Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Selaustietojen kerääminen internetissä
Oulaa:
Voinko enää millään käyttää internettiä siten ettei google ja muut urkkijat seuraisi mitä sivuja olen katsellut.
Tänään tuli kirjepostia sellaiselta yritykseltä jonka palveluja katsoin pari viikkoa sitten netissä mutten varmaan antanut mitään yhteystietojani sinne.
"Masi":
Minulla ainakin on virusohjelmassa semmoinen mahdollisuus että voi kieltää ne mitkä itse haluaa etteivät voi seurata.
Eli katselppa ne läpi. Tälläkin palstalla jotkut kertoo kymmenistä seuraajista, itsellä on vakio kolme jotka olen itse sallinut.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 13.01.2016 kello on 14:19 ---Voinko enää millään käyttää internettiä siten ettei google ja muut urkkijat seuraisi mitä sivuja olen katsellut.
Tänään tuli kirjepostia sellaiselta yritykseltä jonka palveluja katsoin pari viikkoa sitten netissä mutten varmaan antanut mitään yhteystietojani sinne.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla Firefox selaimessa (4): Adblock Plus, WOT, Unlocker Assistant, uBlock Origin.
En tiedä sitten mikä noista on oikea / oikeat, mutta aika vähän tulee E-mailiin törkyä.
Olen myös pyrkinyt G-mail'in "nollaamaan" niin minimiin kuin mahdollista sijainnin, henkilökohtaisten tietojen, yms, osalta kuin mahdollista. Toimiiko vai ei? En teidä. :-\ :-\
pamaus:
Minulla on käytössä F-secure freedome, joka on maksullinen.
https://campaigns.f-secure.com/freedome/sem/fi_FI/ls/?ecid=7986&pcid=7986&mckv=sH9BffOYv_dc|pcrid|72144010697|pkw|freedome|pmt|b&mid=H9BffOYv
http://www.datagroup.fi/fi/f-secure-freedome-ratkaisee-yksityisyydensuojan-uhkia
smy:
Mulla on asetus päällä että kaikki cookiet poistetaan kun selaimen sulkee. Huono puoli tietty että osan sivustojen asetukset menee samalla mutta olen ajatellut että pienempi paha.
Sitten kannattaa tosiaan huomioida että jos on kirjautunut esim. facebookin tai googlen palveluihin sisään ja menee sitten vaikka toisella välilehdellä surffailemaan muualle niin monilla sivuilla on facebook/google mokkulat jotka saavat samantien tiedon kuka sivustolla on. Sitten vaan ostetaan googlelta/facebookilta yhteystiedot...
Itsellä ei ole facebook tiliä ja noihin googlen palveluihin en ole kirjautunut sisään. Periaatteessa ip-osoitteella voi kohdistaa mutta sekin on vähän arpapeliä kun saman ip-osoitteen takana voi olla paljonkin käyttäjiä.
Mutta ykkösjuttu on se että cookiet siivotaan pois.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta