Tekniikkakeskustelut > Truma

Lämmön riittävyys Truma Combi 6 E

<< < (2/13) > >>

retkeilijä:
Mielestäni pikkupakkanen on alle -10 astetta. Jo silloin puoli-integroidussa autossa on oltava ohjaamon ulkopuolinen suoja ikkunoiden huurtumisen estoon. Lisäksi on hyvä olla ohjaamon sisäinen thermopeitto tai paksu väliverho ohjaamon ja asuinosan valillä. 

Näin lämmitin tohisee pienimmillä tehoilla ja sisätiloissa on miellyttävämpää.

Tuolla keskustelua aiheesta: http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=45942847

palokurki:
Taitaa tästä aiheesta olla aika monta viestiketjua.

Kyllä Truma-autossa tarkenee. Minulla on pannu takatallissa ja lämpö ei niin helposti jakaudu keulaan saakka. Olen kylläkin laiska virittelemään mitään peitteitä minnekään. Suuttimista ei tule ilmaa samalla paineella, kuin takana. Lämmitystehosta asia ei kiinni jää. Keulan saa kyllä todella lämpimäksi, mutta takana on sitten turhankin kuuma.

Yritän aina saada auton sähköpaikalle ja olen korjannut asiaa yhdellä keulaan sijoitetulla Ecomat-lämmittimellä.

Oliko mainitsemassasi autossa Trumassa sähkövastukset?

Minulla on Trumassa 1800 W sähkövastus + 6 Kw nestekaasutehoa. Kuten aiemmin sanoin harvassa autossa lämmitysteho loppuu kesken. Muutama viikko sitten ulkona oli 33 astetta pakkasta.
Ecomat huusi täydellä 1500 W. Trumassa sähkö 1800 W + välillä kuului käynnistelevän nestekaasua kaveriksi. Hyvin tarkeni ja reserviä jäi vielä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 29.01.2016     kello on 14:02 ---Mielestäni pikkupakkanen on alle -10 astetta. Jo silloin puoli-integroidussa autossa on oltava ohjaamon ulkopuolinen suoja ikkunoiden huurtumisen estoon. Lisäksi on hyvä olla ohjaamon sisäinen thermopeitto tai paksu väliverho ohjaamon ja asuinosan valillä. 

--- Lainaus päättyy ---

Näitä kysymyksiä on vähän väliä...   Ja vastaan aina, että -35:ssä menee vielä ihan hyvin, lämmitin käy aika ajoin.  Etuikkunat peittävä, vaikka ohutkin, peitto on välttämätön jo ennen nollaa, muuten ikkunat on märkiä jo ennen aamua. muita peittoja ei ole ollut, enkä halua, koska myös ohjaamo on osa oleskelutilaa.

Toki, lämpimyys riippuu myös autosta ja sen eristeistä.

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 29.01.2016     kello on 22:12 ---... muita peittoja ei ole ollut, enkä halua, koska myös ohjaamo on osa oleskelutilaa.
--- Lainaus päättyy ---

Kylläpä näyttää lämpöiseltä. Lämpöeristää myös ovien alaosat ja raput.

Lisäys: http://www.sarkacaravan.fi/index.php?p=1_77_Termopeitteet

Aaron:
Tollanen lämpöpeitto pitää varmaan lämmön hyvin sisällä.
Saako tuollaisia valmiina ostettua vai täytyykö teettää?
Kaupat on itsellä autosta nyt sovittu, vielä reilu viikko niin pääsee autoa hypistelemään.
Ostamassani autossa on etuikkunoissa sellaiset lämpökaihtimet, en tiedä sitten tuleeko mukana muita lämpösuojia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View