Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Koirailevat karavaanarit
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 7.09.2012 kello on 19:58 ---Miten nuo pysyvät pystyssä jos koira hyppää aitaa vasten esim. jäniksen perään? Onko jotain kiinnitystä?
Minulla jäi pihan ympärysaidasta vihreää 80 cm korkea metalliverkkoa vajaa 10 m. Se on rullalla n.35 cm halkaisijaltaan ja kun sen avaa ja kiinnittää päät yhteen se pysyy pystyssä ja koira (7 kg) sisällä. Aita on joskun mukana kyläillessä.
--- Lainaus päättyy ---
Minun versio on vielä prototyyppiasteella .
Ensimmäinen huomio on, että elementtien kiinnittiminä ei voi käyttää mukana tulleita kierrejousia. Jää liian löysälle ja kiertyvät alaspäin pienestäkin kosketuksesta. Ilmeisesti nippusiteet sopivasti kiristettynä on käypänen.
SAmallalaillahan nuo saa "ympyrään" (kahdeksankulmioon) kuin yhtenäisenkin. Tämä vain lienee kevyempi. Tuskin näyttelymatkoilla on jäniksiä näkyvissä.
Minä sidon auton helmaan (kumiköysi ja koukku) ja yksi kiinnityspiste voisi olla markiisin jalka. Monilla näkyi olevan sähköpaimenen (??) keppejä. Käy pehmeässä maassa mutta ei asvaltilla. Joillakin oli jotain muuta maahan painettavaa tankoa.
88k5:
Meillä on tälläinen aitaus portilla (pentuaitaus taisi olla nimenä). Voi käännellä molempiin suuntiin, ja saranat kestää - on muutoinkin jämäkkää, eikä taivu tai kaatuile itsestään. Menee pieneen nippuu..
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 7.09.2012 kello on 21:49 ---Meillä on tälläinen aitaus portilla (pentuaitaus taisi olla nimenä). Voi käännellä molempiin suuntiin, ja saranat kestää - on muutoinkin jämäkkää, eikä taivu tai kaatuile itsestään. Menee pieneen nippuu..
--- Lainaus päättyy ---
Ja noita palikoita saa lemmikkiliikkeistä yksin kappalein, 60 tai 90 cm korkeana.
Jushi69:
Kiitos Seppoko ja 88k5 selventävistä vastauksista.Nyt tiedän mitä ostan ensi vuonna Thumb
Koirani ovat tosiaan niin pieniä etteivät ne noiden yli kyllä hyppää.. ;D
Weicco:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 7.09.2012 kello on 21:59 ---Kiitos Seppoko ja 88k5 selventävistä vastauksista.Nyt tiedän mitä ostan ensi vuonna Thumb
Koirani ovat tosiaan niin pieniä etteivät ne noiden yli kyllä hyppää.. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Sittehän ne mennee noista rakosista ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta