remppaa 110110km mittarissa, toiseksi uusin turbo vaihdettu tyyppivian takia (iso lasku), nyt airbag takaisin kutsuna ja seuraavana päivänä uusi sytytti jo valon, eli kolmas bag. Vanhin näistä veljeksistä alle 100tkm niin kaikki  takakartaanin ristikot (3kpl) vaihdettu kun neulaset karkasivat, eka 60tkm ja loput 90tkm ja vain eka meni takuuseen, tähänkin airbag vaihto takaisinkutsuna. Hiace aikoinaan 3v ruostu takaluukku puhki.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #4 : 16.02.2016 kello on 07:31 »
Toyota Verso on ollut nyt juhannuksesta lähtien vm 12 ja ajettu 130 tkm.  Kerran on huollossa käytetty ja öljyt vaihdettu.

Kesällä ajoin 60 € pohjan voiteluun.



Emäntä autolla ajelee, lähinnä itse katson päältä ja huomasinkin yksi päivä, että takaa oli renkaan edestä pieni roiskeläppä tippunut.

Siinä on omat kokemukset Toyotasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.03.2024 kello on 21:05
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #5 : 16.02.2016 kello on 09:34 »
Cruiserissa kohta puolimiljoonaa mittarissa ja ainut vika on takalasin pesiän pissapojan moottori ei toimi  :D täytyy laittaa sekin kuntoon.

Pari hiaceakin ollu ja niihin ei tarvinnu kuin öljyt vaihtaavaihtaa ja kallistuksen vakaajan puslat vähällä pääsi   Thumb

Edit: piti lisätä sana pissapoika
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016 kello on 10:07 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:12
Vs: Toyota juttua ja huoltoa
« Vastaus #6 : 16.02.2016 kello on 09:43 »
;D

Tähän tuskin paljoa keskustelua tulee.

Olisko tässä se ero  ;D

Aygolla tullut sen verran vähän kilometriä, että otin ja pidensin huoltovälin 1,5 vuoteen. ...

Onhan tuossa jo 75.000 lasissa, lokakuussa 2005 otettu käyttöön.

mun 2005:ssä vasta 448kkm ;D

  • Vieras
  • Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #7 : 16.02.2016 kello on 10:01 »
    No nythän tänne on saatu jo duunarillekin sopiva ketju.  ;D

    Juu, eka kokemus Toyotasta tuli v. 2010 kun hankittiin hybridi joka ei näytä hybridiltä eli Auris, sillä ajelin 2.5 vuotta ja 53000 kilsaa jonka jälkeen möin sen siskolleni ja hän on nyt sillä ajanut vajaa 120 tkm.
    Kohta puoliin saa varata 120 tkm huollon, vasemmasta etupäästä kuulemma kuuluu jotain pientä kolinaa, mutta ilmoittelen tähän ketjuun mikä oli sitten vialla (sehän näiden ketjujen idea on että ongelmista kerrotaan).
    Mitään muuta korjausta tai huoltoa ylimääräisempää ei siihen ole tehty kuin yksi takaisinkutsukampan ja joka koski imusarjan vaihtoa, sen sisämateriaali oli sellainen että se keräsi kosteutta joka ilmeni kovimmilla pakkasilla hienoisena ravistuksena sen jälkeen kun moottori käynnistyi uudelleen liikennevaloissa, yleensä pakkasta oli tuolloin -20° tai enemmän.
    Tämä hybridihän sammuttaa moottorin myös kovemmilla pakkasilla jos vaan jäähdytysnesteen lämpötila on riittävän korkea.

    2013 kesälomien jälkeen oli sitten vuoro toiselle hybridille, kun pitkän, kuuden kuukauden odotuksen jälkeen tuli Auris farkku jolla nyt ajettu reilut 47000 km ja tällä jatketaan edelleen, yksi kampanjahuolto on tehty, joissain autoissa oli sellainen vika että hätävilkkukatkaisij a oli jäänyt päälle (ilman niitä valojen vilkkumista) ja sen myötä akku sitten tyhjentynyt, pelkkä ohjelmointi auttoi tuohon, mun autossa sitä vikaa ei ollut koska edes kolmen viikon seisonta ei akkua tyhjentänyt heinäkuussa 2014 jolloin oltiin reissussa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
    • Autossa on pyörät
    Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #8 : 16.02.2016 kello on 11:09 »
    Cruiserissa kohta puolimiljoonaa mittarissa ja ainut vika on takalasin pesiän pissapojan moottori ei toimi  :D täytyy laittaa sekin kuntoon.

    Ei mene tasan onnenlahjat
    No tämä mun pusulassa oleva kaverini teki 558.000 km lukemassa , kansiremontin ja männänrenkaat + laakerit alapäähän, Helsingin Diesel kunnosti diesel pumpun ja jarrut tehtiin myös noin 10.000 erkkiä oli kulut. About joka nippeli oli tilaustavaraa.

    Itselläni aikoinaan oli Corollassa runkolaakeriliuska poikki. Ei kulunut vaan poikki. Koneistamo meinasi jotta valmistusvika, Korpivaara pyöritti silmiään ja minun piikkiin korjattiin.

    Töissä Hi-Aceista mätäni pellit ja paukkui perät.
    Hei hei Toi ota. ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
    Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #9 : 16.02.2016 kello on 11:33 »
    Minulla ei ollut aikoinaan Corollan kanssa muuta ongelmaa kuin ettei omaa meinannut löytää Citymarketin parkkipaikalta, jossa oli 200 samanlaista.

  • Vieras
  • Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #10 : 16.02.2016 kello on 11:33 »
    Itselläni aikoinaan oli Corolla

     :o

    Tämä kuvastaa ilmettäni kun huomasin että KEV:llä ollut ..... T O Y O T A !!!

    Ne kaikki kuvat mitä mä olen nähnyt niin ei niissä ole mitään tuollaisia ollut vaan ihan johtokerroksen autoja...760 Turboja jne...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #11 : 16.02.2016 kello on 11:36 »
    Sillä on pyhäautona tojota  ;D


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
    • Autossa on pyörät
    Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #12 : 16.02.2016 kello on 12:09 »
    :o

    Tämä kuvastaa ilmettäni kun huomasin että KEV:llä ollut ..... T O Y O T A !!!
    Tietysti, enhän muuten voisi osallistua "laatuauto" keskusteluun, vaikka erääseen toiseenpalstaan osallistuu ulkopuolisetkin  ::)
    Suomen toinen Hi-Ace oli jo aikoinaan alla töissä ja sitten on ollut Toyotaa , Mazdaa ,Opelia jne ja Dodgeakin  ;)



    Ne kaikki kuvat mitä mä olen nähnyt niin ei niissä ole mitään tuollaisia ollut vaan ihan johtokerroksen autoja...760 Turboja jne...
    No tähän mennessä olin jo kokenut valaistuksen, toisille ei lamppu syty ikuna  :laugh:

  • Vieras
  • Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #13 : 16.02.2016 kello on 12:12 »
    On mun iskällä ollut Volvo, eikö se anna mulle oikeutta osallistua Volvo ketjuun ?

  • Vieras
  • Vs: Toyota juttua ja huoltoa
    « Vastaus #14 : 16.02.2016 kello on 12:17 »
    kyllä kansa tietää! ite huollan ja jos tulee esim jarrulevyn/palan vaihto niin vien ammattilaiselle, nyt olevalla ajettu 37th  työautona vielä sopimuksen loppuun hiace, joiden tilalle MB vito  joita jo 2kpl automaatilla.