Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Lattialämmitykseen ei kierrä vesi

(1/6) > >>

temess:
Elikkäs vaunu Adria 743UT alpina 13 mallia ei lattia lämpiä. Vesikiertää normaalisti pattereissa ja lämpöä riittää,mutta vaunun etu ja taka osassa pattereiden välissä on "jakotukki" josta lähtee putket lattianalle ja niissä on hanat. Hanat on auki, mutta takaa varsinkin on putket ihan kylmät jotka menevät lattian. Onko hyviä ideoita miksi ei lähde kiertoon? Ilmalukko vois olla,mutta kuitenkin pattereissa kiertää normaalisti. Ei oo ennen ollut vastaavaa ongelmaa..

pamaus:
Oletko tutkinut, onko vaunussasi lattialämmitykselle omaa kiertovesipumppua.

Minulla on omassa Lmc:ssä lattialämmityksellä oma kiertovesipumppu, joka on varustettu omalla kytkimellä, jolla saa lattialämmityksen pois ja päälle. 

temess:
En ole kyllä tutkinut niin tarkkaan vielä, mutta patteriverkosta suoraan haaroittuu neste niin voiko olla erikseen pumppua?  Lämmittimeltä mikäli lähtis suoraan niin voisin uskoa. Olen kyllä muuten konttaillut eikä oo tullut vastaan..

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: temess -  2.01.2016     kello on 20:23 ---En ole kyllä tutkinut niin tarkkaan vielä, mutta patteriverkosta suoraan haaroittuu neste niin voiko olla erikseen pumppua?  Lämmittimeltä mikäli lähtis suoraan niin voisin uskoa. Olen kyllä muuten konttaillut eikä oo tullut vastaan..

--- Lainaus päättyy ---

Lmc:ssä se on toteuttu juuri näin, että  haaroittimessa/jakotukissa on se toinen pumppu ja alde on aivan toisessa päässä vaunua. 

Jos se toinen pumppu ei haaroittimessa/jakotukissa pyöri, niin lattia ei lämpiä.

Se on kuitenkin varmaan, että pitkissä vaunuissa, joissa on vielä nestekiertoinen lattialämmitys, niin putkistoa riittää, joten kyllä siellä lattiassa ilmaakin  voi olla.

temess:
Okei!  Haarottimien yhteydessä ei ole pumppua sen verran purin ja tutkin. Pitää kokeilla ilmoa siitä taisi olla ohjeet manuaalissa. Nyt vasta huomasin, kun tuli kunnon pakkaset. Huollossa kävi kyllä syksyllä ja en tiedä sitten ovatko nesteitä tai jotain vaihtaneet..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View