Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Triax Ufo 2

(1/4) > >>

Raksaus:
Autossani on tällainen ufoantenni, jota en ole vielä oikeasti pääsyt koskaan testaamaan, koska viime kesänä ei ollut televisiota mukana. Toisaalta oletan että tässä on myös radion antenni ainakin tuosta päätellen, että siinä lukee myös FM? Yritin vähän syksyllä katsella miten nuo johdot menee ja näyttäisi tuolta menevän keulaa kohti jonkinmoista antennijohtoa ja jokin antennijohto myös on kiini ajo-osan stereoissa. Tämä ei nyt kuitenkaan varsinaisesti tunnu toimivan. Kuuluvuus on äärimmäisen huono. Yleensä hyvä jos saa yhden tai kaksi kanavaa kuulumaan jollain tavalla usein ei välttämättä mitään. Asunto-osassa on toiset stereot jotka näyttäisi olevan vain piiska-antennin varassa, joka on jemmattu yläpuolella olevaan kaapistoon, joten ei varmastikkaan mikään optimiratkaisu, mutta tuntuu toimivan silti huomattavasti paremmin. Testimielessä tuon 50 tuumaisen telkkarin kantamisessa autoon ei tunnu olevan järkeä, joten en ole pääsyt telkkarin vastaanottoa lainkaan testaamaan.

Lisäksi tässä kun olen yrittänyt asiaa tarkastella, niin en ole kyllä löytänyt mistään tuolle kuuluvaa vahvistinta, joka käsittääkseni ainakin uudemmissa on vakiona? Eli en tiedä mihin virta menee vai meneekö mihinkään. Johtoja oitse antenniin menee kaksi joista toinen on selkeästi se antennijohto ja se menee itse laitteeseen. Toinen musta johto näyttäisi menevän tuohon missä tuo antenni on kiinni.

Malli siis tarran mukaan Triax UFO 2 (vai oliko II, kakkonen kuitenkin). Kannattaako vaan ostaa uusi ufo suosiolla jos television hankintakin on aikeissa kesällä?

Aakku:
Kytkentä jotenkin noin mulla...

Tosin 12V virtalähteellä



Sami:
Vahvistin itsessään on integroitu antennin sisälle. Antenissa pitäisi palaa joko punainen tai keltainen ledvalo joka imaisee että antennille tulee sen vaatima jännite. Antennille menevä jännite puolestaan syötetään erillisellä virtalähteellä mistä antennijohto menee suoraan antennille.

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

Raksaus:
En muista koskaan huomanneeni lediä, mutten kyllä tarkkaanottaen tiedä mistä etsiäkkään. Erillistä muuntaja tai mitään sellaista en ole mistään paikallistanut. Tosiaan google ei tunnu löytävän myös mitään tuosta Triax ufo 2:sta joten voiko tämä olla jotenkin niin vanha malli, ettei edes tuota aktiivista vahvistinta olisi mukana? Auto on vuodelta 1989 ja minulla ei ole tietoa, koska antenni on asennettu. Uudenkarhea ei missään nimessä ole. Itse autossa on antennipistoke tuossa sähköpistorasioiden yhteydessä keittiössä niin kuin on näyttänyt olevan muissakin saman ikäisissä ja saman mallisissa autoissa. Eli en tiedä voiko tuo Aakun piirtämä laatikko olla siinä integroituna?

mjo33400:
Katso tuo video > https://www.youtube.com/watch?v=bj3JwYVVllw
http://www.matkailuauto.info/DOKUMENTIT/VARAOSAT/TARVIKKEET/antennit/UFO%20140%20Tuoteinfo.pdf

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View