Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

VW ja päästöt

<< < (19/95) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.09.2015     kello on 12:53 ---
Mitä tulee tavallisiin kansalaisiin, niin heille tuskin mitään korvauksia olisi tulossa. Sen sijaan voitaisiin mitata päästöt uudestaan ilman kepulikonsteja. Uudet päästöarvot kirjattaisiin tyyppitodistuksiin ja autojen omistajien verotaakkaa nostettaisiin uusien päästöarvojen mukaisesti. Trafi meillä muuttaisi uudet päästötiedot lennossa ja maksut voitaisiin periä vaikka taannehtivasti.

--- Lainaus päättyy ---

Taannehtivainen perintä olisi ehdottoman väärin jos ollaan maksettu verot sen mukaan kun ne on säädetty maksettaviksi. Jos jostain syystä päätetään muuttaa verotusta ja veroperuste muuttuu, niin suomessa on ollut käytäntö että kuluttaja maksaa kevyemmän mukaan.
Kuluttajan niskaan tuota ei voi laittaa ja valtio voi ainoastaan pitää valmistajaa vastuussa vääristä tiedoista. JOS tuo koskisi meidän veroperusteita jo hävityt ja myös arvioidut tulevat menetykset kuuluu valmistajan vastuulle.

Oulaa:
Ennen pitkään kuitenkin näin.

-------:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 25.09.2015     kello on 12:41 ---Mitä väliä sillä on ?
Ja ei liity otsikkoon mitenkään kuten aloittamasi jankutus

--- Lainaus päättyy ---

Hei itse jankutat ja minä korjasin sinun virheellisen tiedon. Mutta minä en tiedä mitä pumppuja sinun volvoissasi on upotettu.. Tuo VW motti on hieman lujempi..

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 25.09.2015     kello on 14:07 ---Taannehtivainen perintä olisi ehdottoman väärin jos ollaan maksettu verot sen mukaan kun ne on säädetty maksettaviksi. Jos jostain syystä päätetään muuttaa verotusta ja veroperuste muuttuu, niin suomessa on ollut käytäntö että kuluttaja maksaa kevyemmän mukaan.
Kuluttajan niskaan tuota ei voi laittaa ja valtio voi ainoastaan pitää valmistajaa vastuussa vääristä tiedoista. JOS tuo koskisi meidän veroperusteita jo hävityt ja myös arvioidut tulevat menetykset kuuluu valmistajan vastuulle.

--- Lainaus päättyy ---
Väärinhän se olisi juu periä taannehtivasti....

Minä vaan kun en luota enää tämän maan päättäjien oikeudenmukaisuutee n.
Pessimisti ei pety sanotaan. Maamme laulussakin sanotaan "On maamme köyhä ja siksi jää". Jostainhan ne pelimerkit on kerättävä, niin miksei sitten maan hiljaisilta.  :(

SeaSharky:
Eipä ole enää noita ongelmia saksalaisten autojen kanssa, olen jo kokenut VW helvetin, (siksi pääsen varmaan taivaaseenkin), mutta nyt pihalla on kaksi Fiattia ja olo huoleton. Fiatilla ei ole tällaisia isoja mokia ollut, niin kuin oli Toyotallakin oli jenkeissä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View