rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 26 vuotta kiinni ollut Turbo pitäisi yllättäin NYT muutoskatsastaa!  (Luettu 62098 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Itse olen tuollasen muutoskatsastuksen ducatoon tehnyt.

Katsastukseen riittää korjaamomanuaalista osat missä on eriteltynä ko. alustan tehokkaimmat moottorit ja niiden kanssa olleet alustan osat. Ja kun puhutaan vertailumoottorista niin alustan pitää sitten vastata vertailumoottorin mukaista alustaa, lisäksi kun on kyse vertailumoottorista niin ei voi valita mitään muuta vertailumoottoria kuin se tehokkain ja sen mukaan pitää sitten mennä. Eli vaikka tehomittauksessa teho olisikin noussut olemattomasti mutta vääntöä olisi otettu lisää niin silti pitää siihen tehokkaimpaan verrata.

Mutta, 280 alustaista ducatoa on käytännössä matkailuautoalustan a kahta erilaista versiota, maxi ja ei maxi. Molemmissa on käytetty samoja moottoreita, eli sama 2.5td moottori on ollut molemmissa alustoissa. Eli pienemmilläkin jarruilla on sama vertailumoottori. Minulla saattaa olla tietokoneella tallessa nuo kyseiset sivut mutta mitään varmuutta ei ole. Ja sitten kun menee noiden papereiden kanssa konttorille niin sitten pitää osata ne asiat todella hyvin, että pystyt vakuuttavasti kertomaan katsurille näin tämä asia menee.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Itse olen tuollasen muutoskatsastuksen ducatoon tehnyt.

Katsastukseen riittää korjaamomanuaalista osat missä on eriteltynä ko. alustan tehokkaimmat moottorit ja niiden kanssa olleet alustan osat. Ja kun puhutaan vertailumoottorista niin alustan pitää sitten vastata vertailumoottorin mukaista alustaa, lisäksi kun on kyse vertailumoottorista niin ei voi valita mitään muuta vertailumoottoria kuin se tehokkain ja sen mukaan pitää sitten mennä. Eli vaikka tehomittauksessa teho olisikin noussut olemattomasti mutta vääntöä olisi otettu lisää niin silti pitää siihen tehokkaimpaan verrata.

Mutta, 280 alustaista ducatoa on käytännössä matkailuautoalustan a kahta erilaista versiota, maxi ja ei maxi. Molemmissa on käytetty samoja moottoreita, eli sama 2.5td moottori on ollut molemmissa alustoissa. Eli pienemmilläkin jarruilla on sama vertailumoottori. Minulla saattaa olla tietokoneella tallessa nuo kyseiset sivut mutta mitään varmuutta ei ole. Ja sitten kun menee noiden papereiden kanssa konttorille niin sitten pitää osata ne asiat todella hyvin, että pystyt vakuuttavasti kertomaan katsurille näin tämä asia menee.
toi asian esittämispuoli on varmasti asian tärkein juttu, mis päin täääongelma on?jossattus kohille ni miellään jelppais miestä mäessä..  korjaamo manuaali on hyvä kaveri konttorilla.
Ja vielä kun on nii komee auto/kohtalotoveri...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Miten on, jos tuo turbo onkin ollut papereissa aiemmin, mutta vain kadonnut tuon mainitun tietojärjestelmäpäi vityksen yhteydessä, löytyykö vanhaa tietoa mistään?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Miten on, jos tuo turbo onkin ollut papereissa aiemmin, mutta vain kadonnut tuon mainitun tietojärjestelmäpäi vityksen yhteydessä, löytyykö vanhaa tietoa mistään?
tuoon täysin mahdollista, kaveri piireiss useita sellaisia tapauksia miss onneksi löytyny vanha ote tallesta miss näkynyny muutokset/lisäykset mitä ei tänäpäivänä eessaa mutoskatastamallaka an... mm:pakunlisäpenkkejä hävinnyt paljon... joten säilyttäkääniit vanhoja otteita älkääkä antakoniit konttorille tuhottavaksi siin paperin silppuris meneeoikeudet oikaisuun jos joskus tarvis..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
toi asian esittämispuoli on varmasti asian tärkein juttu, mis päin täääongelma on?jossattus kohille ni miellään jelppais miestä mäessä..  korjaamo manuaali on hyvä kaveri konttorilla.
Ja vielä kun on nii komee auto/kohtalotoveri...

Moro, Vaasan seudulla asustelen. Tarvittaessa ajan pidemmänki pätkän jos muutoskatsastus onnistuu jossain muualla.
Minä kyselin sulta sitä Teven yläsängyn runkoa varaosiksi :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.09.2021 kello on 19:19
Joo noista otteista on tosiaan noita lisämainintoja hävinnyt.
Eihän teho kohdassa sattumoisin ole A kirjainta mikä tarkottaa ahdettua josko se katsari ois ollu niin uutuuden vihree ettei tajua sen merkitystä.

Nykyään en tiedä miten nuo muutoskatsastukset menee mutta tuskin tuo ihan tekemätön paikka ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Minulla saattaa olla tietokoneella tallessa nuo kyseiset sivut mutta mitään varmuutta ei ole.

Eilen kävin tietokonetta läpi ja sähköposteja, mutta ei ainakaan vielä löytynyt.

Mutta, GRUPPO FIAT FINLANDIA omistaa monenmoisia fiattien manuskoja ja lappuja mitä ovat saaneet lopettaneilta maahantuojilta. Eli kysy ari salolta: http://www.gruppofiatfinlandia.fi/yhteys.php


*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
Eilen kävin tietokonetta läpi ja sähköposteja, mutta ei ainakaan vielä löytynyt.

Mutta, GRUPPO FIAT FINLANDIA omistaa monenmoisia fiattien manuskoja ja lappuja mitä ovat saaneet lopettaneilta maahantuojilta. Eli kysy ari salolta: http://www.gruppofiatfinlandia.fi/yhteys.php

Kiitos, veartiluauto on nyt tiedossa, pitää vaan löytää varaosalistat omasta ja vertailuautosta ja se olis siinä sit ne paperihommat. Otan tuonne yhteyttä jos Tampereen Italia-Motor osoittautuu suutariksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Sen muistan, että mulla oli tehtaan huoltomanuaalista sivukopsut missä oli kerrottu että 2.5td ja 2.5d moottoria on ollut 14 ja 18 alustoissa. Sitten varmuudeksi vielä alustasta/jarruista jne. oli myös eroavaisuudet.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Moro, Vaasan seudulla asustelen. Tarvittaessa ajan pidemmänki pätkän jos muutoskatsastus onnistuu jossain muualla.
Minä kyselin sulta sitä Teven yläsängyn runkoa varaosiksi :)
just joo ei kaikkee voi muistaa.. enkö mäoo vastannu ett se metalli hässäkkä joutaa, mielestäni kotikutonen sänky on toimittanu työpöyvän virkaa va toki sitäkää ei viel oo pilattu

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Olisikohan   tehtaan julkaisemista moottorin  ja  jarruihin koskeviin  tiedoista  hyötyä :  Ducato I alustainen d 2,5 ja td 2.5 83-94
Tässä on juuri kyseisen alustaisen auton tiedot.
« Viimeksi muokattu: 6.11.2015 kello on 11:34 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
Olisikohan   tehtaan julkaisemista moottorin  ja  jarruihin koskeviin  tiedoista  hyötyä :  Ducato I alustainen d 2,5 ja td 2.5 83-94
Tässä on juuri kyseisen alustaisen auton tiedot.

Kiitos, kyllä näistä hyötyä on!

Päivitystä: Olen raapinut kasaan tietoa monelta suunnalta. Sain käsiini alkuperäiset käyttäjäoppaat molemmista ykkös korin malleista ja niistä löytyi sopiva vertailumoottori 2.0 Litran bensa laitteesta eli ei tarvitse verrata TD koneeseen. Lisäksi selvisi että TD koneisia 14 malleja on tehty myös 14" vanteelle. Vuonna 84 Fiat on varvistanut jarrulevyn paksuutta eli on oletettavaa että joudun vaihtamaan levyt ja satulat mikäli näin ei jo ole tehty (en ole vielä tarkistanut). Alfamerin korjausopas antoi tietoja myös levyjen halkaisijoista ja paksuuksista ja Italia Motor Tampereelta löysy vanhan korjaamooppaan joka on nyt tulossa postilla minulle.

Nyt näyttää siltä että edellytykset saada auto muutoskatsastettua on löytynyt.

Vaihdoin myös konttoria ja heti alkoi inhimillinen kohtelu, on se prkl millaisia eroja asiakaspalvelualtti udessa löytyy. Uudessa konttorissa aloitettiin heti auttamaan ja tutkimaan vaihtoehtoja.

Kiitos kaikille avusta, kyllä porukassa on voimaa!

-Niko

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Jes!   Konttorin vaihto siis onnistui. Tsemppiä äijälle byrokratian rattaisiin.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2022 kello on 12:37
  • Kossu kolalla, suosittelen jos korjaaminen v..ttaa
Moi Pensa ja D ja Td mallissa samat  alusta sydeemit aina ,  muutos koskee jos on max 18 malli niin sinä on muutosta alustassa,
jarrujärjestelmään on rukattu tukevammaksi . Mutta sekään ei koske edelleenkään  moottoreita .

Lisäsin pensaa koskevan fiatin tehtaan antamat arvot moottorista   ,noilla kaikilla kokonais tiedoilla käsittääkseni katsurin on hyväksyttävä   autosi.

yst ter velimatti. ^-^
« Viimeksi muokattu: 6.11.2015 kello on 16:12 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Tuosta bensakoneeseen vertaamisesta olen kyllä eri mieltä, ei ainakaan säädösten mukaan saa verrokkina käyttää mitään muuta kuin tehokkainta moottoria. Ja sehän on se TD, mutta sillä ei ole mitään merkitystä koska aivan samat palikat on kaikissa 14 alustaisissa. Paitsi jos se jarrulevy nyt sitten on eri paksuudella, mutta jarrujen päivytys nyt on helppoa kun vaan vaihtaa.