rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)  (Luettu 3112 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Läppärini , Lenovo-merkkinen, otti ja hankki itseensä klassisen ja nykyaikana harvinaisen vian, näin ainakin kertoo Lenovo-huolto.  Näyttö pimeni.

No, eipä hätää, huollon tuki kertoi lähettävänsä sen takuukorjaukseen.  Hyvä, ajatteli Winemaker, kunnes huollon kaveri kertoi dhl:n noutavan pakkaamani koneen ja toimittavan sen iltakoneella Saksaan Markersdorfiin remointoitavaksi.  Sieltä se lennätetään 2-3 viikon kuluttua takaisin Helsinkiin ja dhl kuljettaa läppärini takaisin kotiovelleni.

Muuten asiassa ei sen kummempaa, paitsi

- kannattaako tälläinen tavararalli ympäri Euroopan
- korjausaika on asiakkaan kannalta liian pitkä ja kohtuutonta asiakasta kohtaan
- onko koko Eurooppaa palveleva keskushuoltamo perusteltua, kun korjausaika venyy vain suuren korjausmäärän vuoksi mainittuun
- kannattaako Lenovo-merkkistä konetta enää hankkia.



  • Vieras
  • Vs: Kannattaako, varmaan !
    « Vastaus #1 : 8.10.2015 kello on 20:50 »
    Joko huomaat miten Saku toimii! se työllistää omia kansalaisia ja sinä maksat

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
    Vs: Kannattaako, varmaan !
    « Vastaus #2 : 8.10.2015 kello on 21:07 »

    - kannattaako tälläinen tavararalli ympäri Euroopan
    - korjausaika on asiakkaan kannalta liian pitkä ja kohtuutonta asiakasta kohtaan
    - onko koko Eurooppaa palveleva keskushuoltamo perusteltua, kun korjausaika venyy vain suuren korjausmäärän vuoksi mainittuun
    - kannattaako Lenovo-merkkistä konetta enää hankkia.


    Aikoinaan ostin HPn lppärin siinä oli ongelmia langattomassa kotiverkossa ja se kävi pariin otteeseen euroopassa huollossa kuriirin kuljettamana, yhteensopivuutta eivät saaneet aikaan ja minulle annettiin Compaqin kone tilalle joka sitten toimi ok.

    Lexmarkin monitoimitulostin oikkuile aikoinaan uutena ja valitin asiasta, se syötti paperit vinoon, kuriiri toi maailmata pari samanlaista uutta ja kaikissa sama vika. Vanhoja ei viety vaihdossa ja uusissa piti käyttää kasetit ja virtalähde.
    Lexmark lähetti seuraavaksi eri mallisen ja se toimi ongelmitta.
    Tutkin noita ekana tulleita ja löysin vian, yksi syöttörulla oli hiukan vinossa ja oikaisin sen, ongelma poistui.
     

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Kannattaako, varmaan !
    « Vastaus #3 : 8.10.2015 kello on 21:08 »
    Ei se siellä kauaa asu.
    ps HP:t lähtee keskieurooppaan , Asukset vähintään Ruottiin, loput myös johonkin.
    Kaveri huomas Lenovossaan näytössä muutaman kuolleen pikselin. Soitti tukeen > 20 min soi puhelin josta >20 min tuli korjaaja , vaihtoi näytön siinä kotipöydän ääressä.
    Toivotteli syssyn jatkoa. No kysymyksessä oli T-sarjan laite ei G tms. No G:sarjaa saa noin 6 kpl uutena tuon T440:n hinnalla.
    Elämä on  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:54
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Kannattaako, varmaan !
    « Vastaus #4 : 8.10.2015 kello on 21:31 »
    Meillä duunissa on ollut vain Lenovoa ja tulee olemaan jatkossakin. Joka kerta kun on huoltoa tarvittu, soitto ja kohta on kaveri officella hoitamassa homman kondikseen. Onneksi tuota ei ole montaa kertaa kuiteknaan tarttettu. Itse tässä odottelen Thinkpad Yoga 260 tulemista kauppoihin, jotta saa tän nykyisen Lenovon laittaa kierrätykseen, 3v tuli täyteen viimeviikolla 8)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #5 : 9.10.2015 kello on 05:41 »
    Wine!

    Mikä Lenovo sulla on? Minulla on kaksi T-sarjalaista,400 ja 410, ja minulla ei ainakaan ole ollutmitään valittamista,päinvastoin-no akun kesto sais olla parempi mutta invertterillä saa autostakin ladattua.

    Olen kuullut että ne "markettikoneet" ovat tusinakamaa,tiedä häntä mutta asiaa paremmin tuntevat ovat kertoneet ja pakko uskoa heitä kun ei itse tunne alaa sen paremmin...    t migel

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:54
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #6 : 9.10.2015 kello on 09:29 »
    Olen kuullut että ne "markettikoneet" ovat tusinakamaa, tiedä häntä mutta asiaa paremmin tuntevat ovat kertoneet ja pakko uskoa heitä kun ei itse tunne alaa sen paremmin...    t migel

    No tuon 3v sitten kun sain itse valita työkoneeni, kunhan se vain oli Lenovo ;) niin päädyin tähän E530 Corei5 -versioon. Pomokin oikein ihmetteli että näitähän saa 3 siihen hintaan kuin mitä nämä koneet ovat normaalisti maksaneet. Mutta ihan hyvin on tämäkin kyllä asiansa ajanut, vaikka ns. kuluttaja-koneita onkin. Ja tätä on sentään päivittäin rontattu kodin ja työpaikan väliäkin, kesäisin jopa prätkän kyydissä. Eli speksit prossun, muistin, levyn, painon, akkukeston... suhteen kun natsaa, niin loppu tuosta koneen hinnasta on sitten esim. tukevampaa runkoa ja muuta turhaa teknistä hömppää tai viimeistään tyyliteltyä designea = ihan turhaa juuri ko. käyttöön ja ko. käyttäjälle. Toki jos sitten halutaan magnesiumrunkoa, tietyn väristä kuorta tms. niin lisätään sekin spekseihin, mutta tosiaan speksit määrittelemällä s.e. mikä aidosti siitä koneesta halutaan, niin se lopullinen hintalappukin voi olla jopa yllättävänkin maltillinen 8)

    Ja nyt siis on seuraavan vuoro, speksejä hieman muokaten kun on nuo tarpeetkin hieman muuttuneet ja Thinkpad Yoga 260 olisi siis kiikarissa, kunhan niitä nyt ensin saadaan myyntiinkin saakka ^-^

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
    • Nurmijärvi
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #7 : 9.10.2015 kello on 09:47 »
    Mulla oli noin 2kk sitten Lenovo huollossa siellä Saksassa, näyttö-ongelman vuoksi.
    Huoltoon kun soitin, todella hyvä palvelu ja neuvot.
    Kone oli reissussa noin 3viikkoa ja kuntoon tuli. 2v takuuta oli vielä jäljellä
    muutama kuukausi. Tuo aika on miinusta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #8 : 9.10.2015 kello on 11:10 »
    Wine!

    Mikä Lenovo sulla on? Minulla on kaksi T-sarjalaista,400 ja 410, ja minulla ei ainakaan ole ollutmitään valittamista,päinvastoin-no akun kesto sais olla parempi mutta invertterillä saa autostakin ladattua.

    Olen kuullut että ne "markettikoneet" ovat tusinakamaa,tiedä häntä mutta asiaa paremmin tuntevat ovat kertoneet ja pakko uskoa heitä kun ei itse tunne alaa sen paremmin...    t migel


    migel, koneeni tyyppi näytäisi olevan b 5400 touch tai m 5400 touch, en ole tarkemmin perehtynyt.  Koneen hankki poikani, minä vain maksoin, hyvän pyysin ostamaan.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
    • Strömma Kemiönsaari
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #9 : 9.10.2015 kello on 13:03 »
    Okke! En tunne näitä kaikkia malleja ja kun olen löytänyt hyvän,lue kestävän ja toimivan,niin pitäydyn niissä.

    Minulla on tämä T410 yhdistettynä Lenovon 24"-näyttöön ja josta katselen joko areenasta taikka sitten katsomosta leffoja miten haluan.

    Olen tyytyväinen kalustoon ja mitään vaihtopaineita ei ole....olen ehkä hieman vanhanaikainen,heh hee....     t migel

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:42
    • Autossa on pyörät
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #10 : 9.10.2015 kello on 14:31 »
    Tuohan on mainio masiina. Noita on aika monella orgilaisella(kin)
    Juuri kasasin yhden i5 , 8gb 1000 gigan kiintolevy ja Win 10 , jos joku tarttis  ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #11 : 12.10.2015 kello on 12:05 »
    Kone ollut reissussa reilun viikon, nyt näytäisi olevan jo työpöydällä !

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #12 : 12.10.2015 kello on 18:36 »
    B590 kone kävi kaksi kertaa Saksassa ennekuin alkoi wlani jutella TP-LINK:n kanssa .
    Nyt sitten on toiminut ,sen koomin .
    Ja on konetta retuutettu autoissa pitkin poikin Eurooppaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:20.05.2024 kello on 19:57
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #13 : 12.10.2015 kello on 18:39 »
    Oulaa, tämä masiina korjattiin tänään ja on jo matkalla kotiin.   Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Kannattaako, varmaan ! (Lenovon huolto Saksassa)
    « Vastaus #14 : 12.10.2015 kello on 22:47 »
    Oulaa, tämä masiina korjattiin tänään ja on jo matkalla kotiin.   Thumb
    Tarkoitin että olen retuuttanut itse omaa konettani  ;)