Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Jarrusylinterit jumittaa.
Turhan Höpöttäjä:
Nesteitä en ole vaihtanut, sillä lie osaa myös jumittumiseen. Mikä mielenkiintoisinta, vuosi sitten uusin yhden sylinterin mäntineen ja tiivisteineen, niin sen sylinterin mäntä oli nyt jumissa. Ihmeellistä myös kuinka löysässä se mäntä sitten on. Napautus messinki tuurnalla, niin se irtoaa, mutta ei jarrua painaessa. Ehkä yksi mainetsemisen arvoinen syy on myös tuo mainittu jarrujen käytön vähyys. Maantie ajossa niitä tarvitsee niin vähän. Oisko sitten sekin, kun on automaattisesti kehivät jarrut, että männän liike on hyvin pieni. :-[
Dorotea:
Mulla on tapana kun muu liikenne ei siitä häiriinny, teiden risteyksiin yms. tullessani jättää jarrutus viime hetkeen. Näin joudun polkemaan jarrua kunnolla ja saavat myös takajarrut töitä. Usein tehdään se, että ennakoidaan tuleva jarrutustarve liian aikaisin, ja silloin käytetään jarruja hellävaraisesti. Ettei vaan kulu!
Reippaita jarrutuksia vaan aina, kun se muuta liikennettä vaarantamatta on mahdollista.
hartsakoski:
Kuorman mukaan säätyvä paineensäätöventtii likin voi jumia.Sitäkin ehkä pystyy mekaanisesti liikuttamaan.Suurin painehan kohdistuu etujarruille.Nestei den edes osittainenkin vaihto tahtonee meiltä monilta unohtua.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 17.05.2011 kello on 22:05 ---Mulla on tapana kun muu liikenne ei siitä häiriinny, teiden risteyksiin yms. tullessani jättää jarrutus viime hetkeen. Näin joudun polkemaan jarrua kunnolla ja saavat myös takajarrut töitä. Usein tehdään se, että ennakoidaan tuleva jarrutustarve liian aikaisin, ja silloin käytetään jarruja hellävaraisesti. Ettei vaan kulu!
Reippaita jarrutuksia vaan aina, kun se muuta liikennettä vaarantamatta on mahdollista.
--- Lainaus päättyy ---
aivan saman ajaa se, kun auton käynniissä ollessa painaa ihan oikeesti lujaa jarrua, ennenku lähtee liikeelle.. ite asiassa silloin saa suuremman liikkeen ku ajaessa ,eikä tartte järjestellä kaappeja uudelleen..
Pää asia ett männät saa liikettä uusien nesteiden välityksellä..
migel:
Mulla MB Vitossa jumittuu kanssa takajarrut, mutta joku sanoi että täytyy välillä survoa kunnolla niitä, niin helpottaa! Noita jenkkejä kun mulla väkisinkin joutuu seisomaan pitempiä aikoja, niin niissä ihme kyllä jarrut pääsääntöisesti toimaa...
Volvossa, jonka annoin faijalleni nyt pois tosta pihalta seisomasta,oli takajarrut aivan jumissa ja kaikkea muutakin vikaa tullut seisoessa, ja Volvon lasku 900 eggistä!!!! Tolla rahalla ennen tehtiin mittavia moottoriremontteja. ..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta