rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Matkaaja pallas 5500 tiputtaa vettä kattoluukun hyttysverkon reunasta lattialle  (Luettu 28159 kertaa)

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
Kiitos valtavasti vinkeistä kaikille :)
Oon hieman arka laittamaan mut oon sitä mieltä kaiken minkä itse pystyy korjaamaan autot,vaunut,kodin pintaremontit kannattaa itse tehdä,raha ei kasva puussa ja samalla oppii itse tekemään :)

Vähä jänskättäny tuo uuden tiivisteen/massan laitto ettei mee puihin ja vuotaa pahemmin mut kuullostaa kyl homma aika simppeliltä eli meneekö näin: tikkailla katolle sieltä kattoluukku ruuveilla irti 4 kpl ruuveja sit vanhat tiivisteet kattoluukusta repii irti ja sit levittää wurth tiivistemassan (Wuth tiivistemassan pitäisi sopia toho käyttötarkoitukseen)niihin kohtiin jossa vanha tiiviste ollut ja sit ruuvaa kattoluukun kiinni.

Ja sit jos laittaa pelkän kivenisku sprayn ni kattoluukku ruuveilla pois spray tiivisteiden päälle ja ruuveilla kattoluukku takaisin kiinni.
Näinkö homma menee?Ei kuullosta hirveän vaikealta, muutaku vähä rohkeutta ja tekemään :)

Normaalisti kattoluukun sisäkehys irroitetaan sisäpuolelta eli ruuvit pois ja sitten työnnetään puupalikalla sisäpuolelta ylöspäin kulmista varovasti. Sen tuntee heti, että antaako massa periksi. Joskus joutuu kuumailmapuhaltimel la lämmittämään katolla kehystä, jolloin massa pehmenee ja antaa helpommin periksi. Vanhan massan poistossa katolta on auton muovinen jääskrapa hyvä ja loppupuhdistus vaikka tärpätillä.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.02.2019 kello on 07:21
Kiitos MJO.Hyvä ni saan Sisäpuolelta saan tiivistyksen tehtyä,ei tarvia katolle mennä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
^
Kyllä sun pitää katolla käydä. En uskokkaan että saat muuten esennettua.
Mutta taikureita on joten mielenkiinnolla odotan tulosta  :) Ps. Harkitse uuden luukun laittamista
kun kerran vanhan irti otat.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.10.2025 kello on 19:34
Kiitos valtavasti vinkeistä kaikille :)
Oon hieman arka laittamaan mut oon sitä mieltä kaiken minkä itse pystyy korjaamaan autot,vaunut,kodin pintaremontit kannattaa itse tehdä,raha ei kasva puussa ja samalla oppii itse tekemään :)

Vähä jänskättäny tuo uuden tiivisteen/massan laitto ettei mee puihin ja vuotaa pahemmin mut kuullostaa kyl homma aika simppeliltä eli meneekö näin: tikkailla katolle sieltä kattoluukku ruuveilla irti 4 kpl ruuveja sit vanhat tiivisteet kattoluukusta repii irti ja sit levittää wurth tiivistemassan (Wuth tiivistemassan pitäisi sopia toho käyttötarkoitukseen)niihin kohtiin jossa vanha tiiviste ollut ja sit ruuvaa kattoluukun kiinni.

Ja sit jos laittaa pelkän kivenisku sprayn ni kattoluukku ruuveilla pois spray tiivisteiden päälle ja ruuveilla kattoluukku takaisin kiinni.
Näinkö homma menee?Ei kuullosta hirveän vaikealta, muutaku vähä rohkeutta ja tekemään :)
Itse käytin vaunun vetokahvojen tiivistämiseen Wurthin butyylia ja se kovettui ihan koppuraksi muutamassa kuukaudessa. Kuivana sitten halkeili ja repeili.
Onneksi oli noin pieni kohde ja helppo korvata paremmalla massalla. Olisi ollut kyllä ankara harmitus jos tuota massaa olisin listojen/kattoluukun tiivistykseen käyttänyt.
Minkälaisia kokemuksia muilla lienee tuosta tuotteesta? Wurthin tuotteista kuitenkin ollut ihan laadukas mielikuva.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Wuthin massoissa olen ollut huomaavinani eroja värien mukaan. Musta kovettuu nopeasti.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Mikä hän tässä meni metsään? No liimatiivisteja wurth butyylia massa. Mutta jokaisella oma kulkine. Vielä muistutuksena bostik 1590 toimii ja on hyvä. Se sopivasti tursuaa ja levittääylimääräise n reunan päälle saippuavesiliuoksel la. Jos on pitänyt jo niin yli 10v pitää seuraavatkin vuodet.

• Karavaanari
Wuthin massoissa olen ollut huomaavinani eroja värien mukaan. Musta kovettuu nopeasti.
Harmaata oli mulla tuo kovettunut massa.

• Kaikkien kaveri Sr.
Ei wurthin massoja. Bostikki tosiaan toimii. Edelleen elastinen.  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 22:48
^
Kyllä sun pitää katolla käydä. En uskokkaan että saat muuten esennettua.
Mutta taikureita on joten mielenkiinnolla odotan tulosta  :) Ps. Harkitse uuden luukun laittamista
kun kerran vanhan irti otat.

En minä taikuri ole mutta olen laittanu uudet butyylit katolla käymättä  ::)
Luukku pois ja jakkaran päältä putsannu reunat ja laittanu uudet butyylit.

Sika lastomer 710 ja bostic 1590 butyyleitä olen käyttäny.
Bostikin on ehkä helpompi käyttönen

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sika-lastomer--710-musta-310-mm-butyylimassa#spst

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bostik-1590-0%2C3-l-butyylitiivistemassa

• Kaikkien kaveri Sr.
En minä taikuri ole mutta olen laittanu uudet butyylit katolla käymättä  ::)
Luukku pois ja jakkaran päältä putsannu reunat ja laittanu uudet butyylit.

Sika lastomer 710 ja bostic 1590 butyyleitä olen käyttäny.
Bostikin on ehkä helpompi käyttönen

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sika-lastomer--710-musta-310-mm-butyylimassa#spst

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bostik-1590-0%2C3-l-butyylitiivistemassa
Jokainen tavallaan. Itse haluasin nähdä miltä tulos näyttää joka kantilta katolla joten siksi olin katollakin.
Joskin vaununi on solikka ei matkaaja  :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 22:48
Jokainen tavallaan. Itse haluasin nähdä miltä tulos näyttää joka kantilta katolla joten siksi olin katollakin.
Joskin vaununi on solikka ei matkaaja  :)

Kyllä minä katsoin miltä näytti joka puolelta  ;D jakkaran päälle taas nousta ja kurkata luukusta. Kaikki hyvin ja kansi kiinni omaiset on nähny  :D
Kattoluukuissa on eroja ;). Minihekit kun laitoin kävin tarkistamassa taittotikkailta että butyyli tuli hyvin myös etupuolelle luukun aukeamis suunnasta johtuen.
Mutta kuten sanoit kukin tyylillään  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:13
  • Oululainen terwaporwari
Näyttää menevän suloisesti sekaisin jopa samassa lauseessa kaksi eri tuotetta.
Wurthin liima-tiivistemassa ja butyylimassa on kaksi täysin eri tuotetta,ja ominaisuuksiltaan erilaisia.
Näitä ei pidä sekoittaa keskenään missään mielessä.

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
Mikä hän tässä meni metsään? No liimatiivisteja wurth butyylia massa. Mutta jokaisella oma kulkine. Vielä muistutuksena bostik 1590 toimii ja on hyvä. Se sopivasti tursuaa ja levittääylimääräise n reunan päälle saippuavesiliuoksel la. Jos on pitänyt jo niin yli 10v pitää seuraavatkin vuodet.

En löydä mitään liimatiivistemassas ta, anna vinkki. ;)

• Karavaanari
Näyttää menevän suloisesti sekaisin jopa samassa lauseessa kaksi eri tuotetta.
Wurthin liima-tiivistemassa ja butyylimassa on kaksi täysin eri tuotetta,ja ominaisuuksiltaan erilaisia.
Näitä ei pidä sekoittaa keskenään missään mielessä.
Niin on joo. En tajunnut massan nimitystä edes korjata, kun toivottavasti kukaan ei liimatiivistemassal la kattoluukkuaan tiivistä! Se on vähän turhan pysyvä ratkaisu.

Hyvä että otit asian puheeksi jos oikeasti kyselijä liimatiivistemassaa oli laittamassa. Tyhmänä ajattelin tosiaan että tarkoitti nimityksellään butyyliä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
En löydä mitään liimatiivistemassas ta, anna vinkki. ;)

Tuossa esim ja toimii kunnolla: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bostik-1590-0,3-l-butyylitiivistemassa
 :)

Mm Solifer on käyttänyt vuodesta 1995 ja on todella elastisena pysynyt, kun remppasin vaunua.

Kivasti kirjoitus virheitä näköjään tuossa  lainaamassasi viestissä. Ennustaja muuttelee tekstiä ja kokeille sitten korjailla jälkikäteen kännykällä. :(