Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkopaneelien tuotto

<< < (9/22) > >>

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Leader dog -  6.01.2016     kello on 13:28 ---Saati sitten jos ne unohtuu kun tulee lähdön aika.... noh, onhan johtojen perässä valmiina kun seuraavaksi pysähtyy... :laugh: :laugh:

--- Lainaus päättyy ---

No, voe tokkiisa, sekin vielä. Ee muuta, kun pijämmä kennot katolla lumen alla.  Thumb

ose:
Epäilen että parin sentin lumikerroksen alla hämärässä talvikelissä tuotto on puhdas 0 Laitoin auton latausroikkaan

migel:
Joo Ose tota mäkin vähän aattelin kun mulla on tollainen parin sentin pakkaslumikerros kennojen päällä,mutta silti pukkaa hyvin sähköä.

Okei tänään oli kolmas peräjälkeinen kirkas aurinkokeli,mutta minusta toi pakkaslumi ikäänkuin toimisi jonkinlaisena "heijastimena" joka jakaa säteilyn auringon ollessa jo raja-alueella!
En tiedä mutta siltä vähän tuntuu kun tänäänkin pukkas 13.8v ja 2.85 ampeeria mutta joka tapauksessa akut on nyt täynnä eikä tarvii pelätä niiden jäätymistä tms katastrofia. t migel

Vaaka asento ontietty eri.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: migel -  6.01.2016     kello on 16:20 ---Joo Ose tota mäkin vähän aattelin kun mulla on tollainen parin sentin pakkaslumikerros kennojen päällä,mutta silti pukkaa hyvin sähköä.

Okei tänään oli kolmas peräjälkeinen kirkas aurinkokeli,mutta minusta toi pakkaslumi ikäänkuin toimisi jonkinlaisena "heijastimena" joka jakaa säteilyn auringon ollessa jo raja-alueella!
En tiedä mutta siltä vähän tuntuu kun tänäänkin pukkas 13.8v ja 2.85 ampeeria mutta joka tapauksessa akut on nyt täynnä eikä tarvii pelätä niiden jäätymistä tms katastrofia. t migel

Vaaka asento ontietty eri.

--- Lainaus päättyy ---

Pistä jotakin kuormitusta, eli telkkari päälle, katso että sieltä tulee esim se 2.8A ja sitten pyyhkäiset ne lumet pois. Mitäs sitten tulee?
Paljonko sinulla on niitä kennoja siellä katolla? Minun säädin on sitä mieltä, ettei kannata edes startata vielä, 100W kennoilla. Ei tule siis mitään vielä. Pitäiskö kolata lunta päälle ;)

Leader dog:
Täälläkin on huomattu ettei pikku lumi haittaa, jotenkin se vaan heijastaa jos affa paistaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View