rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?  (Luettu 18231 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
« : 18.08.2015 kello on 11:11 »
Olen pikkuhiljaa alkanut parantelemaan auton huonoimpia puolia ja jossain vaiheessa eteen tulee lieden vaihto järkevämpään.

Wallaksen valopetroli- tai dieselliedet olisi varmaan paas vaihtoehto, kun kaasuja ei ole eikä tule. Netistä löytyy kovin ristiriitaista tietoa, joillakin toimii kuin junan vessa ja joidenkin mielestä ne on ihan paskoja. Hitaita ne ilmeisesti on mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta sellaisen toimintavarmuudesta?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
« Vastaus #1 : 18.08.2015 kello on 12:25 »
en tiedä lieden mallia muutakuin vallaksen keraamisella tasolla oleva diesel liesi, kerran oon ruokaa laittanut sellaisella ja hieman hidas lämpeemään sopii kuitenkin hyvin keittämiseen ja pannulla hissuksiin paistamiseen muttei ainakaan kyseisessä liedessä esimerkiksi kalan tai lihan nopeaan kypsenykseen..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Vs: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
« Vastaus #2 : 18.08.2015 kello on 23:20 »
Minulla on ollut kahdessa veneessä Wallaksen valopetroliliesi lämpökannella. Lämpökannen puhaltimista meni laakerit joka toinen kesä. Maksoivat muistaakseni 120 markkaa/kpl -90 luvulla. Itse liesi kyllä yleensä toimi, mutta hidas sillä kahvivettä on keittää. Kannattaa alkaa kuumentamaan liettä hyvissä ajoissa ennen kuin alkaa olla nälkä tai kahvihimo tulossa. Nesteiden kanssa kun pelataan, niin jotain pieniä vuotoja oli joskus. Takaiskuventtiilit vuotivat usein. Sitten kun yritti saada laitetta imemään polttoainetta pumppuun, joutui puhaltelemaan polttoaineputkeen. Yleensä polttoaine sitten tulvi yli pöydälle, joten valopetrolin haju ja maku jäi mieleen. Wallaksen liesi on erittäin tarkka polttoaineesta. Siihen ei kannattanut laittaa mitään muuta polttoainetta kuin Esso Blueta. Saakohan sitä vielä jostain? Wallas taisi alkaa myymään samaa ainetta omalla tuotenimellään. Muut valopetrolit nokeaa laitteen välittömästi. Muistaakseni joku nokipiste piti olla 35 mm. Mitä sitten tarkoittaakaan?

Suosittelen lämpimästi kaasuliettä. Se on idioottivarma ja nopea. Mutta jos on parantumaton kaasuneuroosi, niin sitten voi tuollaisen Wallaksen lieden hankkia. Polttoainetta eikä virtaa se paljoa kuluta, mutta aina on pieni jännitys suostuuko se syttymään. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
« Vastaus #3 : 19.08.2015 kello on 06:37 »
Minulla on ollut kahdessa veneessä Wallaksen valopetroliliesi lämpökannella. Lämpökannen puhaltimista meni laakerit joka toinen kesä. Maksoivat muistaakseni 120 markkaa/kpl -90 luvulla. Itse liesi kyllä yleensä toimi, mutta hidas sillä kahvivettä on keittää. Kannattaa alkaa kuumentamaan liettä hyvissä ajoissa ennen kuin alkaa olla nälkä tai kahvihimo tulossa. Nesteiden kanssa kun pelataan, niin jotain pieniä vuotoja oli joskus. Takaiskuventtiilit vuotivat usein. Sitten kun yritti saada laitetta imemään polttoainetta pumppuun, joutui puhaltelemaan polttoaineputkeen. Yleensä polttoaine sitten tulvi yli pöydälle, joten valopetrolin haju ja maku jäi mieleen. Wallaksen liesi on erittäin tarkka polttoaineesta. Siihen ei kannattanut laittaa mitään muuta polttoainetta kuin Esso Blueta. Saakohan sitä vielä jostain? Wallas taisi alkaa myymään samaa ainetta omalla tuotenimellään. Muut valopetrolit nokeaa laitteen välittömästi. Muistaakseni joku nokipiste piti olla 35 mm. Mitä sitten tarkoittaakaan?

Suosittelen lämpimästi kaasuliettä. Se on idioottivarma ja nopea. Mutta jos on parantumaton kaasuneuroosi, niin sitten voi tuollaisen Wallaksen lieden hankkia. Polttoainetta eikä virtaa se paljoa kuluta, mutta aina on pieni jännitys suostuuko se syttymään. Thumb
no mun kokemuksen mukaan kaikki laitteet on kehittynyt huimasti 25 vuodessa, on mullaki niist kokemusta mutt ei ne nyky vehkeet iha nii hitaita ole..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
« Vastaus #4 : 19.08.2015 kello on 16:50 »


Suosittelen lämpimästi kaasuliettä. Se on idioottivarma ja nopea. Mutta jos on parantumaton kaasuneuroosi, niin sitten voi tuollaisen Wallaksen lieden hankkia. Polttoainetta eikä virtaa se paljoa kuluta, mutta aina on pieni jännitys suostuuko se syttymään. Thumb

Ei mulla mitään kaasua vastaan ole, varmasti turvallista kun on koennistettu edes joskus. Mutta en minä pelkän lieden takia rupea kaasupulloille paikkaa rakentamaan. Eikä mulla ole enää tilaakaan kaasupulloille.

  • Vieras
  • Vs: Onko kellään kokemuksia wallaksen liesistä?
    « Vastaus #5 : 21.03.2020 kello on 13:56 »
    Itsellä oli ennen wallaksen liesi, nyt vaihdoin Safiren lieteen. Todella tyytyväinen olen ollut ja kotimaisuudesta iso plussa.