rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Huonoa kaasua  (Luettu 58564 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Häme
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #75 : 28.02.2018 kello on 12:12 »
Minä olen tökännyt asuinosan avaimen päällä siihen vetolangan pään kohdalta sinetin sisään ja vetänyt siitä alaspäin avainta. Sen verran on sinetti murtunut, että on helposti saanut sen irti.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #76 : 28.02.2018 kello on 14:31 »
Niin, se on sinun työkalu - minun on avaimenperän veitsi taskusta..  :D

Off-Topic:
Hmph... minulla myös tuommoinen pieni taittoveitsi = linkkari avaimenperässä. Kätevä vaikka arveluttaa kun teräaselaki ei hyväksy edes sellaista julkisella paikalla. Täytynee pysyä poissa. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #77 : 28.02.2018 kello on 14:39 »
Off-Topic:
Hmph... minulla myös tuommoinen pieni taittoveitsi = linkkari avaimenperässä. Kätevä vaikka arveluttaa kun teräaselaki ei hyväksy edes sellaista julkisella paikalla. Täytynee pysyä poissa. ;D
Samoin, sellainen Swiss.. versio saksineen. Mutta ilmeisesti terä niin nysä, ettei esim. lentoasemien turvatarkastuksissa karsita pois - silleen olen asennoitunut, mutta aina liukuhihnan lootasta saanut takaisin taskuun työntää. Mainio väline.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #78 : 28.02.2018 kello on 17:13 »
Off-Topic:
Hmph... minulla myös tuommoinen pieni taittoveitsi = linkkari avaimenperässä. Kätevä vaikka arveluttaa kun teräaselaki ei hyväksy edes sellaista julkisella paikalla. Täytynee pysyä poissa. ;D

Tuotanoin. Teräaselakia ei ole olemassakaan. 2003 kun siinä ollet asiat olennaisin osin siirrettiin järjestyslakiin. Ei ole teräaseitakaan vaan toisen vahingoittamiseen soveltuvia välineitä. Samoin mitään senttimäärää jollekin terälle ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Kyse on siitä mitä teet, jos uhkaat nakkarijonossa toista pikku ruuvimeisselillä, on se toisen vahingoittamiseen soveltuva väline. Kuten pullo tai kynä. Kyse on siitä mitä teet. Jos on perusteltu syy kantaa läppätaskuhousussa mattoveistä niin ok. Mutta sekin pitäisi jättää työkalupakkiin siksi aikaa kun menee lounaalle lähikuppilaan.
Lentoasemallakaan ei katota onko linkkarin terä terävä vai ei. Jos linkkari huomataan, se poistetaan.
Huuhaatiede sikseen, ja asiat asioina. Näin puukkoseppänä kun kuljettelee kaikenlaisia veittiä niin on joutunut pikkasen paneutumaan tähän.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #79 : 28.02.2018 kello on 17:19 »
^

Todellakin. Mun paha. Tämä laki on kumottu L:lla 27.6.2003/617, joka on voimassa 1.10.2003 alkaen. Ks. JärjestysL 612/2003.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/kumotut/1977/19770108

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #80 : 1.03.2018 kello on 08:52 »
Off-Topic:
..
Lentoasemallakaan ei katota onko linkkarin terä terävä vai ei. Jos linkkari huomataan, se poistetaan.
..
Siinä tapauksessa tätä ei ole pidetty linkkarina  :D Olen tämän turvatarkastuksien kautta muun hihnalle eroteltavan roinan joukossa (ei siis taskussa piilossa) vienyt euroopan usealla kentällä 10-20 kertaa, Ei voi olla jäänyt huomaamatta ;)


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #81 : 1.03.2018 kello on 08:58 »
Off-Topic:
Siinä tapauksessa tätä ei ole pidetty linkkarina  :D Olen tämän turvatarkastuksien kautta muun hihnalle eroteltavan roinan joukossa (ei siis taskussa piilossa) vienyt euroopan usealla kentällä 10-20 kertaa, Ei voi olla jäänyt huomaamatta ;)


Jonain päivänä pääset linkkaristas eroon kyllä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #82 : 1.03.2018 kello on 09:01 »
Jonain päivänä pääset linkkaristas eroon kyllä.
Niin, saas nähä (about 15 v mukana matkannut). Finavia kentillä ei ole korjattu pois, ei Amsterdamissakaan muutamalla kerralla. Seuraavaksi kokeilen Atlantin toisella puolen..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
  • Autossa on pyörät
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #83 : 1.03.2018 kello on 09:02 »
Niin, saas nähä (about 15 v mukana matkannut). Finavia kentillä ei ole korjattu pois, ei Amsterdamissakaan muutamalla kerralla. Seuraavaksi kokeilen Atlantin toisella puolen..
Voi päästä "finkkaan"  :laugh:

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #84 : 1.03.2018 kello on 13:31 »
Tää on näitä juttuja.
Tollanen linkkari voi päästä, tai olla pääsemästä. Et voi tietää.
Mä kun muutan kymmentä vuotta matkustin työkseni, hulluimpana vuonna 200 ulkomaan matkapäivää, niin tuli nuo lentoasemat melko tutuiksi. Kun jokavitun viikko oot lentokentillä niin pitää olla kaikki kunnossa. Silti pitää olla varovainen. Kerran tuli brysselistä sanomista kun oli kaksi tupakansytytintä taskussa. Sais olla vaan yksi. Ja toinen takavarikkoon. Ja jumalauta, mosambikissa takavarikoivat mun avaimenperän. Prisman kärrykolikon. Liikaa paikallisen valuutan näkönen. Se sama saatanan vehjes oli sillä reissulla ollu mukana, montreal-new york, new-orleans, paraguay, mumbay, ja takas ruoanda, jne. Ammatinvalintakysym ys. Jos olis pysyny suomessa niin ei olis tarvinnu tollasia miettiä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #85 : 1.03.2018 kello on 16:13 »
Eipä Sveitsinlikkaria monikaan enää käytä.
Leatherman, Gerber, yms työkalut hakkaa taittopuukon useaan kertaan.
Jotta oltaisiin edes vähän asiassa, kaasukaapissa on aina pieni katkoteräveitsi ja papukaijapihdit.
 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #86 : 1.03.2018 kello on 16:39 »
Eipä Sveitsinlikkaria monikaan enää käytä.
Leatherman, Gerber, yms työkalut hakkaa taittopuukon useaan kertaan.
Jotta oltaisiin edes vähän asiassa, kaasukaapissa on aina pieni katkoteräveitsi ja papukaijapihdit.
Off-Topic:
Tuo Wictorinox aina yllättää. Lukuisia tilanteita, jossa pakettien teippauksia pitäisi avata - ja kun en ole mikää kävelevä työkalukaappi riipputaskuineen, kaivan farkun taskusta tuon. Ihan naisten kynsiäkin pelastettu  :laugh:
..ja mulla vanhat nahkarukkasetkin - toisen rooli on vielä toimia kirveen teräsuojana, eli sellainen astalo siellä vielä  ;) ja Truman muoviavain auttaa letkujen ruuvailuun.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:17
  • Eye never sleep
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #87 : 1.03.2018 kello on 19:19 »
Huono kaasu muuttui ohueksi yläpilveksi linkkareita vertailtaessa ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #88 : 1.03.2018 kello on 19:37 »
Off-Topic:
Tuo Wictorinox aina yllättää. Lukuisia tilanteita, jossa pakettien teippauksia pitäisi avata - ja kun en ole mikää kävelevä työkalukaappi riipputaskuineen, kaivan farkun taskusta tuon. Ihan naisten kynsiäkin pelastettu  :laugh:
..ja mulla vanhat nahkarukkasetkin - toisen rooli on vielä toimia kirveen teräsuojana, eli sellainen astalo siellä vielä  ;) ja Truman muoviavain auttaa letkujen ruuvailuun.
...ja katkoteäveitsellä skalpeeraan kutistemuovin, papukaijoilla kiristän säätimen mutterin. Sitten papukaijoilla avaan liian tiukkaan kierretyn sulkuventtiilin.
Sitten jatkan unia. Muoviavain on jossain... ???

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #89 : 1.03.2018 kello on 20:08 »
...ja katkoteäveitsellä skalpeeraan kutistemuovin, papukaijoilla kiristän säätimen mutterin. Sitten papukaijoilla avaan liian tiukkaan kierretyn sulkuventtiilin.
Sitten jatkan unia. Muoviavain on jossain... ???
Minäpä aamutakkia kopeloidessa (yökaasua  ;D) etsin linkkariani - ei löydy.. käytänkin pelkkää rukkasta. Sillä rusautan samalla sinetit hittoon kun avaan tiukkaa pulloventtiiliä suhauttaakseni uutta lestiä. Rukkas kädessä tiukkaantuu/avautuu letkukin - jelppiä saan letkurikon napista kun säädin seinässä vaihtajan ja virtausvahdin alla .. tapoja voi olla monia, toiset varalla  ;D