Tekniikkakeskustelut > Kaasun hintatiedot

Saksa

(1/3) > >>

Alan:
Fritz Berger, Weyhe, 16,50.

Bauhaus, Hampuri Barspüttel, 19,50.

Ja kyse siis saksalaisen 11 kg pullon sisällöstä. Kuoret muuten olisi olleet Bauhausissa 39 euroa.

Ennen Bauhaus oli halpa, muttei ole enää. Pienoinen yllätys, että alan erikoisliikkeessä hinta oli halvempi.

Alan:
Hinnat nousseet... Obi-market 19,90, Bauhaus Barspüttel, 20,95. Hintavertailuun ei tällä reissulla ollut aikaa.

Eli kaasua ei kannata Saksasta raahata muusta syystä kuin siksi, että saksalainen pullo on siellä reissatessa vaihdettavissa ilman adapteritarvetta.

Hauho:
Kun kaksi suomalaispulloa loppuu joutuu ostamaan saksalaispullon ja ne tyhjät suomalaispullot eivät ole muuna kuin turhana tavarana loppumatkan ajan.
Yksi sakupullo ja yksi suomalaispullo lienee järkiratkaisu.
Vieläkö Saksassa on niitä vain alueellisesti vaihdettavia pulloja.  (Aiemmin oli kolmenlaisia).  Tulin itse mm. Saksasta viikko sitten mutta en muistanut tutkia asiaa.

Alan:
Sama harmaa 11 kg on ollut tähän asti niin pohjoisessa kuin etelässäkin, tai jälkimmäisessä ainakin 2012 alkaen. Joka vuosi olen pullon vaihtanut kerran tai kahdesti, mutta yleensä pohjoisessa.

Mieleen jäi Bauhausin seinällä ollut ukaasi, jonka mukaan punaisia pulloja vaihdetaan täysiin vain ostokuittia vastaan.

Hauho:
Taitaa tarkoittaa tuo teksti sitä että käy ensin kassalla maksamassa niin pihamies antaa kuittia vastaan pullon.  Näin ainakin aiemmin.
Vain yhden paikan olen kohdannut jossa myyjä kulki varaston läpi ja haki pullon omista kätköistään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View