rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailu talvella  (Luettu 5514 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Matkailu talvella!
« Vastaus #15 : 29.09.2015 kello on 21:57 »
Missä viettää Alan joulun,kotona takka tulen ääressä,vai ulkomailla ;) :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #16 : 29.09.2015 kello on 22:22 »
Talvella liikutaan kuten kesälläkin paitsi että kelkkakärry roikkuu perässä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #17 : 29.09.2015 kello on 22:26 »
Minua ei kotoa helposti saa jouluna pois, kun sellainen oma kerran on. Osaan arvostaa, kun aina ei ole ollut.

Reissaaminen joulun aikaan on kallista. Minun budjetilla ei ole silloin mitään asiaa ulkomaanreissuun. Mutta joulun alusviikkoina voi löytää halpoja lentolippuja tai valmismatkoja. Silmät auki.

Ei saa minua edes kulkimeen, mutta sillä saatetaan lähteä jo joulupäivänä liikkeelle. Etenkin, jos on mahdollista päästä mökillä pihaan asti. Kahtena jouluna on jo päästy. Rumatikilla puhallellaan, kokolailla on lämpöä riittänyt ja tyytyväisiä ollaan oltu. Keula peiteltynä, ohjaamon lattialla keraaminen lämmitin tuhisemassa. Vielä en ole raaskinut lattialämmitystä hankkia, mutta harkinnassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #18 : 29.09.2015 kello on 22:34 »
Minua ei kotoa helposti saa jouluna pois, kun sellainen oma kerran on. Osaan arvostaa, kun aina ei ole ollut.

Reissaaminen joulun aikaan on kallista. Minun budjetilla ei ole silloin mitään asiaa ulkomaanreissuun. Mutta joulun alusviikkoina voi löytää halpoja lentolippuja tai valmismatkoja. Silmät auki.

Ei saa minua edes kulkimeen, mutta sillä saatetaan lähteä jo joulupäivänä liikkeelle. Etenkin, jos on mahdollista päästä mökillä pihaan asti. Kahtena jouluna on jo päästy. Rumatikilla puhallellaan, kokolailla on lämpöä riittänyt ja tyytyväisiä ollaan oltu. Keula peiteltynä, ohjaamon lattialla keraaminen lämmitin tuhisemassa. Vielä en ole raaskinut lattialämmitystä hankkia, mutta harkinnassa.
Hienosti kirjotettu joulu tunelma ;) Kokeilepas joulu kulkimessa siina tulee oikea joulu tunelma ;) :D Thumb Ja kuunella joulu rauhan julistus tv ;) Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #19 : 29.09.2015 kello on 22:38 »
 Ja tiesty haudalla käydä...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Vs: Matkailu talvella!
« Vastaus #20 : 30.09.2015 kello on 08:28 »
Me vietetään lämmin henkinen joulu vaunulla ;)
Kappas diplomaattia. Onko tapahtunu muutos  ;). Nyt siellä vietetään lämmin henkinen joulu. Vuos sitten se tais olla vielä lämminhenkinen joulu. Eikös Polar ollu Keuruulla Juhannuksena. Oiskohan sieltä tarttunu.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #21 : 30.09.2015 kello on 09:01 »
Vaunuun menee nastat alle samaan aikaan kuin autossa, mutta kuitenkin vaunu mennee katon alle suojaan talvisydämmeksi. Eiköhän se taas keväällä haeta sitten kotiin viikolla 9. jotta on hiihtolomaviikolla taas käytössä.

Joulua kotona ei voita mikään kulkineessa vietetty.
Meillä joulu alkaa aina jo 21.12. "Pyhä Tuomas joulun tuopi" ja viimeiset 20 vuotta olen pitänyt siitä vapaita jouluun.
Kinkku paistetaan meillä aina jo aaton aatton vastaisena yönä, jotta kuorrutukset yms. saa tehtyä jo ennen aattoa. myös muut isommat ruokahommat valmistellaan jo aatonaattona.
Aattopäivän aamuna Vaimo keittelee aina riisipuuron ja mun hommaa on lämmittää leivinuuni sopivaksi jouluruokien lämmitykseen. Kun lapset oli pienempiä, avattiin aamusta jo muutama harkittu paketti, jotta jaksavat odottaa iltaa.
Joulurauhan julistus katsotaan telkkarista ja sen jälkeen syödään joulupuurolounas kinkun kera. Iltapäivän hämärtyessä käydään hautausmailla kierros, johon menee parituntia, jonka jälkeen joulusauna.  Lahjojen availut ja päivällinen suoritellaan sopivassa järjestyksessä illan lähestyessä.

Siirryn sitten kulkimessa vietettyyn jouluun, kun leivinuunin ja takan saa mukaan lämmittämään - joulukuusi ja koristukset mahtuu muukaan kuin myös kaikki läheiset :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • viva la France
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #22 : 30.09.2015 kello on 09:49 »
Totta kait matkaillaan kun on sopivan kokoinen matkailu-auto jossa on lämmitys, vedet ja sun muut hilpetöörit.
Joulu menee varmaan tyyliin poika ja vaimo lentävät barcelonaan 23.12 jonne minä menen matkailu-autolla koiruuksien kanssa päivän pari ennen.
Siitä ajellaan sitten illan kähmässä jonnekin http://www.campercontact.com/nl/spanje/valencia-03-12-46.aspx?filter=|&cnt=41&prv=135&map=1
noista paikoista, aatto illallinen syödään omassa matkamökissä aivan suomalaiseen tyyliin, laatikot, kinkku, kalat sun muut rosollia unohtamatta.
Ja joulupäivänä jolloin myös paikalliset joulua viettää mennää varmaankin ravintolaan syömää paikallisen tyyliin.
Ja erinäisiä viikonloppuja vietellää matkamökillä milloin kulttuurin, milloin liikunnan parissa.
Syyslomaksi sitten ranskan punaniskoihin tutustumaan eli bourgognen alueelle.
Talvilomalla laskettelemaan, ilmeisesti ranskaan.
Eli matkailu tulee talvellakin olemaan.
Ei ruostu laakerit akseleissa. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #23 : 30.09.2015 kello on 09:51 »
Vaunu liikkuu talvella.

Jouluista kun on puhe, niin joulut me on vietetty vaunulla jo vuodesta 2008 asti ja joka kerta on periaatteena ollut että niin pitkälle pohjoiseen mennään että lunta on riittävästi jouluisen tunnelman luomiseksi. Parina edellisenä jouluna oltiin Äkäslompolossa ja nyt viimeisin oltiin Sallassa.

Meille vaunujoulu paukkuvassa pakkasessa revontulien loimutessa voittaa loskaisen joulun kerrostalokolmiossa Tamperelaisessa lähiössä mennen tullen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #24 : 30.09.2015 kello on 10:14 »

Siirryn sitten kulkimessa vietettyyn jouluun, kun leivinuunin ja takan saa mukaan lämmittämään - joulukuusi ja koristukset mahtuu muukaan kuin myös kaikki läheiset :laugh:

Me vuokrataan jouluksi joku idyllinen paikka maaseudulta joulukorttimaisemas ta lumien keskeltä. Porukat yöpyy vuokratuisssa tiloissa, me emännän kanssa Fiiliksessä ja sopii siihen muutama muksukin. Sapuskat laitamma hirsipirtissä, saunotaan ja vietetään joulua omaisten kesken.
Tämä, www.pykala.net, on ollut meille kaikille mieleinen paikka viettää joulun aikaa.
Kerran vietin mustan joulun kaupungissa, ken tykkää, mutta minä en.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #25 : 30.09.2015 kello on 10:49 »
Kerran vietin mustan joulun kaupungissa, ken tykkää, mutta minä en.

Tuossa se taitaa olla tärkein ero. Meillä on kuitenkin valkoisen joulun todennäköisyys yli 95% ja koti on maalaismaisessa ympäristössä. Itse en koe edes asuvani kaupungissa, vaikka keskusta on 2km päässä kodista ;D 
Sitä meidän kodin joulutunnelmaa ei vaan voi tehdä minnekkään vuokrapaikkaan, mutta ymmärrän kyllä erinomaisesti myös tuon toisen puolen   Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #26 : 30.09.2015 kello on 11:22 »
Tuossa se taitaa olla tärkein ero. Meillä on kuitenkin valkoisen joulun todennäköisyys yli 95% ja koti on maalaismaisessa ympäristössä. Itse en koe edes asuvani kaupungissa, vaikka keskusta on 2km päässä kodista ;D 
Sitä meidän kodin joulutunnelmaa ei vaan voi tehdä minnekkään vuokrapaikkaan, mutta ymmärrän kyllä erinomaisesti myös tuon toisen puolen   Thumb

Oishan se hienoa, jos pääsisi joulun viettoon syntymäkotiin, missä vietettiin jouluja 50-60 vuotta sitten.  :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #27 : 30.09.2015 kello on 11:40 »
Lapsuuden jouluihin on vaikea palata, jos niihin liittyviä ihmisiä ei ole olemassa. Muistot ovat eri asia, mutta tätä päivää pitää elää. Niillä ehdoilla joulukin. :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Matkailu talvella
« Vastaus #28 : 30.09.2015 kello on 11:53 »
Talvella pyritään matkaileen vähän niinkun kesälläkin, kovalle pakkaselle ei kyllä lähdetä, koska kaasua saa autoon rajallisen määrän, niin siis puskissa kuljemme. Tässä on nyt ollut pari oikeinkin suotusaa vuotta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Matkailu talvella!
« Vastaus #29 : 30.09.2015 kello on 12:00 »
Kappas diplomaattia. Onko tapahtunu muutos  ;). Nyt siellä vietetään lämmin henkinen joulu. Vuos sitten se tais olla vielä lämminhenkinen joulu. Eikös Polar ollu Keuruulla Juhannuksena. Oiskohan sieltä tarttunu.  Thumb
Keuruulla oli kylläkin,ja jämsässä ;)