rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minikaravaani: Wave  (Luettu 35561 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
  • Kulkija
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #15 : 5.11.2015 kello on 07:15 »
Laji tuossa hienokseltaan vaihtuisi ja vetoautossa pitäisi olla tilaa tavaralle. Mutta tykkäisin, en tosin kaupunkipuskissa yöpyisi. Rentaalithan saa tuon kaadettua. Koukkuun lukitseminen olisi tärkeä juttu.

Tuollainen kun olisi ollut 20 vuotta sitten, kun Saab 96:lla reissattiin Pohjois-Norjassa. Teltassa torjuttiin kosteutta ja välillä maksettiin 300 kruunun mökkivuokria.

Hivenen pitempi olisi mieleen enemmän, että jäisi pääpuoleen/jalkatilaan hiukan tavaratilaa, ja jalkopäähän mahdollisuus istua selkä suorana, vai pystyykö tuossakin?

Etuteltta takapäähänhän olisi ihan ehdoton juttu. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:36
  • Autossa on pyörät
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #16 : 5.11.2015 kello on 07:59 »
Onhan tuo tavallaan hieno, ideaali nukkumapaikka mutta oleskeluun tai "asumiseen" siitä ei ole .
En koe kammoa vetää "oikeata" vaunua perässä jossa nuo lisämahdollisuudet oleskeluun ja asumiseen myös. Eihän siellä vaunussa koko aika olla, mutta aina välillä.
Tietenkin kun olisi rahaa ja  säilytystilaa ja olisi molemmat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #17 : 5.11.2015 kello on 08:34 »

Etuteltta takapäähänhän olisi ihan ehdoton juttu. Thumb

Siihen se kätevyys sitten loppuisikkin.   :(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:17
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #18 : 5.11.2015 kello on 08:39 »

Etuteltta takapäähänhän olisi ihan ehdoton juttu. Thumb

Tuossa videossa kohdassa 3:02 tuollainen vilahtaa - näyttää siltä että koko vaunu on teltan sisässä.
Varmaan tuohon käyttöön kävisi mikä tahansa iso teltta, jonka sisään vaunu mahtuu ;D

Tuo "vaunu" on näppärä teltan korvaaja, mutta ei tuolla oikeaa vaunua korvaa. Teltaan verrattuna on tosiaan heti valmis, eikä ole alustan kosteusongelmia kuten teltassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
  • Kulkija
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #19 : 5.11.2015 kello on 08:46 »
Etuteltan sijasta katos, joka olisi helppo virittää. Toisaalta ei pieni virittely edes haittaisi, se olisi vain osa harrastusta.

Minkähänlainen tuossa on eristys? Varmaan jossakin tieto on, mutten ole ennättänyt tutkia.

Ilman jääkaappia en reissaisi. Sellainen olisi sitten autossa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2024 kello on 23:36
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #20 : 5.11.2015 kello on 09:05 »
En tosin kaupunkipuskissa yöpyisi. Rentaalithan saa tuon kaadettua. Koukkuun lukitseminen olisi tärkeä juttu.

Minullakin oli yöpyessä Wave lukittuna autoon aisalukolla.
Samaa lukko voi olla päällä ajaessakin, ei tarvitse irroittaa.

Kaupungissakin kun ajaa rauhallisempaan paikkaan, ei ongelmia.
Itse nukuin ensimmäisen yöni Kuopiossa Väinölänniemen parkkipaikalla, Scandicin läheisyydessä.

Etuteltta takapäähänhän olisi ihan ehdoton juttu. Thumb

Jenkkilässä nämä kulkevat MyPod - nimellä.
Tuossa videossa on tuo mainitsemasi telttakin:

https://www.youtube.com/watch?v=HCMIv6ya_rY

Ilman jääkaappia en reissaisi. Sellainen olisi sitten autossa.

Isommissa malleissa on tila pienelle jääkaapille takapäässä:

http://minikaravaani.com/collections/mini-caravans/products/alpha?variant=2679751939


« Viimeksi muokattu: 5.11.2015 kello on 09:23 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:42
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #21 : 5.11.2015 kello on 09:08 »
Jaa, että poksiakin pienempiä - itseasiassa telttaperävaunu (sellaisessakin tuli yövyttyä 70-luvulla) on reilusti tilavempi  :P
260kg oli "tyhjän" Waven paino videolla. Sekin saattaa olla reilusti alakanttiin, jos matkavarusteet lyödään kyytiin ja lisävarusteita - äkkiä videollakin oli akku, fillarit jne.. Hyvä päristimen perään  Thumb

Mutta ite idealismiin - kun (perhe)autolla jotain pitää riiputtaa perässä, ei minimalistista se enää ole. Taloudellisella puolella on lähes sama vetää Poksia, ja automatkailun kannalta samalla rahalla tulee perässä "oikea" vaunukin. Eli kärry kuin kärry - vauhti tippu, parkkipaikka pitenee, laivalippu kallistuu..

Häiritsevintä waven tyyppisessä "vaunuilussa" minusta on tuo kaninkolo-idealismi.. vain sitä mahtuu tuossa pömpelissä tekemään (nuoripariskunta)  :D Kaikki muu pitää tehdä ulkoilmassa  8) Harjateltassakin meikäläinen pukee päällensä, käsiä ojennellen, mutta ei tuossa..

Oikeastaan itse näen optimimimpana minimalistisena vaihtoehtona retkiauton (pakukoppimauto) - kaikki isomman tekniikka ja mukavuudet ison perheauton parkkipaikkamitoiss a ja kulutuksella..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
  • Kulkija
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #22 : 5.11.2015 kello on 10:00 »
Ite näin tuossa juurikin idealismin ja paluun minimalismiin, jopa itsetarkoituksena. Mikä aate sopii aika paljon paremmin pariskunnalle kuin lapsiperheelle.

Tuosta innostuminen riippuu varmaan omasta historiasta. Jos taustalla on telttamatkailua, jopa leirintämatkailua askeettisemmassa muodossa, tai vaikka matkailevaa pienveneilyä, niin tottumisongelmaa ei ole. Tojota mies matkailuautoilija ei selviytyisi, saati sitten juppi vehkeeseen tottunut.

Yöllä tulee heräiltyä parikin kertaa, jolloin on kiva käydä omassa toiletissa. Taipumus tuskin iän myötä vähenee. Tuo lienee mulla suurin henkilökohtainen vastasyy. Emännältä en ole kysynyt.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #23 : 5.11.2015 kello on 11:35 »
Se ekan videon traikki oli hieno  8). Tuo vedettävä karhupyydys ei silleen kiinnosta. Kun kuitenkin on pakettiautoja ja aika isoja farkkujakin myynnissä joista voi modifioida. Alkujaan 80- luvulla kun olin poikamiäs niin olin hankkimassa jenkkivania. Auto oli kuiteniin sen verran huonossa kunnossa, eikä ollut tallia käytössä, niin jatkoin nisukalla ajamista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #24 : 5.11.2015 kello on 13:30 »
Miksi tuossa on jarrut?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:42
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #25 : 5.11.2015 kello on 14:06 »
^
Läheskään kaikissa Eu-maissa ei tunneta käsitettä "jarruton perävaunu".. jarruttomalle ei taida saada e-tyyppihyväksyntää edes.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2024 kello on 23:36
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #26 : 5.11.2015 kello on 14:24 »
Miksi tuossa on jarrut?

Mun Wavessani ei ole jarruja.
« Viimeksi muokattu: 5.11.2015 kello on 14:34 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
  • Kulkija
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #27 : 5.11.2015 kello on 15:07 »
Mielenkiintoinen vaunu ja keskustelu, mutta pitää kysyä lähinnä blogitekstin pohjalta, että tuotko itse näitä maahan (tai yrityksesi).

Ajattelin, että harvoin kukaan ihan tuonsisältöistä tekstiä kaikkine linkkeineen laatisi muuten. Minua ei sinänsä haittaa, vaikka niin olisikin. Ei tämä ihan kaupallisten ilmoitusten puolelle silti menisi.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.04.2024 kello on 23:36
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #28 : 5.11.2015 kello on 15:48 »
Mielenkiintoinen vaunu ja keskustelu, mutta pitää kysyä lähinnä blogitekstin pohjalta, että tuotko itse näitä maahan (tai yrityksesi).

Ajattelin, että harvoin kukaan ihan tuonsisältöistä tekstiä kaikkine linkkeineen laatisi muuten. Minua ei sinänsä haittaa, vaikka niin olisikin. Ei tämä ihan kaupallisten ilmoitusten puolelle silti menisi.

En tuo näitä Suomeen.

Enkä saa maahantuojalta mitään korvausta, vaikka blogissani kerron heistäkin.
Teen sen vain siksi, että muut ihmiset saisivat helposti tietoa.
Ei tarvitse käyttää aikaa kaiken selvittämiseen.

Olin tosiaan ensimmäinen, joka tilasi tuollaisen Waven Suomeen.
En ole kuullut, että kellään muulla olisi.
Isommat caravan - ketjut eivät innostuneet näiden maahantuonnista, vaikka sitä useammaltakin kyselin.
Osa kertoi ottavansa myöhemmin yhteyttä / Kertovansa ylemmälle johdolle...No koskaan ei mitään kuulunut.
Onneksi sitten nykyinen maahantuoja innostui ja sain minikaravaanini.

Olisi vain mukava, jos muillakin olisi ensi kesänä näitä minikaravaaneja.
Ei tarvitsisi olla ainoana Waven kanssa tuolla maantiellä.
Toimitusaika on kuitenkin noin 2-3 kk...Itse tilasin toukokuun lopussa ja syyskuun lopussa pääsin hakemaan.
Siinä mielessä ihmisten kannattaa ajoissa ostaa, jos ensi kesäksi haluaa päästä näiden kanssa reissuun.

Ei siinä sen kummempaa.



« Viimeksi muokattu: 5.11.2015 kello on 15:58 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
  • Kulkija
Vs: Minikaravaani: Wave
« Vastaus #29 : 5.11.2015 kello on 17:02 »
Ok, kiitti tiedosta ja pyyteettömästä tiedottamisesta. Jossain tuo on ollut aiemminkin esillä, kun muistiani oikein kaivoin, ehkä jopa täällä orgissa.

Ymmärrän sikäli, että innostuttuani itse vähän erikoisemmasta liikuntavälineestä (eli Hobie-kajakista) kerroin siitä vähän samalla tapaa, vaikka mitään suhteita myyjään ei ollut.