Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Liikennekäytöstä poistetulla ajoneuvolla ajamisen rangaistus
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.01.2016 kello on 09:29 ---Minä en vaihtaisi wanhaa paperista korttia. Sillä on jo kulttiarvo.... :)
Olen harmitellut, kun annoin omani vaihdossa pois. Olisi pitänyt sanoa, että se on hukkunut. Samoin meni mullla ensimmäinenkin ajokortti, joka oli sinikantinen vihko. :(
Itse hommaisin ihan tavallisen henkkarin rinnalle ja elvistelisin pahvikortilla. Niitä ei enää paljoa ole.
--- Lainaus päättyy ---
Minä luovuin punaisesta kortista säästösyistä. Se sun henkkari pitää uusia viiden vuoden välein eli maksaa kympin vuodessa keskimäärin - halpa hinta tietysti siitä että saat pitää mukana pahvia, joka ei tahdo mahtua nykylompakkoon ja jota ei mihinkään tarvii. ;D
Uusi ajokortti on yhdellä viidellä kympillä henkkarina voimassa sinne vuoteen 2033, jolloin kaikkien on viimeistään luovuttava nykyisistä korteista.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 29.01.2016 kello on 12:10 ---Uusi ajokortti on yhdellä viidellä kympillä henkkarina voimassa sinne vuoteen 2033, jolloin kaikkien on viimeistään luovuttava nykyisistä korteista.
--- Lainaus päättyy ---
Nyt 1.2. alkaen kun nuo uusimiset onnistuu Trafilla OnLine, niin uusi kortti (kaksoiskappale rikkoutunee, hukkuneen, tms. tilalle) maksaa enää 20€. Ja tokihan kaikki myös tietää että ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus, mutta esim. henkilökortti ja passi ovat 8)
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 29.01.2016 kello on 12:10 ---Minä luovuin punaisesta kortista säästösyistä. Se sun henkkari pitää uusia viiden vuoden välein eli maksaa kympin vuodessa keskimäärin - halpa hinta tietysti siitä että saat pitää mukana pahvia, joka ei tahdo mahtua nykylompakkoon ja jota ei mihinkään tarvii. ;D
Uusi ajokortti on yhdellä viidellä kympillä henkkarina voimassa sinne vuoteen 2033, jolloin kaikkien on viimeistään luovuttava nykyisistä korteista.
--- Lainaus päättyy ---
Ajokortti
Tieliikenteessä ajoneuvon kuljettajalla tulee olla ajoneuvon luokkaa vastaava ajo-oikeus, jonka osoituksena on ajokortti. Ajokorttia tulee pitää aina mukana ajossa.
Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai henkilötodistus.
https://www.poliisi.fi/ajokortti
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Harri1 - 29.01.2016 kello on 12:17 ---Ajokortti
Tieliikenteessä ajoneuvon kuljettajalla tulee olla ajoneuvon luokkaa vastaava ajo-oikeus, jonka osoituksena on ajokortti. Ajokorttia tulee pitää aina mukana ajossa.
Ajokortti ei ole matkustusasiakirja tai henkilötodistus.
https://www.poliisi.fi/ajokortti
--- Lainaus päättyy ---
Mutta hyväksytään kotimaassa henkilöllisyyden todistamiseen. Ulkomailla voi käyttää sitten passia.
Teukka-74:
^
Näin on mutta käytäntö on toista, lukuunottamatta rajavalvontaa
ja muutamia muita erikoistapauksia. Siis tuona henkilöllisyystodis tuksena.
Ja tämä siis tietoa Thumb :)
Hups! Vastasin Harrin viestiin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta