rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Huonoa kaasua  (Luettu 58592 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • viva la France
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #30 : 3.10.2015 kello on 21:22 »
Eivät vaikuta mitenkään. Testasin tuolla pienimmällä 18mm filtterillä kiinnitettynä täyttöadapteriin.

Ilmoittelehan kun olet siellä portugalissa kirjekuoret valmiina ja hinta tiedossa niin saadaan bavariaankin filtterit.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #31 : 4.10.2015 kello on 07:39 »
Ilmoittelen, näillä näkymin viimeistään 15.10 ollaan taas toimintakunnossa rapiat 4000km köröttelyn jälkeen.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.07.2022 kello on 14:15
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #32 : 4.10.2015 kello on 08:45 »
Tuossahan se jo on, kysymyksessäsi ( lainaus tekstistäni). E-hyväksytty koskee EU:ta. Ei Tukesilta ole kuhunkin rekkuleeseen erillisiä hyväksymismerkintöj ä.

CE-merkintä ja todistus vaaditaan (Tukesin sivujen mukaan) kaikilta nestekaasulaitteilt a. En tossa sun kuvassa ainakaan sitä merkintää nähnyt...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #33 : 4.10.2015 kello on 08:50 »
Toimiiko nuo suodattimet pakkasella. Uteluuttani kysyn, kun näe suodattimelle tarvetta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #34 : 4.10.2015 kello on 08:54 »
Otamme selvää pakkaskestävyydestä, luulis kestävän.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #35 : 27.10.2015 kello on 05:14 »
CE-merkintä ja todistus vaaditaan (Tukesin sivujen mukaan) kaikilta nestekaasulaitteilt a. En tossa sun kuvassa ainakaan sitä merkintää nähnyt...
itse en koskaan ole nähnyt ce merkintää yhdessäkään metalliputkessa, puristus liittimessä,helmessä,sulkuhanassa.. miten laite määritellään? minusta toi on enempi asennus tarvikekuin mikään laite....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #36 : 27.10.2015 kello on 10:10 »
Minä en näe mitään syytä miksi suodatin pitäisi varustaa CE-merkillä, joka on tarkoitettu erityisesti viranomaiskäyttöön, helpottamaan EU:n sisäistä kaupankäyntiä.

Lainaus TUKESin sivulta
"Joissakin tuoteryhmissä käytössä tyyppihyväksyntä
Eräissä tuoteryhmissä CE-merkinnän kiinnittäminen edellyttää laitteen vaatimustenmukaisuu den arviointia kolmannella osapuolella, testauslaboratorios sa. Näissä tapauksissa tuotteen mallikappaleen rakenne ja toimivuus on tyyppitarkastettu ja CE-merkintä osoittaa, että arvioitu mallikappale on täyttänyt turvallisuusvaatimu kset.
 
Tällaisia kuluttajakäyttöön tarkoitettuja laitteita ovat kaasulla toimivat kotitalouslaitteet, eräät koneet (mm. autonnostimet, moottorisahat) ja henkilönsuojaimet (mm. ratsastus-, pyöräily- ja laskettelukypärät, hengityksensuojaime t)."

Kaasunsuodatin ei ole tässä tarkoitettu kotitalouslaite.

Lisää TUKESin sivulta
"Merkinnän saa kiinnittää vain niihin tuoteryhmiin, joissa sitä edellytetään."
"CE-merkintä ei myöskään erottele tuotteiden paremmuutta."
« Viimeksi muokattu: 28.10.2015 kello on 10:41 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #37 : 27.10.2015 kello on 11:39 »
^
Olisko kuitenki kyse "kuluttajalaite", jossa siis (kuluttajan) säännöllisesti huollettava/vaihdettava osa (itse suodatin). Edellyttää korkeapaineliitoste n avaamista työkaluin.. Missähän menee raja?  ::)

Truman tekeleen ohjeessa lukee:

"Vaatimustenmukaisuusvakuutus
Truma-kaasusuodatin vastaa painelaitedirektiiv in 97/23/EY, artikla 3,
kappale 3, vaatimuksia soveltaen (siinä määrin kuin sovellettavissa)
standardeja EN 12864 ja DIN 3386.
Tuotteen tunnusnumero
CE-0085BQ0102"

https://www.truma.com/downloadcenter/gasfilter_installation_operating_fin.pdf

Muutenkin tuossa Trumassa erilainen filosofia; säiliö pystyasennossa, jotta "lietettä" mahtuisi, tarkistusikkuna, mikrolasikuitu suodatin panos (montakohan mikronia/myytä?), asennuspaikka letkirikkoventtiili n jälkeen (ainostaan pulloliitos jää suojaamatta).

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #38 : 27.10.2015 kello on 12:45 »
^
Olisko kuitenki kyse "kuluttajalaite", jossa siis (kuluttajan) säännöllisesti huollettava/vaihdettava osa (itse suodatin). Edellyttää korkeapaineliitoste n avaamista työkaluin.. Missähän menee raja?  ::)


Tuolla ei puhuta kuluttajalaitteesta, siellä sanotaan kotitalouslaitteet esim. kaasuhella on selkeä kotitalouslaite.

Tuo raja on mielenkiintoinen. Toisaalta miksi meidän täytyisi sitä pohtia? Ko. merkki ei takaa laitteen paremmuutta tai edes todellista turvallisuutta.


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #39 : 28.10.2015 kello on 08:47 »















Nyt meni ihan mahottomaksi. Olen aina tiennyt, kaiken itseopiskeluista alusta alkaen,  vasiten tietsikkaa koskien, ja vaikka joskus jähmeän ällistynyt ilmeeni (vaimon kuvauksen perusteella) olisi saattanut olla merkintapainen jonkinlaisesta juvän löytämästä kanasta... Mutta nymmeni ööverikwikiksi ja kunnolla. Kasaan itseäni ja lupaan yrittää jotain, mutku en tajua just enää mistään mitään. Tänkaltaisessa tilanteessa olen en ole koskaan ollut, mutta olen oppinut, että olemalla rehellinen tilanteen kuvauksessa, saaoi monenmoista hauskaa luettavaa erilaisten kommenttien muodossa.

Just toiselle saitille latailin näitä kaasufiltterikuvia ihan menestyksellisesti, käykää vaikka kattomassa jonsette usko. Mutta nyt ne ajat sitten picasasta omiin kuvatiedostoihin lisätyt ja osin siirretyt sinne toiselle saitille, ovat tuusterinmeren kuohuihin kaonneet. Miten hemmetissä jne jne jne.
Sama läppäri edessä koko ajan..
MITÄHÄN HALAVATUN HELEVETTIÄ ON TEKEILLÄ - KAIKKI ON MAQHDOLLISTA  :-\ >:( :o ::) :'( :-[ :-[ Thumb Thumbd Thumb Thumbd
Apua en pyydä, sillä tällaista kun vaan ei voi tapahtua. Ja olen hereillä vesiselvänä kaiken lisäksi.
Jokatapauksessa mulla on nyt noita kaasufilttereitä myynnissä, ja vastaan kyselyihin julkisesti ja ostohalukkaille yv:nä. On näitä muuten mennyt halullisille jo  aika monta. Että aina kantsii yrittää.  Thumb
« Viimeksi muokattu: 28.10.2015 kello on 09:06 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:41
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #40 : 28.10.2015 kello on 09:43 »
Kippari, onko sulla Picasa-verkkoalbumit vai Google+ - toiminnolla nuo kuvat.   

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #41 : 28.10.2015 kello on 10:56 »
Sans se Veli Wine, mulla aina ollut picasa se ykkönen, vaan kyllä sieltä plussastakin kuviani löytyy, jos satun hoksaamaan, kun picasa riittää mulle ihan hyvin.
Ennen eteläänlähtöä apdeittasin puolet läppäreistämme Win 10 järjestelmään. kolmessa oli win 7 ja ne päivitin W10:n , mutta tämän yhden Vistan annoin olla. Vielä asnsin nuo 3 konetta HMA /VPN kuvioon, joka jallittaa ip osoitteet Helsinkiin. Tässä ajatuksena ainakin yle areenan katselumahdollisuus .
Lisäksi mulla on DNA-mokkula, jossa paikallinen kiinteähintainen Vodafonen (ei siis prepaid) 4G liikkuva laajakaista. Nyt on tarpeen tullem milloinmmikäkin rekkules päällä, ja jako toimii moitteetta, ei äksyile edes IPadin kanssa. Olen huomannut, että kukin läppäri väittää jonkun toisen käyttävän samaa ip. osoitetta. Tästä näyttävät kaikki olevan äärettömän huolissaan; ilmoituksia tulee solkenaan jatkuvasti.

Ajattelin just ennen noiden ylläolevien kuvien latausta, että poimin ne eri otsikoilla orgia varten paremmin löydettäviksi, ja siirsin ne uudet otsikoidut kuvat picasasta my pictures tiedostoon. Sitä ennen olin just samoja kuvia ladannut joilekin tilanneille liitteinä ja sfc-sivulle yhden kuvan (sen parhaan). Tutkimukset jatkuvat.

Nyt tuossa aamutoheloinnissa yritin niitä edelleen tällä Vistalla siirtää tänne orgiin. Kuvat olivat hävinneet my picture-tiedostosta poijes top tykkänään. Ei harmainta hajua, mutta juuri ne kuvat olivat hävinneet my pictures istani, jotka olisin tänne  orgiin halunnut ropsahuttaa. Hukassa olivat. En vielä ole ehtinyt muilla koneilla tsekata miten on käynyt-tai tulee(ko) käymään.

Autoks tää - haittaaksse ... ? Tutkijanluonteeni kehottaa keittämään toiset kahvet ja tekemään joukon testejä ongelmien selvittämiseksi perinjohjin.
Ensteks täytyy nyt pussittaa viimeiset mutamat kymmenet kaasufiltterit. Ajattelin huvikseni merkitä e-tunnuksen (kaasuosissa joskus tarpeen - useimmiten ei) lisäksi Tukesin hyväksymän signeerauksen ja omistuskirjoituksen filtterin kylkeen.
Tähän sopinee kun kerran jonkun hörhön vaatimuksesta kysäisin yhden adapterini (omavalmiste) tukes-tunnuksen tarvittavuutta, niin inssi kysyi käytetäänkö osaa suolistokaasujen adapterointiin, jos ei niin saatte hyväksynnän. Minä vielä että tarviiko olla merkintä hyväksynnästä Tukesilta, niin tämä murjaisi, että laita vaikka "not ass gas".
Tukes on muuten uudistanut tulitikkujen käytön ohjeistuksen: Tulitikku on tarvittaessa sytytettävä jommasta kummasta päästä, mutta sammuettaessa aina palavasta päästä. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:41
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #42 : 28.10.2015 kello on 13:44 »
Kumma juttu, et siis ole koskenut Vistan kuviin ja silti sieltä kuvia on hävinnyt, etkä ymmärtääkseni ole myöskään Vistaa päivittänyt 10:ksi.  Eipä taida muuta jäädä jäljelle, kun omat toheloinnit (sattuu ainakin minulle silloin tällöin).

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2018 kello on 11:01
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #43 : 28.10.2015 kello on 17:45 »
MITÄHÄN HALAVATUN HELEVETTIÄ ON TEKEILLÄ - KAIKKI ON MAQHDOLLISTA  :-\ >:( :o ::) :'( :-[ :-[ Thumb Thumbd Thumb Thumbd

Nimittäin vaimon yrittäjä veljellä vähän vastaava tai vielä pahempi tapaus.

Illalla maksoi laskuja/teki laskuja asiakkaille ,kaikki ok...aamulla avasi koneen niin jopa virustorjunta oli vaihtunut toiseksi,kovalevy tyhjä,sähköposti/yhteystiedot poissa vain roskapostit jäljellä.

Työpöydällä aivan eri kuvakkeet,käyttiksenä oli säilynyt vista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Huonoa kaasua
« Vastaus #44 : 28.10.2015 kello on 18:05 »
No , ne ei ittestään lähe PISTE