Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon

<< < (15/15)

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 17.06.2016     kello on 09:48 ---Minä haluan sen halvimman, jonka viimeksi ostin Tokmannilta, kun oli pyhänä auki....

Minkälainen patentoitu systeemi mahtaa sitten Volvolla olla? Kuva olis kiva.

--- Lainaus päättyy ---
Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

Ei siihen tarvitse mitään patenttia että valaa takapuolen massaa täyteen ettei kosteus pääse sinne, tuon toki voi tehdä jälkikäteenkin , en vaan tiedä mistä aineet.........
Edit: Itsellä kokemusta "johtotehtävistä" jonkin verran. -70 luvulla jo teimme erikoispaikkoihin kaapelipäätteitä mihin laitettiin kaapelimassa sulatettuna taustapuoli täyteen ja myös"pulloja" kaapeleihin millä estettiin kosteuden meneminen päätepaikasta kaapelia pitkin eteenpäin.

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.06.2016     kello on 10:18 ---Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

Ei siihen tarvitse mitään patenttia että valaa takapuolen massaa täyteen ettei kosteus pääse sinne, tuon toki voi tehdä jälkikäteenkin , en vaan tiedä mistä aineet.........

--- Lainaus päättyy ---

Itselläni ei ole ollut ongelmia sähköjen kanssa vaikka mitä pistokkeita omissa ajoneuvoissa käyttänyt olen. Hieman vaikka jotain vaseliini sprayta ruiskuttaa. Harva se viikko kun jotain kärryä autolla vedän.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.06.2016     kello on 10:18 ---Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

--- Lainaus päättyy ---
No joo, ihan hyvä se varmaan on...

Tarkoitin vain sitä, että mun kohdallani on ollut niin  hyvä tuuri, että yli 10 vuottakin on mennyt leikkimättä halpis pistokkeilla.
Tuo massan lisäys voi olla hieman kaksipiippuinen juttu. Itse mieltäisin sen niin, että jos pistokkeen tunkee täyteen jotain ainetta, niin saattaapi käydä niin, että sinne mahdollisesti pesiytyvällä kosteudella ei olekaan mahdollisuutta haihtua ulos.

Mulla on kyllä sellainen pakkomielinen tapa suihkuttaa aina välillä CRC:tä tai vastaavaa liittimen pinneihin. Tapa on varmaan iskostunut rahtipuolelta. Siellä se kuuluu sellaiseen jatkuvaan perushuoltoon.

tsahkali:
Tuolla Rangerin perässä on ollut rasia toistakymmentä vuotta ja vielä se pelaa. Tuskin sisällä on muuta kuin johdot.
Uuden jos tarvii, niin HUOLELLISESTI ihan täyteen Sikaa, niin ei mene kosteus ja kestää kauemmin kuin auto

(Jos on 230V pistokkeita, jotka joutuu välillä sään armoille, niin toimii niissäkin)

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Viemäs - 17.06.2016     kello on 10:25 ---Itselläni ei ole ollut ongelmia sähköjen kanssa vaikka mitä pistokkeita omissa ajoneuvoissa käyttänyt olen. Hieman vaikka jotain vaseliini sprayta ruiskuttaa. Harva se viikko kun jotain kärryä autolla vedän.

--- Lainaus päättyy ---
Itsekin laitan kontaktipinneihin wd-40 tms aika ajoin. Mutta tuo taustapuoli on se missä aiheen aloittajalla oli ongelma, samoin useilla vuosien mittaan . Katkoksia , oikosulkuja , vuotovirtoja kirjoituksista päätellen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View