Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauton hankinta ja muokkaaminen
Yarcy:
Tämä onkin Viron tuontiauto, ei huoltokirjaa, jotain huoltohistoriaa löytyy. Alkovissa vuoto, joka toki korjataan. Ei välttämättä ihan paras mahdollinen historia... Toki eihän se huoltokirja ja Suomi taustakaan mitään vielä itsessään takaa.
Mutta paras into tuosta taittui.
Rauno:
Moottoritilaa kannattaa nuuskia, jos haise kitkerä palanu nafta, niin suuttimien pohjaprikat vaihtoon, suht helppo homma jos ei ole vuotanut kauaa.
Kävin syksyllä katsomassa 2009 sprinter alustaista rimoria missä takana parivuode, siinä oli peräseinä ja katon sauma aivan märkä kummaltakin puolen. Lattia notkui ja ratisi sisäänkäynnin kohdalta, lisäksi kaikki roikkui tai oli hajalla, mutta se käyttäjistä johtuvaa ei valmistajasta.
Tuo 5 pyttynen tekniikka kyllä kestää jos on huolleltu, normi manuaali se on plussaa.
Alusta, iskarit, alapallot ja ruoste, noita katsoisin alustasta. Mielestäni on edullinen.
Aakku:
Kyselin tuossa Sprinteristä kokeneen Mersun hyötyautoasentajan kanssa....
Hän ei itselleen hevin olisi hankkimassa CDi Sprinteriä. Kuulemma paljon on ruiskutusssuutin vikoja. Kansia on mennyt paljon halki, ja kansien vaihdon jälkeen ei ole enää tullut entiselleen. Vanhemmat Sprinterit ovat kuulemma ongelmattomia, jos sellaisen sattuisi löytämään.
Tiedä sitten....
Catiska:
Minulla meni ensimmäinen suutin cdi koneesta 520tkm kohdalla. Noin yleensä en pelkäisi suuttimia tai kansien halkeamisia. Hyvä moottori, kulutus kohtuullinen ja voimaa sopivasti matkailukulkineesee n.
Ihan sama kun kysyy meidän merkin (RR) huoltomiehiltä, aina vikoja... Kun kysyy asiakkailta niin ne on tyytyväisiä ja kehuu kuinka vahvoja ja kestäviä nämä on. Asentajat kun korjaa aina niitä missä on vikaa eikä aja niillä itse niin tulee tunne että jatkuvastihan näitä saa korjata. Itse olen ollut 416 CDI Sprinteri alustaiseen oikein tyytyväinen. Hyvä ajaa, hiljainen, voimaa riittävästi ja kulutus kohtuullinen. Verrokkina edellinen 2,3 l Fiat alustainen.
Etenkin näissä matkailuautoissa nuo alustat pääsee helpolla. Vähän ajoa ja sekin yleensä maantiellä joten verrattuna jonkun asennusfirman kaupungissa polkemaan pakuun nämä on yleensä kuin uusia.
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 4.05.2016 kello on 19:46 ---Etenkin näissä matkailuautoissa nuo alustat pääsee helpolla. Vähän ajoa ja sekin yleensä maantiellä joten verrattuna jonkun asennusfirman kaupungissa polkemaan pakuun nämä on yleensä kuin uusia.
--- Lainaus päättyy ---
Paitsi että painot on aina maksimit ja usein ylikin joka rassaa alustaa Thumbd
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta