rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa  (Luettu 23378 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:42
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #60 : 3.07.2019 kello on 21:18 »
Satuin ostamaan Motonetistä samannäköiset ajokiilat mitä näytti blogikirjoituksessa . Ajattelin tonnimäärän perusteella sopivan isompiin autoihin, mutta ei tuo kyllä oikein istu. Missään ei ollut mainintaa siihen sopivasta rengaskoosta. Rasittaakohan tuo kuinka pahasti rengasta, olisko parempi jättää käyttämättä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #61 : 3.07.2019 kello on 21:25 »
Huonosti sopii. Tokijan tuo on vielä pistemäinen kuorma renkaalle. Ensimmäisenä kyllä huolettaisi asvaltilla käyttää noita - saattaa etupyörän alta karata kun autossa vähän riekutaan..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:58
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #62 : 4.07.2019 kello on 07:42 »
Eihän tollanen pieni nypäle rengasta haittaa...jos haittaisi joutuisitte poistamaan maasta kivetkin kumien alta kun parkkeeraatte...  :laugh:

Tollanen on näppärä...
https://www.biltema.fi/tyokalut/mittavalineet/vatupassit/minivesivaaka-pyorea-2000016912

Ohjaamon lattiassa mulla....näkee heti onko vaaterissa.
Tosin harvon viittii vehdata sen kanssa, jos petissä ollessa on pääpuoli vaakatasossa tai korkeemmalla kuin jalat niin riittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:57
  • viva la France
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #63 : 4.07.2019 kello on 07:58 »
Pari senttiä pidemmälle olisi pitänyt peruuttaa ;)

Ittellä on samanlaiset, mitä ne entisessä mukana pyöri 8 vuotta, eikä yhtään rengasrikkoa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:58
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #64 : 4.07.2019 kello on 08:10 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #65 : 4.07.2019 kello on 09:00 »
Ihan miten vaan, mutta ite en ostaisi noita..  :D

Ensimmäinen pykälä liian jyrkkä - talvella karkaa alta takavetoisen edessä (vaatii apparia).. Fiamman mallissa mulla matala kynnys, niin ottaa heti pitoa kun renkaan painoa päällä ennen nousua..


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:41
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #67 : 4.07.2019 kello on 09:38 »
Mulla ollut aiemmin tuollainen 1-silmäinen (linssi), mutta pidän kompaktista 2-putkisesta enempi. Näkee selkeämmin erikseen sivu- ja pituustasapainon. Helppo nostaa mittauspaikalle, vaikka lattialle - ei tarvitse olla kiinteästi missään (tiellä / näkösällä  :( )

Vähän vastaava 2-suuntainen putkimalli kuin tämä, mutta kestää vaikka päälleastumista.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:19
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
« Vastaus #68 : 4.07.2019 kello on 10:01 »
on noita kiiloja topparillakin saatavissa...

https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10127197

Nuo on huonot.
Minulla on sellaiset, eikä se toppari mitään pysäytä, jos ajaa yli niin ne on pystyssä auton pohjaa vasten ja saa tapella pois ja toivoa ettei mitään mennyt rikki.

  • Vieras
  • Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
    « Vastaus #69 : 4.07.2019 kello on 15:47 »
    Mulla ollut aiemmin tuollainen 1-silmäinen (linssi), mutta pidän kompaktista 2-putkisesta enempi. Näkee selkeämmin erikseen sivu- ja pituustasapainon. Helppo nostaa mittauspaikalle, vaikka lattialle - ei tarvitse olla kiinteästi missään (tiellä / näkösällä  :( )

    Vähän vastaava 2-suuntainen putkimalli kuin tämä, mutta kestää vaikka päälleastumista.
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Tiedoksi kaikille, yleisellä tasolla. Vesivaaka, oli pituus ikä tahansa, näyttää vaaka-,ja pystysuoruuden pituutensa matkalta.  Mitä "suorempi" vesivaa'an lasi, sen tarkempi. Esim, Vuorion tuotteet olivat aikoinaan erittäin hyviä. (ei mainos)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:30
    Vs: Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa
    « Vastaus #70 : 4.07.2019 kello on 17:53 »
    Ihan miten vaan, mutta ite en ostaisi noita..  :D

    Ensimmäinen pykälä liian jyrkkä - talvella karkaa alta takavetoisen edessä (vaatii apparia).. Fiamman mallissa mulla matala kynnys, niin ottaa heti pitoa kun renkaan painoa päällä ennen nousua..
    Konsti talveksi laita ruuveja alle noin  5-10mm jätä näkyviin niin ei karkaa puree jäälläkin.