Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Toyota juttua ja huoltoa

<< < (28/51) > >>

Catiska:
No en minä tiedä pärjääkö nämä vähällä. Oman kokemuksen mukaan nämä ei ole sen vähävikaisempia kuin Saksalaisetkaan (itseasiassa näitä Jaappanissa tehtyjä olen joutunut korjauttamaan selvästi enemmän kuin omistamiani Saksalaisia) eikä huollotkaan mitään halpoja ole.
Mutta näillä mennään kun juuri nykyiseen käyttööni ei muilla ole vastaavaa tarjolla.

Huoltojen hinnasta, omani oli juuri 90tkm huollossa. Hintaa tuli 647,- huollosta ja korjauksista tullee reilu 500,- . Loppusumma selviää jahka saavat osat ja asennettua ne.

Onneksi seuraava huolto on taas se pienempi välihuolto. Mutta kyllä tämä 15tkm huoltoväli tulee melko kalliiksi vs Saksalaisten 30-45tkm huoltoväli.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 20.11.2016     kello on 11:34 ---No en minä tiedä pärjääkö nämä vähällä. Oman kokemuksen mukaan nämä ei ole sen vähävikaisempia kuin Saksalaisetkaan (itseasiassa näitä Jaappanissa tehtyjä olen joutunut korjauttamaan selvästi enemmän kuin omistamiani Saksalaisia) eikä huollotkaan mitään halpoja ole.
Mutta näillä mennään kun juuri nykyiseen käyttööni ei muilla ole vastaavaa tarjolla.

Huoltojen hinnasta, omani oli juuri 90tkm huollossa. Hintaa tuli 647,- huollosta ja korjauksista tullee reilu 500,- . Loppusumma selviää jahka saavat osat ja asennettua ne.

Onneksi seuraava huolto on taas se pienempi välihuolto. Mutta kyllä tämä 15tkm huoltoväli tulee melko kalliiksi vs Saksalaisten 30-45tkm huoltoväli.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

--- Lainaus päättyy ---
tämäkin riippuu siitä kuinka paljon ajaa vuodessa. suomalaisten ajo määrä vuodessa taisi olla keskimäärin 15-20tkm. vaikka on pitkä huoltoväli km perusteilla silti huolto ohje sanoo että vuoden välein auton huolto vaikka km määrä ei tule täyteen. tiedä sitten kumpi tulee halvemmaksi pitkässä juoksussa, jos puhutaan keskiverto km suoritteesta.

tsahkali:
Jos huoltoväli on kolminkertainen, laatu ei voi olla. Kun aatellaan, että molemmissa autoissa käytetään esim. samoja öljyjä ja suodattimmia, niin pelkkää markkinointihömppää .

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 20.11.2016     kello on 15:29 ---Jos huoltoväli on kolminkertainen, laatu ei voi olla. Kun aatellaan, että molemmissa autoissa käytetään esim. samoja öljyjä ja suodattimmia, niin pelkkää markkinointihömppää .

--- Lainaus päättyy ---

Yleisellä tasolla totean ettei"ajatus maailmaani" ole koskaan mahtunut  sellainen asia että vaikka olisi maailman paras öljy kyseessä, on vaihtoväli joku 30 000 km.

Meidän autoissa on vaihtunut / itse vaihtanut öljy + suodatin pääsääntöisesti 8 000 km:n jälkeen, viimeistään 10 000 km:ssä, vaikka käytettävässä öljyssä vaihtoväli on 15 000 km:ä.
Joku on varmasti erimieltä, mutta noin toimiessa saan mielenrauhan ja kustannukset mielenrauhasta pienet. ;D

Catiska:
Öljylabratestien perusteella on aivan turhaa vaihtaa tiheämpään kuin suositellaan. Jopa Nesteen väki on tuon myöntänyt vaikka se on vastaan heidän ansaintalogiikkaa.

Öljy itsessään kestää vaikka maailman tappiin, lisäaineista sitten kiinni kauanko ne kestää. Mutta oikella lisäaineistuksella esim 30tkm ei ole vielä mitään.
Raskaammassa kalustossa käytetään paljon pidempiä jaksoja ilman ongelmia.

15tkm huoltoväli aiheuttaa lisäkuluja keskimääräiselle Suomalaiselle. Keskimäärin kun se ei riitä vuoden ajoihin. Mutta huoltoliikkeet pärjää tietty paremmin kun saadaan enemmän työtä.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View