rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa  (Luettu 60526 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #240 : 26.10.2016 kello on 10:50 »
Juu tuolloin 2002 vuonna oli tilanne hieman toinen. Leirintäalueet vasta kehityksen alkuvaiheilla. Sähköä sai harvasta paikasta ja kaikki muukin palvelu/mukavuudet kortilla. Silloin tuo agregaatti on ollut tarpeellinenkin enemmän. Nykyään enimmäkseen
paikka kun paikka on sähköö, saunaa, pyykinpesu mahdollisuutta, yms. yms. Nykyajan ihmisten vaatimukset ovat nousseet
toisaaltaan aivan kohttuuttomuuksiink in. Meille kun tuo auto tuli "sattumalta" ja siinä nyt sattui olemaan härpäkettä jos
jonkinlaista, ehkä hyvä niin. Tämäkin harrastus tuntuu ihan mukavalta, varsinkin kun itse on sellainen sosiaalinen omituinen
höpöttäjä. Jokainenhan itse tietää mitä autossaan tarvitsee ja toimii sen mukaisesti omat tarpeet täyttäen.
Eivätkä varmasti vanhat Fiatit ja Transitit toisistaan juuri poikkea, mutta uudempien autojen kanssa mielestäni jonkin verran
erilaiset viat ja murheet. Autoteollisuuden kehitys niin  nopeaa etteivät ehdi ajatella asioita loppuun esim. eri olosuhteissa.
Auton ostaja toimii ns. kehittäjänä vaikka näin ei pitäisi olla. Tämä tietysti oma mielipiteeni, kun tän kesän on tätä touhua
opetellut ja kuunnellut autojen omistajien mietteitä eri puolella Suomea.
-90 luvulla oli hyviä leirialueita ,japa parempia  kuin nykyisin.
Alueet olivat hoidettuja ja siistejä sekä ihmiset kohteliaita ,jopa henkilökunta.
Oli isot alueet nurmikkoa mihin asettua ja roikkaa sai vetää niin pitkälle kuin halusi ja ottaa virran vaikka naapurin jakorasiasta.
Joka helkutin palvelusta ei tarvinnut erikseen maksaa ja Norjassa oli ihmeelliset kolikkosuihkut ja helvetin kuuma vesi.
Eikä mistään agregaateista kukaan puhunut vielä mitään .
Joku rehenteli matkapuhelimellaan korkeintaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:35
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #241 : 27.10.2016 kello on 10:24 »


Jos laitat vertailukoriin alle 2000 luvun F:t, niin toinen on vain takaveto, toinen vain etuveto. Kun ei ne ulkoisestikaan näytä yhtään toisiltaa, niin mikä niissä on samankaltaisuutta?
[/quote]

Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta.
Olen saanut isältäni täyttä potaskaa tietoa ilmeisesti, hänhän on jo maaan manoilla. Ilmeisesti 2000 luvulla oli joka paikassa
sähköt saatavana ja hienot pesutilat vaatehuolto pesukoneineen ja kuivauskoneineen jokaisen ulottuvilla. Olin täysin
ulkona asiasta, siitäkin että ihmiset vaativat leirintäalueiltaan enemmän ja enemmän palveluja. Mikään alue ei ole sillen
2000 luvun kehittynyt yhtään kovan kilpailun ja varustelun suhteen. No minähän olen aivan vasta aloittelija alalla enkä voinut
tietää mistään mitään pahoittelut siitä. Myöskään autoihin ei ole tullut mitään tekniikkaa enempää sekä 2000 luvun fiatit
ja Transiti ovat täysin eri autoja joka suhteessa. No enpä kirjoittele enää tänne senttiäkään, kyselen vain apuja niiltä jotka
ovat niitä avuliaita antamaan ja opastamaan minua uuden harrastuksen parissa. Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet härpäkkeeni
kanssa. HYVÄÄ SYKSYÄ !!!! :)




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #242 : 27.10.2016 kello on 11:11 »

Ilmeisesti 2000 luvulla oli joka paikassa sähköt saatavana ja hienot pesutilat vaatehuolto pesukoneineen ja kuivauskoneineen jokaisen ulottuvilla.
 No enpä kirjoittele enää tänne senttiäkään, kyselen vain apuja niiltä jotka
ovat niitä avuliaita antamaan ja opastamaan minua uuden harrastuksen parissa. Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet härpäkkeeni kanssa. HYVÄÄ SYKSYÄ !!!! :)


Ei niitä hienoja pesutiloja vaatehuoltoja pesukoneineen ja kuivauskoneineen ole vieläkään joka paikassa. Eikä voikkaan olla, kun sesonki on lyhyt ja kannattavuus on niin ja näin.
Autoista en osaa sanoa, kun niiden suhteen elän vielä -90 luvun alkupuolta.

Ollaan niin kuin ei oltaskaan. Otetaan rauhallisesti. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:08
  • Häme
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #243 : 27.10.2016 kello on 11:38 »
Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta.
Olen saanut isältäni täyttä potaskaa tietoa ilmeisesti, hänhän on jo maaan manoilla. Ilmeisesti 2000 luvulla oli joka paikassa
sähköt saatavana ja hienot pesutilat vaatehuolto pesukoneineen ja kuivauskoneineen jokaisen ulottuvilla. Olin täysin
ulkona asiasta, siitäkin että ihmiset vaativat leirintäalueiltaan enemmän ja enemmän palveluja. Mikään alue ei ole sillen
2000 luvun kehittynyt yhtään kovan kilpailun ja varustelun suhteen. No minähän olen aivan vasta aloittelija alalla enkä voinut
tietää mistään mitään pahoittelut siitä. Myöskään autoihin ei ole tullut mitään tekniikkaa enempää sekä 2000 luvun fiatit
ja Transiti ovat täysin eri autoja joka suhteessa. No enpä kirjoittele enää tänne senttiäkään, kyselen vain apuja niiltä jotka
ovat niitä avuliaita antamaan ja opastamaan minua uuden harrastuksen parissa. Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet härpäkkeeni
kanssa. HYVÄÄ SYKSYÄ !!!! :)

Vastaan ihan asiallisesti. Täällä ei kannata ottaa jostakin erimieltä olevan kommentista palkokasveja sieraimiin. Sille tielle jos lähtee, on haistin kohta täysin tukossa.
Tällä saitilla kirjoitetaan asiallisimmin karavaanarien asioista niistä, missä minä olen käynyt katsomassa. Aina silti jokunen ylilyönti sattuu täälläkin.
Anna niiden mennä ohi, ja keskity asiallisiin keskusteluihin. Jooko?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:48
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #244 : 27.10.2016 kello on 11:59 »
Onhan leirintäalueilla tapahtunut jotakin tällä vuosisadalla. 88 tiivisti hyvin miten tilanne muuttui kun suomalaiset vaunut yleistyivät, siihen aikaan energiakin oli kallista ja eri tavoilla alettiin seuraamaan sähkönkulutusta. Muutamilla alueilla oli pistorasiakohtaiset mittarit jotka henkilökunta luki kun alueelta lähdettiin.
Leirintäalueverkko oli laajempi ja palvelut vaatimattomampia, kuitenkin peruspalvelut oli olemassa.
Kilpavarustus ja palveluiden kehittyminen pakotti pienimmät lopettamaan, aika paljon noita alueita on ollut myytävänä. Moni alue toimii kaupunkien mailla ja tiloissa, kaupungit ei kuitenkaan satsaa kehitykseen vaan vaatii isoja investointeja yrittäjiltä jotka alueita pyörittää.
Rauhalahti Kuopiossa sai uuden omistajan ja kaupan ehtoihin kuuluu, että yrittäjä investoi luokkaa ½ miljoonaa lyhyellä aikavälillä. Heinolan alue sai uuden yrittäjän pari vuotta sitten ja vastaavasti siellä kaupungin vaatimukset oli isoja, puhumattakaan vuokrasta jonka yrittäjältä perivät. Aulangon kohtalo taitaa vielä olla auki. Kohtauspaikka on myynnissä, näitä on viime vuosina ollut useita.

Vaatimattomiakin paikkoja löytyy vielä, mutta reilu oheistoiminta ja joku joka tuo alueelle yöpyjiä myös sesongin ulkopuolella vaaditaan, tai vaihtoehtoisesti paikka on auki muutaman kuukauden vuodesta.

Kehitys on mielestäni lähinnä ollut se, että yövytään muualla kuin alueilla ja se vaatii sitten paremman varustelun, aggregaatti ja/tai kennojen suosio perustuu pitkälti näihin.
Muistaakseni Ajurin auto oli varustettu erikoisvarusteluin jotka vaativat 230V toimiakseen, silloinhan se agregaatti on ehdoton jos saatavuus pitää taata

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:56
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #245 : 27.10.2016 kello on 12:20 »
...
Kehitys on mielestäni lähinnä ollut se, että yövytään muualla kuin alueilla ja se vaatii sitten paremman varustelun, aggregaatti ja/tai kennojen suosio perustuu pitkälti näihin.
..
Tämä se taitaa olla se "uusisuuntaus". Juuri eilen juttelin erään kehäIII varrella olevan matkailuvermemyyjän (uutta/vaihtoa) kanssa - autoa menee, ja hänen tuntumalla voimakkaamin kasvanut ostajakunta ei ole perinteisiä perusvaanareita (esim. vaunuilijoita), vaan "vasta-alkajia" (esim. ex veneillijöitä) kipinän saaneita laina/vuokravehkeellä. Ja liekö fb:n/netin tms. syystä tietoisia yöpymisistä siellä harrastusten parissa. Siis tarve jotain muutakuin leirintämatkailu.
Tilanne taitaa kokoaika mennä siihen suuntaan, että leirintäalueiden tason/palvelujen täytyy kasvaa ja saada näkyvyyttä, kovallakin riskillä. Harmi vaan, että pienet ja vaatimattomat kuolevat pois - itse mieluummin valitsen tällaisen, jos leirintäalueelle on tarve mennä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:56
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #246 : 27.10.2016 kello on 12:31 »
Suuresti anteeksi teille konkareille, kun olen saannut väärän kuvan, niin leirintäalueista sekä autojen perustekniikasta.
Olen saanut isältäni täyttä potaskaa tietoa ilmeisesti, hänhän on jo maaan manoilla. Ilmeisesti 2000 luvulla oli joka paikassa
sähköt saatavana ja hienot pesutilat vaatehuolto pesukoneineen ja kuivauskoneineen jokaisen ulottuvilla. Olin täysin
ulkona asiasta, siitäkin että ihmiset vaativat leirintäalueiltaan enemmän ja enemmän palveluja. Mikään alue ei ole sillen
2000 luvun kehittynyt yhtään kovan kilpailun ja varustelun suhteen. No minähän olen aivan vasta aloittelija alalla enkä voinut
tietää mistään mitään pahoittelut siitä. Myöskään autoihin ei ole tullut mitään tekniikkaa enempää sekä 2000 luvun fiatit
ja Transiti ovat täysin eri autoja joka suhteessa. No enpä kirjoittele enää tänne senttiäkään, kyselen vain apuja niiltä jotka
ovat niitä avuliaita antamaan ja opastamaan minua uuden harrastuksen parissa. Kiitos kaikille, jotka ovat auttaneet härpäkkeeni
kanssa. HYVÄÄ SYKSYÄ !!!! :)
On herkkää.. Jos olet saanut häneltä sellaisen kuvan, niin onko väärin antaa toisenlainen kuva?

Tää on vähän väärä topikki verrata vanhempia F-alustoja - mutta ei minusta yhtäläisyysmerkkiä niiden välille voi vetää sen takia, että molemmissa on omat vikansa ja pelti ruostuu äkisti.. teknisesti toteutukse erilaisia, moottori/osa valmistajkin. Samaa ei voida sanoa viimeisen ~10 v ajan F:stä - varsinkin kun Boschin patentilla ja osilla löpö virtaa pyttyyn molemmissa - ja ompa jopa samoja koneitakin eri sähköjohdoin..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa
« Vastaus #247 : 27.10.2016 kello on 20:10 »
Toivottavasti minun kommenttini kuitenkin "ymmärrettiin"  :-\ ???
Pitäs kait olla enempi hiljaa vain :-[