Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

3M US-E2 Vedensuodatin

<< < (3/10) > >>

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: 4ntti - 24.05.2011     kello on 20:08 ---Aivan varmasti muuttuu jos kierto ei ole riittävää. Se onko sillä mitään merkitystä vielä esim terveysriskin muodossa onkin eri juttu..

--- Lainaus päättyy ---

Tuskin kukaan on kuollut vaunun veteen(Suomessa).Ja jos sillä ei ole mitään merkitystä terveyteen niin mitäs tässä jatustellaan.
Tosin veden laadussa maun suhteen on eroja etelän ja pohjoisen välillä.Etelän vesi maistuu kloorille tai muuten pintavedelle. :P

Arska:

--- Lainaus käyttäjältä: vesako - 24.05.2011     kello on 19:19 ---Hanavettä me ollaan käytetty vaunun irtosäiliöissä.

Terveenä ollaan pysytty sen osalta yli 30v.

Vaimo ei edes pirkkaa ota desinfiointi aineena.

Ei muuten olla koskaan edes noita putkistoja
desinfioitu tai puhdistettu millään aineella.

--- Lainaus päättyy ---
Ei näköjään oltu meidän autossakaan putsattu putkistoja edellisen omistajan aikoina,mutta nyt on.Kun laitoin paineet putkistoon hanojen ollessa auki niin kylläpä tuli rojua hanoista. Siltä istumalta läksin kauppaan hakemaan desifiointiainetta. Puhdistuksen aikana putkistosta irtosi uskomaton määrä moskaa.Tämän kokemuksen jälkeen mielestäni putkisto on ehdottomasti putsattava säännöllisesti.Onne ksi meillä on ollut aina juomavesi omassa kannussa matkassa mukana ja on vastaisuudessakin.E i kait tohon veteen olisi kuollut jos sitä olisi juonut,mutta ei siinä tehnyt mieli edes peseytyä kun näki sen moskan määrän mitä sieltä putkistosta irtosi.Auto on vm.05.

4ntti:

--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 24.05.2011     kello on 20:15 ---Kuinka nopeasti sitten vaihtuu vesi kunnallisessa vesijohtoverkossa, jonka pituus saattaa olla useita kilometrejä ennen kuin se tavoittaa käyttäjän hanan siellä verkon päässä?

Vaunussa ja autossa yleensä vain muutama metri.

--- Lainaus päättyy ---
Kunnallisen vesijohtoverkon vesi vaihtuu koko ajan pl. se osuus joka on juuri ennen vesipistettä, mutta toisaalta raanavettä lasketaan usein jonkin aikaa muutenkin ennenkö sitä otetaan (ainakin itse näin teen). Vaunussa tähän ei ole varaa, muuten on säiliöt äkkiä tyhjät.

4ntti:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 24.05.2011     kello on 23:39 ---Ei näköjään oltu meidän autossakaan putsattu putkistoja edellisen omistajan aikoina,mutta nyt on.Kun laitoin paineet putkistoon hanojen ollessa auki niin kylläpä tuli rojua hanoista. Siltä istumalta läksin kauppaan hakemaan desifiointiainetta. Puhdistuksen aikana putkistosta irtosi uskomaton määrä moskaa.Tämän kokemuksen jälkeen mielestäni putkisto on ehdottomasti putsattava säännöllisesti.Onne ksi meillä on ollut aina juomavesi omassa kannussa matkassa mukana ja on vastaisuudessakin.E i kait tohon veteen olisi kuollut jos sitä olisi juonut,mutta ei siinä tehnyt mieli edes peseytyä kun näki sen moskan määrän mitä sieltä putkistosta irtosi.Auto on vm.05.

--- Lainaus päättyy ---

Itselläkään ei kävisi pienessä mielessäkään käyttää vaunun omasta vesijärjestelmästä tulevaa vettä esim ruuanlaittoon, mutta kukin tavallaan. Itse olen aika tarkka muutenkin elintarvikehygienia sta.

ea:

--- Lainaus käyttäjältä: 4ntti - 25.05.2011     kello on 08:04 ---Kunnallisen vesijohtoverkon vesi vaihtuu koko ajan pl. se osuus joka on juuri ennen vesipistettä, mutta toisaalta raanavettä lasketaan usein jonkin aikaa muutenkin ennenkö sitä otetaan (ainakin itse näin teen). Vaunussa tähän ei ole varaa, muuten on säiliöt äkkiä tyhjät.
--- Lainaus päättyy ---

Mites se on mahdollista? Meilläkin kotona lähimmältä runkoputkessa olevalta haaralta ja
venttiililtä matkaa keittiön hanalle lähes 200 m. Lisäksi runkoputki päättyy seuraavaan
kiinteistöön. Ei varmasti kierrä ja vaihdu vesi kovin nopeasti :(

Kerrostaloissa ja isoilla asuntoalueilla kultus isompaa, mutta mahtaako olla kiertoa
kuitenkaan? mietin mä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View