Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Autosta vaunuun.

<< < (7/18) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 24.01.2016     kello on 19:03 ---Hei, ihan aikuisten oikeasti. Et mahdu ihan mihin vaan a-autolla, ei edes pienelläkään. Mutta voihan sen jättää johonkin ja mennä julkisilla.Vaikka  ulkokehän parkkikselle, marketeissa on puomit ettei pääse korkealla yleensä. Itse en viitsisi noihin historiallisiin isoihin päiväksi mennä, pitäähän kaupunkiin tutustua kunnolla.

Eip yleensä mahdu, siellä missä me liikutaan

Voi pitää paikkansa, tosin suoralle kentälle ajaa vaununkin samoin, korkeintaan nokkapyörää veivaa

Kellä voi kellä ei, meillä ei ainakaan

No yleensä paikat missä on vaunulla, eivät ole olleet epäturvallisia

Täysin samaa mieltä. Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Vuosia kun on juttuja seurannut, niin on todennut Kimin menevän autolla melkein minne itse haluaa. Minä en toimi niin suurissa kaupungeissa, vaan parkkeeraan alueelle kuten vaunuilijakin.

Parkkipaikan kuusimetrisellä monesti löytää, ei aina. Ei yhtä varmasti kuin henkilöautolla. Markettien parkit on paikoin ongelma, mutta yleensä jonnekin pystyy jättämään, vaikka naapurikaupan pihalle. Muutama kerta (Italiassa ja Ranskassa) on jouduttu ajamaan pois.

Vaateri on äkkiä katottu minivatupassilla keittiön työtasosta, tai sitten ei edes katsota, kuten vapaaparkeissa. Yritän ajaa keulan ylämäkeen.

Meillä matkailuauto ei ole lainkaan arkiajossa. Sitä varten on mahdollisimman pienellä kokonaiskustannukse lla toimiva Aygo.

Koskaan en ole pitänyt vaunua kiinni autossa alueella, ja vaunun olen reissussa jättänyt alueen ulkopuolella vain muutaman kerran lyhyeksi aikaa.

Molemmista kun on kokemusta, niin molempi hyvä. Välillä kaipaan vaunua ja mahdollisesti siihen palataan aikanaan. Yksi mahdollisuus olisi "tehdä Oulaat" (muutaman muunkin mukaan valinnan voisi toki nimetä).

K.E.V:
Itse isossa kaupungissa jos en mene julkisilla tipautan parkkihalliin, joku max 170-180 korkeus niin ei muulla kuin h-a.
Voihan sinne isoon kaupunkiin a-autolla mennä. Jos ei kunnolla p-paikkaa löydy jää aika lyhytaikaiseksi se "käynti" , muistan kun Veronassa sai kävellä parikilsaa autolta vaikka oli h-auto ja oli työ löytää sinne takaisin.  ;D

Tuolla Sisiliassa (tai yleensä Italiassa) on myös aika haasteellista pysäköintipaikka , kivaa katsella kun talojen pihalla on hissi mikä nostaa topoliinot pinoon jotta mahtuvat johonkin, ja esim Palermoon menimme junalla.
Ja vaikkapa tänne Samnauhun taitaa jäädä menemättä a-autolla, emme tosin menneet vaunullakaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Samnaun

Rauno:
Asuntoautossa mielestämme on iso plussa takatalli.
Vaunussa ainakaan mikä meillä oli, niin ulkokalusteet ym.. Sai nostella sisälle vaunuun/poikien kerros-sänkyyn ja kosteella rätillä aina pyyhit tuolien ja pöydän jalat..

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauno - 24.01.2016     kello on 19:43 ---Asuntoautossa mielestämme on iso plussa takatalli.
Vaunussa ainakaan mikä meillä oli, niin ulkokalusteet ym.. Sai nostella sisälle vaunuun/poikien kerros-sänkyyn ja kosteella rätillä aina pyyhit tuolien ja pöydän jalat..

--- Lainaus päättyy ---

Totta, takatalli on iso plussa.
Meillä 110cm pöytä menee parisängyn alle. Mahtuu harvemman takatallin ovesta edes sisään :)

Alf@64855:
"-M-auto voi olla myös perheen ainoa auto, jolloin kustannukset putoaa."

Mielestäni työmatka-ajot ym. päivittäiset ajot matkailuautolla on todella kallista, siinä kulutetaan kallista autoa. Todennäköisesti (mutu) on halvempaa hankkia pieni auto näitä tarkoituksia varten.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View