rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rekisteriote VAIN sähköisenä  (Luettu 62197 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
« Vastaus #30 : 19.11.2015 kello on 08:28 »
Eilen kävin katsastamassa ja keskustelin näistä papereista. Tällä hetkellä on vielä väliaikainen toimintatapa, eli tulostetaan tekninen osa ja tarkastuskortti mitkä niitataan yhteen. Tämä siksi ettei ole vielä lopullista katsastustodistusta olemassa, yllätys... Ja teknisen osan saa ainakin tällä hetkellä ilmaiseksi pyydettäessä, ilmoitusosa maksaa, kuten tähänkin asti. Sitäpä sitten ihmetteltiin porukalla, miksi sitä teknistä osaa ei sitten voi itse tulostaa suoraan trafin palvelusta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
« Vastaus #31 : 19.11.2015 kello on 08:43 »
Kai sen vanhan rekisteriotteen sai pitää, jossa on katsastusmerkintä.. ..?

Eikö ne nykyään tai tähän asti ole ottanut sen vanhan pois katsastuksen yhteydessä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
« Vastaus #32 : 19.11.2015 kello on 09:10 »
Sitäpä sitten ihmetteltiin porukalla, miksi sitä teknistä osaa ei sitten voi itse tulostaa suoraan trafin palvelusta.

Ei muuten yhtään pöllömpi ajatus kun muutenkin noihin oman autonsa tietoihin pääsee käsiksi. Olisi vaikka pdf-tiedostona, jonka voisi sieltä ladata ja tulostaa, johan noita on muitakin aidosti virallisia papereita sähköisesti allekirjoitetuilla pdf:llä ladattavissa esim. maanmittauslaitokse lla niin miksei sitten Trafillakin Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
« Vastaus #33 : 19.11.2015 kello on 09:42 »
Mä oon toiminut kärryjen otteiden kanssa omavaltaisesti; kuvat kännykässä (niin kuin perheejäsenten passeista, kela- ja ajokorteista jne). Viivakoodit luettavissa näytöltä riittävän uusilla skannereilla - toimii lentoasemilla, kunnallisessa terv.huollossa jne, toivottavasti liikenneviranomaise llakin..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
« Vastaus #34 : 19.11.2015 kello on 09:56 »
Mä oon toiminut kärryjen otteiden kanssa omavaltaisesti; kuvat kännykässä (niin kuin perheejäsenten passeista, kela- ja ajokorteista jne).

Ja tuon kun teet default-asetuksissaan olevalla kännyllä, on nuo kuvasi hyvin nopsasti myös jossain pilvipalvelimellaki n => huolestuisin aika hätäseen omasta tietoturvastani ettei nuo kuvat pääsisi missään tapauksessa, mitenkään kenenkään asiattoman silmiin. Ovat tuollaiset kuvat meinaan aikamoinen hunajapurkki jollekin identiteettivarkaal le :-X

  • Vieras
  • Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #35 : 19.11.2015 kello on 10:40 »
    ..mutta väärä omistajatieto - viraton  8)

    Eihän tuo viraton ole, siinä on vain yksi muuttunut tieto jonka voi todistaa tarvittaessa kauppakirjalla.
    Pääasiassa tuossa rekisteriotteessa on tietoja laitteesta ja nehän on oikein.
    Saahan sitä hinata ja ajaa kaverin laitettakin kunhan on mukana rekisteriote tai sen kopio.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #36 : 19.11.2015 kello on 11:05 »
    ..siinä on vain yksi muuttunut tieto.
    ..
    Niin, ja se on väärä järjestysnumero (on olemassa isompi) - eli ote on merkitty tuhottavaksi  :D

    Ja tuon kun teet default-asetuksissaan olevalla kännyllä, on nuo kuvasi hyvin nopsasti myös jossain pilvipalvelimellaki n => huolestuisin aika hätäseen omasta tietoturvastani ettei nuo kuvat pääsisi missään tapauksessa, mitenkään kenenkään asiattoman silmiin. Ovat tuollaiset kuvat meinaan aikamoinen hunajapurkki jollekin identiteettivarkaal le :-X
    Sempä takia kännykkää pitää kuten mitä tahansa tietokonetta - eli virussuojaukset, näyttölukitukset/kryptiikka käytössä, eikä ikinä mitään pilvisynkkaa. Lisänä tietty varkaudenesto ja etälukitus..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #37 : 3.12.2015 kello on 15:51 »
    Tänään käväisin turhan reissun konttorilla - eivät löytäneet mitään vikaa ;D

    Eli kysyin otehommasta, niin sanoi tulostavansa katsastuksesta paperiotteen vuoden 2016 loppuun. Rekisteröinnissä vain jää ilman paperiotetta.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 13:58
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #38 : 3.12.2015 kello on 19:26 »
    Ostin viime viikolla moottoripyörän ja siihen ei siis ole tulossa paperiotetta lainkaan. Näin minä ymmärsin, eikä ainakaan toistaiseksi ole postia tullut rek.otteen muodossa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #39 : 3.12.2015 kello on 19:35 »
    Ostin viime viikolla moottoripyörän ja siihen ei siis ole tulossa paperiotetta lainkaan. Näin minä ymmärsin, eikä ainakaan toistaiseksi ole postia tullut rek.otteen muodossa.

    Ei, ei tule enää automaattisesti. Mutta jos paperin tarvii, sen voi tilata Trafilta maksutta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:11.05.2022 kello on 08:44
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #40 : 4.12.2015 kello on 06:48 »
    Minä vaihdoin autoa juuri kun uusi laki tuli voimaan... Käytin autoa katsastuksessa seuraavalla viikolla ja katsastusmies kyseli rekisteriotetta - ei ole sanoin. No vielä harmitteli sen puuttumista katsastuksen aikana, kaivoin sille sitten vanhan... Runkonumeron sieltä tarkisti. Antoi kyllä uuden otteen katsastuksen jälkeen. Tiedä sitten mikä käytäntö asemilla on.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #41 : 4.12.2015 kello on 21:59 »
    Viimeviikolla Leppiksen kävin katastaan ja vanhaan malliin tulosti uuden teknisen osan ja lisäksi katsastustodistukse n.... jossa oli merkintä äänimerkistä korjattava muttei aika rajaa ,pistänkö peilinvarteen semmoisen honk honk torven , ku ikkan avaa ni voi puristella kumipussia :D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #42 : 5.12.2015 kello on 13:05 »
      Älä turhaan laita sitä laitetta ulkopeiliin.

      Kun tarpeeksi lujaa puristat omista pusseista, pääsee semmonen rääkäisy että hirvetkin väistyy tieltä kilometri
      matkalta. Tosin akkoja saattaa tulla tilalle. ;) ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #43 : 5.12.2015 kello on 16:04 »
    Ei, ei tule enää automaattisesti. Mutta jos paperin tarvii, sen voi tilata Trafilta maksutta.
    Kyllä ainakin minulle tuli eilen automaattisesti uusi rekisteriote katsastuksen yhteydessä. Nelivedon katsastin eikä rullien päällä jarruteltu. ainoastaan pihassa jarruteltiin. ;) Näin K 1 Seinäjoki. Koko lysti maksoi 20 e ja sai vielä kahdet kahvit. Edellis vuodelta ilmainen katsastus. Vain päästömittaus sen 20e.
    Päästöt oli 0,0.
                 

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
    Vs: Rekisteriote VAIN sähköisenä
    « Vastaus #44 : 5.12.2015 kello on 16:51 »
    Minulle kerrottiin, että rekisteriotetta ei enää tarvita muuta kuin kuorma-autoissa ja niiden perävaunuissa. Niissäkin enää 2016 loppuun asti.

    Trafilla on pieniä ongelmia, niin kuin yleensä aina. Autoihin pitäisi saada ns. katsastustodistus, jossa on kaikki samat tiedot kuin rekisteriotteessaki n. Se tulee jatkossa pitää mukana kaikissa ajoneuvoissa, jotka pitää katsastaa. Tällä hetkellä ei oikeanmallista katsastustodistusta kaiketi vielä ole, joten katsastuksessa tulostetaan vanhan tavan mukaan rekisteriotteen tekninen osa.

    Tulevaisuudessa rekisteriotteen teknistä osaa ei enää tarvita muualla, kuin ulkomailla. Sen saa katsastuskonttorist a hakemalla ilmaiseksi. Itse hain jo yhteen kuorma-autoon ja perävaunuun sellaisen pelkällä kiitoksella.

    Mikäli tarvitsee jossain yhteydessä auton, tai moottoripyörän teknisiä tietoja, kuten katsastustietoa, renkaita, vetomassoja, veroja ym., niin ne saa printattua Trafin sivuilta omistajan pankkitunnuksilla. Eilen ehtoolla kävin juuri läpi kaikki omissa nimissäni olevat kulkimet.

    Tuolta:
    https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/ajoneuvotietopalvelut