Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut smy 14 Jan 2016
  • Orgissa Statcounter antaa vain sivustonlataus määrät jotka näkyvät tuolla sivun alalaidassa. Lisäksi Googlen palvelu kerää myös kävijämääriä antamalla ylläpidolle tietoa mihin kehitystyötä pitää suunnata.

    Niin ylläpitäjän kannalta. Ylläpito saa nuo tiedot mutta nämä tietojen kerääjät kaikkien käyttäjien tiedot. Tähänhän homma perustuu.
    Eikä sivustojen ylläpitäjät tyypillisestikään ole kiinnostuneita pätkääkään käyttäjien yksityisyydestä. Käyttäjät eivät voi valita.

    Itse poistin ylläpitämiltäni sivuilta kaikki googleen yms. ulkopuoliset palvelut jo vuosia sitten.

    Tälläkin sivulla kaikkea tämmöistä tauhkaa:  Thumbd  :'(
    <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>


    <script type="text/javascript">
    (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
    (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
    m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insert Before(a,m)
    )(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

    <script type="text/javascript"
    src="http://www.statcounter.com/counter/counter.js"></script>
  • #17 kirjoittanut pamaus 14 Jan 2016
  • Tämmöinen "tavallisen" käyttäjä kannalta, mielestäni google sen enempää kuin .org sivusto ei ole mielestäni mikään uhka.

    Mutta jo nuo esim tavalliset suomalaiset uutissivustot ja niille meneminen, niin kyllähän alkaa tapahtumaan. Puhumattakaan jotain ulkomaisia sivustoja.

    Laitan vielä tuon suomalaisten uutissivustojen "kalastelu" kuvan, se mielestäni kuvaa hyvin, missä mennään. 



    Tässä on minun koneen kuukauden aikaina tapahtunut liikenne, ja yli 87.000 seurantayritystä.




  • #18 kirjoittanut Oulaa 27 Jan 2016
  • Ostin kypärän Saksasta ,FC-Motosta .
    Nyt kun aukaisen melkein minkä vain nettisivun on siellä ko firman mainos .
    No ei se mua haittaa mutta on tää touhua.
    Otin tuon Avastin Safezonen katotaan miten jatkossa menee :-X
Sivuja:
Toiminto