Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Shurflo pumppu.
Turhan Höpöttäjä:
Minä otin kumitallat pumpun kiinnityksestä, nyt kuulee varmasti jos esim. letku simahtaa ja pumppu pumppaa vedet lattialle. Sitten kun autosta poistutaan, niin pumpun releen ohjauksen katkaisia nollille. :)
putkimies:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 15.01.2011 kello on 15:28 ---^Vielä. Minulla on autossa truman automaattityhjennys venttiili joka tyhjentää boilerin jos lämpö laskee alle +4. Jos tämä laukeaa ja aloittaa veden tyhjennyksen pumppu huomaa vesiverkoston paineen alentuvan ja käynnistää pumpun ja pumppaa tankin tyhjäksi, miten pumpun käy jos se jatkaa ilmaa pumppaamalla tämän jälkeen en tiedä. Heimanin edellisessä pumppu ei olisi käynnistynyt vaan boileri olisi valunut tyhjäksi koska yhtään hanaa ei ole auki.
--- Lainaus päättyy ---
Surflopumpussa on kumipalje (oikeasti 3kpl) jota liikutetaan edestakaisin, ja suuntaventtiilillä saadaan aikaan vedenvirtaus.
Tuo periaate kestää kyllä jopa jäätymistä ja kuivakäyntiäkin hyvinkin pitkään. Surflo pumppaa myös ilmaa.
Ennenkuin hankin ensimmäisen Surflo pumpun, minulla oli joku ranskalaisvalmistei nen pumppu joka toimi hammaspyöräpari periaatteella. .
Se ei kestänyt kuivakäyntiä, stefat kuluvat väljiksi, salaa vuotaa tihuttivat kastellen koko lattian ennenkuin vuodon huomasin. Varsinainen murheenkryyni tuo olikin ;D
perho-ukko:
Tuosta pumpusta olis seuraava kysymys; Kun tuosta aiemmasta pumpusta moottori hajosi,pumppu kyllä on kunnossa,niin ajattelin käyttää sitä akkuporakoneella veden siirtämiseksi auton tankkiin,paljonko tuo pystyy imemään ja työntämään jos letku on paine puolella ?
Turhan Höpöttäjä:
Luulisin tuon olevan hidas verrattuna muutaman euron hintaiseen varsinaiseen porakonepumppuun. :'(
perho-ukko:
Niin minäkin ajattelin,kunhan kysyin !! Jos joku tarvii tuota,ei maksa mitään !! ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta