Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Henkilöauton esilämmityksen vaikutus päästöihin ja energian kulutukseen.

<< < (10/13) > >>

TLP:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  4.01.2016     kello on 07:09 ---Mulle on sattunut myös just noita erikoisia yksittäisiä kappaleita, lie valmistajan tai maahantuoja hokema slogani kaikille jotka jotain vikaa menevät ilmoittamaan.

--- Lainaus päättyy ---

Saattaa olla  :o :o

jorma:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa -  4.01.2016     kello on 07:09 ---Mulle on sattunut myös just noita erikoisia yksittäisiä kappaleita, lie valmistajan tai maahantuoja hokema slogani kaikille jotka jotain vikaa menevät ilmoittamaan.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä epäluotettavuus tekijä askarruttaakin lämmittimen valinnassa. Perinteiset letkulämmittimet kun ovat olleet lähes ikuisia.
 Toisaalta ihmetyttää ettei tällaista omalla pumpulla toimivaa laitetta ole aikaisemmin keksitty, tai eivät ainakaan ole yleistyneet.
  Systeemihän on periaatteessa loistava.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Harri1 -  3.01.2016     kello on 23:47 ---Noin yleisesti kiinnostaisi tietää kuinka paljon täytyy maksaa kaikkia kustannuksia  Kiinasta tilattavien tuotteiden hinnan päälle, ennen kun tuotteet ovat keittiön pöydällä ihailtavana?

Onko kenelläkään tietoa tästä ja kauanko tuotteen saapuminen majallisesti kestää?

--- Lainaus päättyy ---

Tullia tulee tyypillisesti 3-5% ja jos ei tavara ole kovin kallista, jää tuo alle 10€ = ei laskuteta. Mutta ALV 24% sen sijaan useinkin ylittää tuon 10€ rajan, joten se paukahtaa maksuun. Ja maksupohjana on muuten sen tuotteen hinta postikuluineen, ei pelkkä hintalappu. Ja sillä mitä sen vermeen päälle on merkattu tai paketin sisällä "laskuna" mukamas sen hinnaksi, ei ole mitään tekemistä tullin kanssa. Usein kysyvät tuotteen ID:n jos olet esim. eBay sen tilannut ja tarkistavat sen todelisen hinnan näin netistä 8)

Kiinasta jos tilailet, niin tyypillisesti aikaa kuluu 3-4vko, mutta jos tulee Hong Kongista, niin aikaa kuluukin tyypillisesti enää 1-2vko Thumb

Topelius:
Se on niin tuurista kiinni jääkö laite tulliin.  Ostin puhelimen Kiinasta reilu kuukausi sitten,  joka ei jäänyt tulliin.  Ja se on ollut yksi parhaimmista tavaroista,  mitä olen Kiinasta hommannut.  Hintaa ei ollut kuin 100€,  mutta toimii kuin junan vessa. Vastaa noin 300-400e android puhelinta suomen markkinoilla.

Myös näillä Kiinalaisilla kaupoilla on Euroopassa varastoja, joiden avulla pystyy "kiertämään"  veroja. Myös eri postiyhtiöitä käyttämällä voi välttyä tullilta.  Esimerkiksi dhl:n kanssa on takuuvarmaa että laite jää tulliin.  Hollanin postin kautta taas ei yleensä jää tulliin.

Mutta tämä meneekin jo ohi aiheen,  joten pitäisikö nämä siirtää omaan ketjuun.

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: TLP -  3.01.2016     kello on 11:12 ---Mulla on TT-Thermon 1000KLD-versio.
Tässä ohessa kuva, miten tuo 1000W lämmitin lämmittää 3l V6 CDI moottorin 10.2l vesitilavuuden -10°C pakkasella.
Käytännössä starttilämpöistä 20min jälkeen, eli ollaan ns. 'kesälukemissa' nesteiden kanssa.

--- Lainaus päättyy ---
Epäluotettavuutta saattaa tuoda liian tehokas (>1,5kW) lämmitysteho noin pienessä purkissa. Pumpun teho on oltava riittävä, mieluimmin reilu verrattuna lämmitystehoon, sillä eri autoissa virtausvastus on erilainen. TLP:n mittaustuloksen mukaan jo 1KW:n lämmitysteho on riittävä. Vastaava on minulla diesel Golfissa ja hyvin on toiminut.

Alla em. käppyrä

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View