Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut perho-ukko 30 May 2011
  • Minusta tuo näyttää toisen kuvan mukaan, kropnitsalta.  ;D ;D
      Kyllä aito "rosvonpaisti " tehdään maakuopassa !!  ;D
  • #17 kirjoittanut vesako 30 May 2011
  •   Kyllä aito "rosvonpaisti " tehdään maakuopassa !!  ;D

    Näin se menee. Olen kanssasi samaa mieltä.

    Kyllä vanhat lammasvarkaat tietää
    miten se tehdään. :D
  • #18 kirjoittanut winemaker 30 May 2011
  • Näin se menee. Olen kanssasi samaa mieltä.

    Kyllä vanhat lammasvarkaat tietää
    miten se tehdään. :D

    Woi witsi, armahtakaa puolella, tai ainakin helepottakaa puolella.
    Enhän minä poikapoloinen tiedä mitään tämmöisistä kommervenkeistä, mitä nyt Isännältä kuulin!  Rosmopaistijuttu mikä rosmopaistijuttu.
    "minä vain tiskaan astiijoita ja luuwalla lakasen lattiijoita...." ;D
  • #19 kirjoittanut hartsakoski 30 May 2011
  •  Naapurin kans on tehty kymmenen vuotta juhannuksena rosvopaistia ihan tässä Oulun kaupungin keskustan läheisyydessä ;D.Onhan me oltu vähän tottelemattomia,kun vissiin ei sais avotulia tehdä?No any way,maahan kuoppa joka on verhoiltu kivillä,kovaa tulta n.4-5 tuntia,sitten hiilet ylös(on muuten kuumaa hommaa!).Sitten kaikenlaista lihaa,kalaa,sipulia,juureksia yms.noin nyrkinkokoisia möykkyjä kasteltuun sanomalehteen ja folioon käärittynä kuoppaan.Reunan ylimmäiset kivet romautetaan möykkyjen päälle,niiden päälle hiilet ja sitten maata tiiviiksi tampattuna.Nyt seuraa tuskastuttava kypsennysvaihe,noin 5 tuntia!Sitten puretaan lapioilla koko hoito(älä polta itseäsi tai mene tuulen alapuolelle,pölisee!)käärot tarjottimelle,aukaistaan varovasti,syödään suoraan kääröistä tai laitetaan astioihin.Juomat mieltymysten mukaan,samoin leivät.Takaan että onnistuessaan saat niin hyvää evästä ettei mitään järkeä!Nam..tulispa jussi äkkiä!
  • #20 kirjoittanut sipu 31 May 2011
  • mittee must tuntuis ku ei tuo jutska , joka esittää rosvopaistiuunia ny ois niin uus keksintö tai sit sitä on tv ssä jo esiteltykkin , muistan ihan elävästi tuollasen laitoksen nähneenikin jo aiemminkin .. siinäkin nousi katto pois , kun tulet olivat päällänsä ...kyl mä uskon , et tuostkin hyvää tulee , eikä ol niinkään pelkoo , et tuli leviäis .. ei tuost kuvats saa selkoo , et onks sel syväkin kuoppa , mut siin oli , jonka jossain näin , mut en ny vaan saa mieleeni et mis se ol ... juu kyl noit rosvoi on paistettu myöskin possust sekä lamppaast ja yht hyvii olivat molemmat .. ainakin , ku ekaks niit tulii valvottin koko yö .. hiukkasen viluissaankin ja sit ku se kuoppa avattiin aaaaaahhhhhhhh mitä herkkua sielt löytyikään .. ei mennyt valvomisest hukkaan yhtäkään sekunttii ...nyt jos samaan paikkan laitais kuopan ja sinne rosmot .. niin siin kohtaa palais nyt talo eikä rosmot jos tulet sytyttäs .. niin se aika muuttuu .. se talokin ois sit meitin ihanien naapurien tuolt muutaman sadanmetrin pääst .. jot antaa heitin vaan asustaa ja met paistetaan paistit uunis, savustuspytys tai grillis ym konstii .. :)
  • #21 kirjoittanut hartsakoski 31 May 2011
  • Naapurin kans suunniteltu esim.isoista kivijalkakivistä tai vanhoista katureunakivistä tehtyä kuoppaa.Vai meniskö tuo jo hifistelyn puolelle :P?
Sivuja:
Toiminto