rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Yli 10 vuotta käytössä olleiden matkailuvaunujen ja matkailuautojen kosteudet?  (Luettu 21893 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
  • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
Lisäksi suurin merkitys merkistä riippumatta on sillä, missä kulkimia säilytettään talvella.

Puhumattaakaan siitä, jos vaunu on aina säilytetty talvisin katoksessa tai vaunu on aina taivasalla.

Tuollaisen vanhan käytetyn hyvän kulkimen löytäminen on kyllä täysin tuurista kiinni. Pitää nähdä aikaa ja vaivaa, kun käytettyjä kulkimia meinaa ostaa.

KYLLÄ  Thumb

Itse ostin aikalailla tasan vuosi sitten ensimmäisen oman asuntoautoni, jolle tulee nyt tän vuoden heinäkuussa ikää sellaset 21v.
Auton historiaan mahtuu yhtäsuntoista, mutta olen sen 4 omistaja ja jokaisella omistajalla kun auto on pitempään kuin 3 päivää seissyt, niin se on aina pidetty katoksessa (jos siihen on vain ollut mahdollisuus, esim. kotona), ja pari talvea mahtuu vaan mukaan kun auto on ollut käytössä, muuten aina katoksessa tai muussa vastaavassa  suojassa.
Tämä tuli kyllä todistettua kun autoa menin ekaa kertaa katsomaan, sillä minulla oli mukana "ammattitason" kosteusmittari (kaverilta lainasin).
Ja kyllä, ei ollut edes kosteuden kohoumia missään, ainoastaan takaseinän alareunassa jääkaapin takana oli lievää nousua, mut ei todellakaan hälyyttävä.
Tämän auto ostettuani vaihdoin kaikki ulkona olevat silikoni/saumamassat uudelleen kunnon butyylillä, nyt pitäisi olla vuosiksi kuiva peli alla  8)

Ja kyllähän nämä nimenomaan on ulkokäyttöön tehty, mutta suuremmalla todennäköisyydellä kausipaikalla suoraan taivasalla oleva alkaa vuotamaan sisälle kuin sellainen joka on useimmin katoksessa sateelta ja lumelta suojassa  :)



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Jos kysyjä on asiasta varma ja tietää mikä on kukkineelle hyväksi, niin suosittelen tekemään niin kuin asian tietää olevan, eikä kysellä.. Kertoo vuoden päästä ylepeänä itse parantaneensa ja koristaneensa kulkimensa. Vaikka kieltämättä lievästi sanottuna karmee tulee lopputulos olemaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:07
Jos kysyjä on asiasta varma ja tietää mikä on kukkineelle hyväksi, niin suosittelen tekemään niin kuin asian tietää olevan, eikä kysellä.. Kertoo vuoden päästä ylepeänä itse parantaneensa ja koristaneensa kulkimensa. Vaikka kieltämättä lievästi sanottuna karmee tulee lopputulos olemaan.

Miksi tuomita ennakkoon.

  • Vieras
  • Miksi tuomita ennakkoon.

    Niinpä? Lieneekö hänellä kristallipallo?  ;)  ;) Onko myöskään lukenut aloituksen tekijän kannanotot aloituksen jälkeen?  ;) ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
    Niin, ennen niitin asennusta, porauksen jälkeen voi laittaa butyyli-,tai vastaavaa massaa alle. Samoin asennuksen jälkeen reikään tai vaikka kuiduttaa niitin jälkeen päin.

    Täytyy tsekkailla erilaisia menetelmiä toiminta tapoja.

    Ehdottomasti pitää miettiä etukäteen.

    Mieti myös sitä, miten saat tuota butyyliä varmuudella sinne niitin ja pellin väliin, jos reikä on 0,25mm isompi kuin niitti. Jos yksi niitti jää vuotamaan, riittää pilaamaan koko homman.
    Ja onhan se melko komee lookki, kun jokaisen kattoon ja seinään laitetun niitin nokkaan vielä pursotetaan nööli butyyliä tai liimamassaa  ;D  :laugh:

  • Vieras
  • Ehdottomasti pitää miettiä etukäteen.

    Mieti myös sitä, miten saat tuota butyyliä varmuudella sinne niitin ja pellin väliin, jos reikä on 0,25mm isompi kuin niitti. Jos yksi niitti jää vuotamaan, riittää pilaamaan koko homman.
    Ja onhan se melko komee lookki, kun jokaisen kattoon ja seinään laitetun niitin nokkaan vielä pursotetaan nööli butyyliä tai liimamassaa  ;D  :laugh:

     Kiitos positiivisesta ja kantaa ottavasta mielipiteestä. Thumb

    Täytyy fundeerata asioita puolin ja toisin. Kuten ai'emmin kirjoitin, "syvällisesti" paneutua asiaan. Huumorimielellä ajatellen, tämä on paljon yksinkertaisempi ratkaista teknisesti jos verrataan jenkkien kuu matkailuun. ;D Thumb

    Aina pitää olla ennakkoluuloton asenne ja optimistinen mieli kokeilla rajojaan.  :D :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:24
    • Oululainen terwaporwari
    Niitteinä kannattanee käyttää ns.paineen kestäviä niittejä,niissä on suljettu karanpää,eli ei vuoda karan kautta.Käytetään esim.kanavistoissa sen takia ettei tule vuotoa ja ääntä ilman virratessa niitin varren kautta.

  • Vieras
  • Niitteinä kannattanee käyttää ns.paineen kestäviä niittejä,niissä on suljettu karanpää,eli ei vuoda karan kautta.Käytetään esim.kanavistoissa sen takia ettei tule vuotoa ja ääntä ilman virratessa niitin varren kautta.

      Hieno vinkki,kiitos!!  Thumb 

    Kyllä se tästä... Näin taisi x-presidentti Mauno Koivisto tuumailla erinäisistä asioista valtion päämiehenä ollessaan.  :D

     

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    No muutakin tuumasta toimeen kun nyt tietää mitä ja miten tekee. Hyvää yrittää ja priimaa pukkaa. Katsotaan lopputulos. Sori vaan kun olin eri mieltä ideasta. Itselleni kylläkään en tee ja ei tehdä..

  • Vieras
  • No muutakin tuumasta toimeen kun nyt tietää mitä ja miten tekee. Hyvää yrittää ja priimaa pukkaa. Katsotaan lopputulos. Sori vaan kun olin eri mieltä ideasta. Itselleni kylläkään en tee ja ei tehdä..

    1. "Itselleni kylläkään en tee ja ei tehdä.."

    2. "No muutakin tuumasta toimeen kun nyt tietää mitä ja miten tekee."
          ___________________ ___________________ ______________
     
    1. On selvää kuinka jokainen voi tehdä kulkimelleen aivan mitä vaan lakiasetusten rajoissa ja
       olla  kantamatta huolta toisten asioista onnistuuko vai ei?  ;)

    2. Jokainen osaa  päättää pääsääntöisesti sopivan ajankohdan askareilleen, myös minä. ;)

    Erimieltä saa olla totta kai. "Jokaisella on oikeus mielipiteen-, ja sananvapauteen johon
    sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä."  ;) 
     (11.6.1999/731   12 §  2 luku -Perusoikeudet) 

    Olisi mielenkiintoista tietää miksi noin jyrkkä kanta lasikuiduttamiseen?  :-\  Eikö mielipidettä voi ilmaista asiallisesti? :-\  ( katso edelliset kannanottosi)

    Toisilta foorumilaisilta olen saanut ja uskon edelleen saavani hyviä vinkkejä mahdollisen projektini toteuttamiseen.  Thumb

    Kaikesta huolimatta kaikkea hyvää, onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.  Thumb