Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkopaneelien tuotto

<< < (13/22) > >>

migel:
Eilen illalla kävin taas mittaamassa jännitteen ja oli tasan 13.0V.

Piti laittaa lämmöt päälle kun kopi oli kuin arkkuakastin,nyt täytyy mennä tsekkaan et kaikki on kunnos...aamuja vaan ja kyllä se sielläpohjoisessaki n alkaa lataantumaan auringon myötä aikas nopsaan! Thumb  t migel

TLP:
Paljonko teillä on wattimääränä kennoa yleensä näissä järjestelmissä ?

migel:
No toi mun,huom se on portinvartijan mökki,ei asuntovaunu,elikkäs kiinteä rakennus jossa valaistus,tv ja tietotekniikka hoidetaan auringon voimalla,tosin soveltuu vallan mainiosti myös vaunuhommeleihin samoilla specseillä,ainoastaan akkujen paino voi tuoda vaikeulksia.

Siis asiaan,- mulla on 180W paneelitehoa ja 400amH akkukapasiteettia ja sillä pyörittää noin vaatimattomat tarpeet mitä minulla on dvs tv,läppäri valaistus ja se pyörii näköjään vuoden ympäri ettei ole tarvinnut alkaan mihinkään akkuralliin,elikkäs irti systeemistä ja kotiin ladattavaksi,se on jäänyt pois kennojen myötä! t migel

Teukka-74:
Mulla on vaunun katolla2 kpl ohutkalvopanelia eli yht.210W. 20A säädin. Ja akku on
210Ah AGM.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: TLP -  9.01.2016     kello on 06:57 ---Paljonko teillä on wattimääränä kennoa yleensä näissä järjestelmissä ?

--- Lainaus päättyy ---

Mökillä on noin 300W immeisiltä ostettuja vanhoja sekasikiö kennoja. Jossakin vaiheessa on kennot heitettävä pois ja ostettava saman kokoisia tilalle ja kytkettävä sarjaan. No, yksi 85W:n on suhteellisen uusi, joten sille vain pari kolme saman kokoista kaveriksi. Entinen säädin käy mainiosti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View