rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon  (Luettu 22664 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:11
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #60 : 15.06.2016 kello on 23:15 »
No saahan keitonkin lämmitettyä kattilaa hankaamalla....

Pitääkö Herran jatkuvasti jauhaa paskaa? 


Edit: eipä laitella ihmisten nimiä tänne, ellei asiasta ole erikseen sovittu ko henkilön kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2016 kello on 04:07 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #61 : 16.06.2016 kello on 00:03 »
Varmaan  ne Volvon pistokkeet passaa joka vehkeeseen.. Kiinassa nekin ladotataan, kuten muutkin pistokkeet.. Lisätään truutalla massa vaan, minkä jokainen pystyy tekemään jos haluaa..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:23.04.2024 kello on 21:23
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #62 : 16.06.2016 kello on 06:48 »
Sama vika ;) Ja ei yhtään hapettumaa,kolme vuotta sitten vaihdettiin,Volvolla pistoke :D Ja jakopään osat Volvolta,lasinpyyhkijät Volvolta,
Saahan sitä maksaa jos haluaa. Samat osat saa kotiovelle paljon halvemmalla kun vaan hieman viitsii harrastaa. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • Autossa on pyörät
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #63 : 16.06.2016 kello on 08:37 »
Varmaan  ne Volvon pistokkeet passaa joka vehkeeseen.. Kiinassa nekin ladotataan, kuten muutkin pistokkeet.. Lisätään truutalla massa vaan, minkä jokainen pystyy tekemään jos haluaa..
Anteeksi vaan, kyllä tuo johtonippu minkä viimeksikin ostin on ihan ruottissa tehty, se ei kyllä ole pääasia vaan se toteutus.
Eli taaskin puututtiin sivuasiaan, ei siihen miten ja millä toteutuksella on jokin valmistettu.
Mutta sehän on tyypillistä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #64 : 17.06.2016 kello on 09:12 »
Kyllä voisivat tarvikeliikkeetkin ottaa parempia osia myyntiin.
Minä ainakin yritän ostaa rahalle vastinetta ,siis kohtuudella.
Se mikä merkki Kiinalaisella töpselitehtaalla valetaan osaan ei yksin vielä laatua nosta mutta on kait niitä useampia valmistajia.
Mutta siis ruuttaatteko te tuon töpseli  taustan sikaa täyteen vai mitä teette.
Minoon yrittäny laittaa sillä kumilla töpselin taustan tiiviiksi ja alapuolelle pieni reikä kosteuden poistoon ja WD:tä ruiskassu kun muistaa siitä reijästä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • Autossa on pyörät
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #65 : 17.06.2016 kello on 09:34 »
Varmaankin syynä se että ostajat haluaa sen halvimman.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:00
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #66 : 17.06.2016 kello on 09:48 »
Varmaankin syynä se että ostajat haluaa sen halvimman.
Minä haluan sen halvimman, jonka viimeksi ostin Tokmannilta, kun oli pyhänä auki....

Vanha halpis oli 10 vuotta ja otti nokkiinsa, kun takapuskurin yhteydessä irroteltiin väänneltiin johtonippua.
Investoin vielä uuteen 1€ suojakumiin taakse, joten pitäsi taas mennä sen 10 vuotta. Liittimiin laitoin sellaista sähkölaitteisiin tarkoitettua öljyä ja pohjassa olikin pieni vesireikä valmiina. Ostin nyt toisenkin pistorasian, mutta avattuani vanhan yli 20 vuotta käytössä olleen, niin olikin kristallin kirkkaat liittimet. Ompahan varalla hyllyssä, jos sunnuntaiaukioloist a luovutaan.

Minkälainen patentoitu systeemi mahtaa sitten Volvolla olla? Kuva olis kiva.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:21
  • viva la France
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #67 : 17.06.2016 kello on 09:48 »
Kyllä voisivat tarvikeliikkeetkin ottaa parempia osia myyntiin.
Käy jossain raskaankaluston pajalla, kyllä ne neuvoo mikä on hyvä ja myyvätkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:00
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #68 : 17.06.2016 kello on 09:56 »
Käy jossain raskaankaluston pajalla, kyllä ne neuvoo mikä on hyvä ja myyvätkin.
Ne on mun käsittääkseni hiukka erilaisia pistokkeita....

Nato pistokkeet musta ja valkoinen ovat 7 napaisia, mutta eri järjestys pinneissä.
Sitten on 15 napainen nykyisin yleisessä käytössä ja taitaa jossain olla VBG pistokekin.

Mikähän järki siinäkin on kun pitää olla miljoona eri systeemiä ja sitten adaptereilla vielä koitetaan sovitella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #69 : 17.06.2016 kello on 10:03 »
Anteeksi vaan, kyllä tuo johtonippu minkä viimeksikin ostin on ihan ruottissa tehty, se ei kyllä ole pääasia vaan se toteutus.
Eli taaskin puututtiin sivuasiaan, ei siihen miten ja millä toteutuksella on jokin valmistettu.
Mutta sehän on tyypillistä.


No johtonippuja vaihdetaan, mutta monenko vuoden välein?

Niin kasattu tai jatkojalostettu. Kuka liekkään tavaran toimittajan valmistusmaan?

Voin minäkin tilata komponentteja ympäri maapalloa ja teen siitä koplingin ja dataa Made in Finland.

Se on hyvä juttu kun näytät omalla esimerkillään miten asiassa kuin asiassa pysytään, eikä rönsyillä..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • Autossa on pyörät
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #70 : 17.06.2016 kello on 10:18 »
Minä haluan sen halvimman, jonka viimeksi ostin Tokmannilta, kun oli pyhänä auki....

Minkälainen patentoitu systeemi mahtaa sitten Volvolla olla? Kuva olis kiva.
Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

Ei siihen tarvitse mitään patenttia että valaa takapuolen massaa täyteen ettei kosteus pääse sinne, tuon toki voi tehdä jälkikäteenkin , en vaan tiedä mistä aineet.........
Edit: Itsellä kokemusta "johtotehtävistä" jonkin verran. -70 luvulla jo teimme erikoispaikkoihin kaapelipäätteitä mihin laitettiin kaapelimassa sulatettuna taustapuoli täyteen ja myös"pulloja" kaapeleihin millä estettiin kosteuden meneminen päätepaikasta kaapelia pitkin eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2016 kello on 13:01 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #71 : 17.06.2016 kello on 10:25 »
Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

Ei siihen tarvitse mitään patenttia että valaa takapuolen massaa täyteen ettei kosteus pääse sinne, tuon toki voi tehdä jälkikäteenkin , en vaan tiedä mistä aineet.........

Itselläni ei ole ollut ongelmia sähköjen kanssa vaikka mitä pistokkeita omissa ajoneuvoissa käyttänyt olen. Hieman vaikka jotain vaseliini sprayta ruiskuttaa. Harva se viikko kun jotain kärryä autolla vedän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:00
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #72 : 17.06.2016 kello on 10:37 »
Minä taas haluan sellaisen minkä kanssa ei tartte leikkiä kun 8 viikkoa vuodessa liikkeellä vaunun kanssa.

Ei siihen tarvitse mitään patenttia että valaa takapuolen massaa täyteen ettei kosteus pääse sinne, tuon toki voi tehdä jälkikäteenkin , en vaan tiedä mistä aineet.........
No joo, ihan hyvä se varmaan on...

Tarkoitin vain sitä, että mun kohdallani on ollut niin  hyvä tuuri, että yli 10 vuottakin on mennyt leikkimättä halpis pistokkeilla.
Tuo massan lisäys voi olla hieman kaksipiippuinen juttu. Itse mieltäisin sen niin, että jos pistokkeen tunkee täyteen jotain ainetta, niin saattaapi käydä niin, että sinne mahdollisesti pesiytyvällä kosteudella ei olekaan mahdollisuutta haihtua ulos.

Mulla on kyllä sellainen pakkomielinen tapa suihkuttaa aina välillä CRC:tä tai vastaavaa liittimen pinneihin. Tapa on varmaan iskostunut rahtipuolelta. Siellä se kuuluu sellaiseen jatkuvaan perushuoltoon.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:11
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #73 : 17.06.2016 kello on 11:05 »
Tuolla Rangerin perässä on ollut rasia toistakymmentä vuotta ja vielä se pelaa. Tuskin sisällä on muuta kuin johdot.
Uuden jos tarvii, niin HUOLELLISESTI ihan täyteen Sikaa, niin ei mene kosteus ja kestää kauemmin kuin auto

(Jos on 230V pistokkeita, jotka joutuu välillä sään armoille, niin toimii niissäkin)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:03
  • Autossa on pyörät
Vs: Ohhohoh pistoke sytytti sumutakavalon
« Vastaus #74 : 17.06.2016 kello on 13:07 »
Itselläni ei ole ollut ongelmia sähköjen kanssa vaikka mitä pistokkeita omissa ajoneuvoissa käyttänyt olen. Hieman vaikka jotain vaseliini sprayta ruiskuttaa. Harva se viikko kun jotain kärryä autolla vedän.
Itsekin laitan kontaktipinneihin wd-40 tms aika ajoin. Mutta tuo taustapuoli on se missä aiheen aloittajalla oli ongelma, samoin useilla vuosien mittaan . Katkoksia , oikosulkuja , vuotovirtoja kirjoituksista päätellen.