Tekniikkakeskustelut > Projektit

Mätä Piccolo projekti.

<< < (4/21) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 14.09.2015     kello on 17:24 ---Mitä noista kuvista hallin kaaria näkee, niin eiköhän ne piccolonkin ruodot kuntoon tule tuolla taidolla.

--- Lainaus päättyy ---

Olen samaa mielta, alkusuoritus oli jo 10:pin arvoinen. Thumb

kankuu:
No nuo kaaret nyt varmasti onnistuu jokaiselta joka vaan lähtee yrittämään  Thumb . Oli oikeasti todella simppeli rakenne tehdä. Huomattavasti kovempi saavutus oli saada tuo pressu tuonne päälle (painoi1,5kg/m2) ja erittäin määrätietoista, eli ei halunut millään suoristua rypyt vaikka kuinka nätisti pyysi tai raivolla repi. Lopuksi nostettiin mettäkouralla, kun ei muu enää auttanut.
Nyt pitäis vielä piha siivota rakennus puuhista ja sitten alkaisi se katon ja seinien purku. Nyt on paljon mukavampi aloittaa purkaminen, kun on pinnat ollu kuukauden auki, niin ei enää vanerit ja puut litisekkään vaan tuntuvat varsin kuivalta.

Nyt oon huomannut että seinä pelleissä on sellaista pientä hapettumaa kauttaaltaan ja niitä rapsuttamalla paljastuu pienen pieni reikä  :( . Sitä tässä pohdiskellu että saako niitä järkevästi ja siististi siitä paikattua, vai pitääkö kylki pellitkin uusia?

Niin ja vielä noista linkeistä. Olen kyllä lähes kaikki aiheeseen liittyvät jutut kahlannut pika puolin läpi ja niiden kautta luonut itselleni toivoa.. Jos ranskalaiset on aikanaan ton osannu rakentaa niin kai se minäkin siihen pystyn.  :laugh:

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kankuu - 14.09.2015     kello on 21:14 ---Nyt oon huomannut että seinä pelleissä on sellaista pientä hapettumaa kauttaaltaan ja niitä rapsuttamalla paljastuu pienen pieni reikä  :( . Sitä tässä pohdiskellu että saako niitä järkevästi ja siististi siitä paikattua, vai pitääkö kylki pellitkin uusia?

--- Lainaus päättyy ---

Riippuu siitä, mikä kelpaa sinulle.  Suola on kova poika syömään alumiinia ja reikiä tulee ennenpitkää, jos maalissa on vikaa. Paklaamalla ja maalaamallahan ne saa peittoon....   ::)
Jos reiät on kaikki tyyppiä 'nuppineula', voi pelkkä maalauskin onnistua.

kankuu:
Reijät on tyyppiä nuppineula, mutta aattelin vain varmistella ettei sitten sitä kautta mätäne taas uudestaan :D
 Mahtaisko tulla paras jos takakautta laittais jotain valkoista massaa?mitä?

Yrjö:
  Ehkäpä liima+tiivistemassa hyvin puhdistettuun alumiiniin olisi hyvä. Ehkä alumiinipellin palat 100% (ettei jää ilmataskuja joihin kondensoituu vettä, ja jäätyminen irroittaa pellit toisistaan) liimauksella parempi?
  Eipä taida monilla olla kokemuksia asiasta vuosikymmenten ajalta, jolloin selviäisi paras menetelmä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View