Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit
Etutelttaan sauna ?
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: TLP - 7.12.2015 kello on 07:13 ---Tässä nyt on aika viritellä ja pähkäillä, mutta jos joku on saman ajatuksen jo toteuttanut, niin kuvia ois kiva saada ja hivenen kertomusta, miten olet sen tehnyt ?
--- Lainaus päättyy ---
Eipä taida liiemmin olla juuri kellään kokemuksia?
Oman mielikuvitukseni mukaan pitäisin saunan höyryt erillään vaunusta. Ilman suihkua olen pessyt varmaankin 1/4 saunakerroista, joten lämmin vesi on se tärkein elementti minulla. Saunan jälkeen pyrin kuivattelemaan/juomaan oluet ulkona, mikäli mahdollista tähtitaivaan alla, että sitten voin pukeutua vaunussakin.
Oikeita saunatapoja kyllä riittää jokaiseen makuun. ;D
Ps. Tuli mieleen, jos muistelen elämäni parhaita saunoja--parhaissa ei ollut suihkua--ei tosin huomissakaan. ;D
Teukka-74:
Minulla on normi 4h teltta jonka sinkkiämpärikiuasta lämmitän rengaspolttimella. Hyvin riittää
löylyä minun tarpeeseeni. En ihan heti lähtisi vaunun kylkeen saunajuttuja rakentamaan mutta
en myöskään ajatusta torju. Minun saunamalli on siitä hyvä että sen voi virittää vaikka puron viereen ja siitä pesuvedet.
Lämpimän veden saan vadissa joka on kiukaan päällä lämmitysvaiheessa lämpenemässä Thumb
Petrooli:
Olen ehdottomasti erillisen saunateltan kannalla, vaikken koskaan etuteltassa ole yrittänytkään saunoa. Onks kellään kuvia tai hyviä vinkkejä saunateltan kiukaaksi. :) Tuo rengaspoltin viritelmä kiinnostaisi, mutta ilman sinkkiämpäriä. Voisi olla järkyttävä krapulan tunne kun niitä sinkkihöyryjä haistelisi. Joskus olen kärsinyt sinkkikuumeesta kun olen erehtynyt hitsaamaan sinkittyä putkea liian huonosti tuuletetussa paikassa. Thumbd
kimmok:
Meillä oli se rengaspoltin ja sen päällä oli alumiininen kaljatynnyristä tehty kivipesä taisi olla joku pohja pelti/ritilä
ja sit oli kynttilä palaamassa kiukaan vieressä sai vähän valoa ja turvaa jos sattui liekki kiukaassa sammumaan.
JPS:
Keskisellä on tarjouksessa savotan pienempi saunateltta,kiukaineen ja tykötarpeineen 650e.
Oli lähellä ettei tarttunut mukaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta