Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Shurflo pumppu.
88k5:
Ei olisi tästä värkissä mitään ideaa jos hanojen mikrokytkimien kautta painepumpun ohjaus kierrätettäisiin :-X
Kuulun kait siihen toiseen "koulukuntaan", joka pitää painetta vesipuolella kun auto asumiskäytössä on, ja luottaa hanojen sekä putkiliitosten pitävyyteen :-[
Mulla vielä painekytkimen kautta (avautuvat kärjet) on tuo tuorevesisäiliön UV-lamppu saa ajastuksen. Eli paineet putkissa on ajonaikana usein..
perho-ukko:
Se on niin yksinkertaista,kun tarvitsee vettä,laittaa pumpun päälle,ja sammuttaa,jäljelle jää vielä paine pieneen tarpeeseen !!
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 23.04.2012 kello on 14:07 ---Olisi hyvä että pumpun vierellä olisi rele, jonka kautta jännite tulee pumpulle suoraan akulta. Ohjaus puolelle sitten voi virrat kierrellä mitä kautta vain. Kun pumppuun menevä jännite ei kierrä painekatkaisian ja käyttökytkimen kautta, on teho aivan toista luokkaa. :D
--- Lainaus päättyy ---
Tuohan ottaa virran suoraan tai melkein suoraan akulta. Painekatkaisija lyö pumpun päälle ja pois tarpeen ja käytön mukaan. Mikrokytkimellä toimivat kannattaa laittaa mainitsemallasi tavalla, ohjausvirta releelle hanasta ja syöttö suoraan akulta.
ea:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 23.04.2012 kello on 16:23 ---Kuulun kait siihen toiseen "koulukuntaan", joka pitää painetta vesipuolella kun auto asumiskäytössä on, ja luottaa hanojen sekä putkiliitosten pitävyyteen :-[
--- Lainaus päättyy ---
Olen samaa mielipuolta. En tuvasta lähtiessä ota veden paineita pois, vaikka siellä
se vasta isolle vesivahingolle on mahdollisuudet. Paineet isommat ja vettä riittää.
Ajossakin on aiemmissa kulkineissa ollut paineet päällä.
Oli vain minulle uusi toteutus tuo hanaohjaus Shurflo pumpun kanssa. Onhan se
vahinko pienempi, jos ja kun sattuu, noin ohjattuna.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.04.2012 kello on 18:49 ---Tuohan ottaa virran suoraan tai melkein suoraan akulta. Painekatkaisija lyö pumpun päälle ja pois tarpeen ja käytön mukaan. Mikrokytkimellä toimivat kannattaa laittaa mainitsemallasi tavalla, ohjausvirta releelle hanasta ja syöttö suoraan akulta.
--- Lainaus päättyy ---
Hanojen kytkimet ei edes kestä pumpun ottamaa virtaa pitkäaikaisesti, joten rele on järkevä ratkaisu välissä. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta